تماشا کنيد : يک طرح مفهومي جذاب از iOS 8

پیش از عرضه iOS7 آیکون نمایش وضعیت آب‌وهوا بر روی هوم اسکرین آیفون، همواره 73 درجه و وضعیت آفتابی را نمایش می‌داد و آیکون‌های برنامه‌ها نیز جذابیت خاصی نداشتند. با معرفی نسخه هفتم این سیستم عامل نیز تغییرات زیادی حاصل نشد و تنها آیکون متحرک ساعت به این سیستم‌عامل رنگ و آبی نه چندان زیاد داد!

با این اوصاف، Machalani یکی از طراحان که فعالیت‌هایی در این حوزه داشته، طرح مفهومی را برای زنده کردن و ایجاد تغییر در آیکون‌های برنامه‌ها ارائه داده که می‌تواند ظاهر این سیستم‌عامل را به کل دگرگون کند.

وی از ایده‌های به کار گرفته شده در ویندوزفون و اندروید استفاده کرده و در واقع می‌توان طرح وی را ترکیبی از ویجت‌های اندرویدی و طراحی و کارایی کاشی‌های زنده ویندوز فون برشمرد.

iOS Block را می‌توان نتیجه این تلاش‌ها دانست که با استفاده از آن، آیکون ساده برنامه‌ها را به بلوک‌هایی بزرگ‌تر با حالتی انیمیشنی و پویا و همچنین با قابلیت‌های برقراری تعامل تبدیل می‌کنند. در واقع این ویجت، مستقل از برنامه نبوده و با بازکردن آن، مستقیما می‌توانید به اجرای برنامه بپردازید.

با گرفتن انگشت بر روی آیکون یک برنامه می‌توانید بلوکی را به همراه اطلاعاتی از قبیل پیش‌بینی وضع آب و هوا، تقویم، قرارهای ملاقات و کنترلرهای موسیقی ایجاد کنید.

این ویجت‌ها در سه اندازه متفاوت برای آیفون، آی‌پد در حالت افقی و آی‌پد در حالت عمودی ایجاد شده‌اند. می‌توانید از چند بلوک نیز بر روی یک صفحه‌نمایش استفاده کنید. البته این طرح هنوز مشکلات زیادی دارد و با نسخه نهایی فاصله دارد.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*