آمازون به زودي سفارشات مشتريان خود را با ربات هاي پرنده تحويل خواهد داد

amazon-Prime-Air

آمازون سال گذشته از طرح جذاب و فوق‌العاده کاربردی خود برای ارسال سریع کالا توسط پهپادها پرده برداشت. در آن زمان موانع قانونی و محدودیت‌های تکنولوژیکی بسیاری سر راه پروژه بود که به نظر می‌رسد آمازون در حال رفع کلیه آن‌ها و بکار گیری از این وسایل برای ارسال سفارشات مشتریان است.

در آذرماه سال گذشته، جف بزوس، مدیرعامل آمازون در یک ویدیو 60 دقیقه‌ای از تلاش‌های شرکتش برای خلق فرصت‌های جدید گفت و اعلام نمود که آن‌ها قصد دارند از پهپادها برای ارسال سفارشات مشتریان بهره ببرد. آمازون این هلیکوپترهای بدون سرنشین را Amazon Prime Air نام گذاری نموده است. بسته سفارش مشتری در قسمت زیر پهپاد قرار می‌گیرد و سپس به محل مورد نظر مشتری ارسال می‌گردند. هلیکوپترهای بدون سرنشین آمازون قادرند بسته های 2.2 کیلوگرمی را تا مسافت 16 کیلومتر جابجا کنند. در حال حاضر 85 درصد سفارشات دریافتی آمازون وزن زیر 2.2 کیلوگرم دارند و از این رو به خوبی می‌توان از این روش برای ارسال سفارشات کاربران استفاده نمود. به این ترتیب آمازون بدون دخالت دادن سیستم‌های پستی قادر خواهد بود تا سفارشات انجام شده تا شعاع 16 کیلومتری از انبارهای خود را از طریق پهپادها و در کمتر از نیم ساعت ارسال کند.

روز گذشته آمازون اعلام کرد که رویای ارسال کالا توسط پهپادها به زودی به حقیقت تبدیل می‌شود. بزرگ‌ترين فروشگاه آنلاین دنیا در نامه خود به سرمایه‌گذاران این شرکت، نه تنها وجود پهپادهای کالارسان را تایید نموده بلکه گفته است که آزمایشات بر روی نسل پنجم و ششم آن‌ها به پایان رسیده است و آن‌ها در فاز طراحی نسل هفتم و هشتم هستند.

به این ترتیب به زودی،‌ بسیاری از مشتریان آمازون سفارشات خود را از طریق پهپاد دریافت خواهند کرد.

منبع : engadget

 

Yes, Amazon's delivery drones are real (maybe)

If you've been dreaming of drone-delivered packages since Amazon announced Prime Air last year — apparently your dreams are getting a little closer to reality. In its 2013 letter to shareholders published today, Amazon CEO Jeff Bezos not only confirms the delivery drone's existence but also addresses its production. In what still may be the greatest retail troll of all time, Bezos says "The Prime Air team is already flight testing our 5th and 6th generation aerial vehicles, and we are in the design phase on generations 7 and 8." All we want to know is what version Amazon will have to get to before we can start placing orders.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*