مانیتورهای سه‌بعدی جدید ال‌جی بدون نیاز به عینک

این دو سه ساله و به خصوص بعد از نمایش فیلم آواتار، سر و صدای زیادی در مورد فناوری سه‌بعدی بلند شده است. مجله‌ها پر شده‌اند از تبلیغ تلویزیون‌های سه‌بعدی شرکت‌ها، اما هنوز دو عامل باعث همگانی نشدن این فناوری شده‌اند:
۱- هنوز به اندازه کافی محتوای سه‌بعدی تولید نمی‌شود: شبکه‌های تلویزیونی سه‌بعدی در دسترس نیستند، نسبت فیلم‌های سه‌بعدی نسبت به فیلم‌های روتین کم هستند، خرید عناوین سه‌بعدی هم اصلا مقرون به صرف نیست.
۲- تحمل عینک‌های سه‌بعدی دشوار است: شما حتی اگر تلویزیون خیلی خوبی بخرید که با وضوح بالا تصاویر سه بعدی به شما بدهد، باز هم مجبور هستید، عینک‌های سه‌بعدی را تحمل کنید، حالا فرقی نمی‌کند که این عینک سبک طراحی شده باشد یا طراحی خوبی داشته باشد، در هر صورت عینک زدن و تماشای فیلم، به مقدار قابل توجهی لذت تماشای فیلم‌های سه‌بعدی را کم می‌کند.
شرکت‌های سازنده تلویزیون و مانتیور هم متوجه این مشکلات شده‌اند و در حال برطرف کردن این مشکلات هستند.
دیروز شرکت ال‌جی در وب‌سایت خود از تولید مانیتورهای سه بعدی تازه‌ای خبر داد که نیازی به عینک ندارند.
این مانتیورهای ۲۵ اینچی هستند و DX2500 نام دارند.
ال‌جی ادعا کرده است که برخلاف نمایشگرهای فعلی که در آنها مجبور هستیم برای دیدن درست تصاویر سه‌بعدی زاویه دید و فاصله خود را از صفحه نمایشع از میزان معینی بیشتر نکنیم، در مانتیورهای DX2500 این محدودیت وجود ندارد.
ماینتور DX2500 یک لایه ویژه روی سطح خود دارد که با تغییر زاویه شکست نور، دو تصویر به چشم‌ها راست و چپ بیننده می‌فرستد.
این مانتیور از یک فناوری ویژه استفاده می‌کند که با آن می‌تواند هر آن موقعیت بیننده را به کمک یک دوربین نصب شده در مانیتور تشخیص بدهد. مانیتور با تشخیص چشم‌ها و موقعیت سر بیننده، تصویر سه بعدی را به صورت بهینه تنظیم می‌کند.
با این مانتیور می‌توانید با یک کلیک، تصاویر دوبعدی را به صورت تصاویر سه بعدی شبیه‌سازی شده درآورید.
این مانیتور در حال حاضر وارد بازار کره شده است، اما سایر علاقه‌مندان باید تا آغاز سال ۲۰۱۲ برای خرید آن صبر کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*