شش چیزي که اپل براي موفقيت خود باید از روی گوگل کپی کند !

اخیرا به نظر می‌رسد که اپل از قافله فناوری عقب افتاده است. اما شاید واقعا این گونه نباشد. برخی معتقدند که اپل در حال صرف کردن نیروی فکری فراوان و ریزبینی زیاذی برای رویاپردازی و خلق محصول نکان‌دهنده بعدی است. موضوع تنها این است که این کار به زمان زیادی احتیاج دارد. اما هنگامی که وقتش برسد، آن‌ها دنیای دیجیتال و آینده‌بینی را به مرحله بعدی خواهند برد.

در یک یا دو سال اول پس از عرضه آیفون و آی‌پد همه به اشتباه فکر می‌کردند که اپل هیچ‌گاه کار اشتباهی انجام نمی‌دهد. اما با دور شدن از آن زمان و با عرضه نشدن محصول تکان‌دهنده بعدی همه به اشتباه فکر می‌کنند که اپل هیچ‌گاه کاری را به درستی انجام نمی‌دهد!

به هر حال فارغ از این داستان‌ها و برداشت‌های اشتباه، مدتی است که گوگل در کانون توجه قرار گرفته است. گوگل با عرضه Moto X نه تنها خدمات سنتی الگوریتم محور خود (جست‌وجو) را متحول کرده است، بلکه به قلمرو اصلی اپل یعنی طراحی و سخت‌افزار نیز وارد شده است.

اپل هیچ گاه شرکتی نبوده است که به واسطه کمبود خلاقیت و نوآوری به کپی کردن بپردازد و البته هیچ گاه هم از کپی کردن مبرا نبوده است. نکته مهم در مورد اپل این است که دید بسیار دقیق و درستی درباره بهتر کردن تجربه کاربری محصولات دارد و پس از رسیدن به این دید، چه از طریق نوآوری، کپی، یا حتی از طریق ایجاد نسخه اپلی چیزی که جای دیگری خلق شده است، این تجربه کاربری را به واقعیت تبدیل می‌کند.

چیزهای زیادی در گوگل وجود دارد که اپل نباید از آن‌ها کپی کند. اما به نظر می‌رسد شش چیز است که اپل باید از گوگل کپی کند تا به شرکتی بهتر با محصولاتی بهتر تبدیل شود.

1- Siri را در آی‌فون مانند Moto X از لمس بی‌نیاز کند

Google Now پیش از این هم از Siri بهتر بود. اکنون و در تلفن‌های موتورولا این ابزار از تعامل لمسی بی‌نیاز شده است. کاربر حرف می‌زند و تلفن پاسخ می‌دهد، حتی در زمانی که تلفن برای حفظ باتری به حالت خواب رفته است.

می‌توانید تصور کنید اگر Siri هم این‌گونه بود چقدر عالی می‌شد؟ دلیل این موضوع کمک به کاربران تنبل نیست. بلکه Siri‌ باید به موجودیتی شبه-انسانی تبدیل شود که با کاربر گپ می‌زند، لطیفه می‌گوید و زبان محاوره‌ای معمول را می‌فهمد. شما برای صحبت با دوستان‌تان به فشردن کلید نیازی ندارید! اپل باید این قابلیت را کپی کند.

2- آی‌فون را مانند Moto X در آمریکا بسازد

در همین هفته گزارش شده بود که اپل دوباره به واسطه سوءاستفاده از کارگران در کارخانه‌های چین تحت فشار قرار گرفته است. این موضوع هیچ‌گاه دامن اپل را رها نخواهد کرد. حقیقت تلخ این است که کار تولید در چین با سوءاستفاده، تقلب و فساد عجین شده است. و چون اپل یکی از رهبران موفق دنیای صنعت است همیشه بواسطه شرایط چین مورد سرزنش واقع خواهد شد و هیچ فرقی هم ندارد که چقدر برای تغییر این وضعیت تلاش می‌کند.

راه‌ حل اپل این است که به خانه برگردد و آی‌فون‌ها را در آمریکا بسازد.

به یقین Moto X به اندازه آی‌فون در سرتاسر دنیا پخش نخواهد شد و به همین دلیل تعداد دستگاه‌های مورد نیاز موتورولا به اندازه اپل نخواهد بود. در عوض Moto X در کارخانه‌های جدید و مدرن فاکسکان در تگزاس براساس سلیقه کاربران سفارشی می‌شود. این سفارشی‌سازی نشان می‌دهد که فرآیندهای تولید باید به شدت خودکار شده باشند.

اپل باید کار مشابهی انجام دهد. باید کارخانه ساخت تلفن را به کمک ربات‌ها و اتوماسیون در مقیاسی جدید از نو اختراع کند.

3- آی‌پد مینی را مثل نکسوس ۷ با کیفیت صفحه نمایش رتینا بسازد

احتیاجی به توضیح دارد؟

4- تلویزیون اپل را درست مانند کروم‌کست با نازل‌ترین قیمت عرضه کند

گوگل با عرضه دانگل کروم‌کست کاری خارق‌العاده انجام داده است. ابزاری با کاربرد محدود و ساده که امکان پخش برخی برنامه‌های اینترنتی را روی تلویزیون فراهم می‌کند. بله، تلویزیون اپل شیک‌تر است و قابلیت‌های بیشتری دارد. اما کروم‌کست آن‌چنان ارزان است که مقاومت دربرابر خرید آن غیرممکن است. مزیت آن برای گوگل افزایش سریع سهم بازار است، و این سهم از بازار است که در آینده راه گوگل را برای مذاکره و انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان محتوا هموار می‌کند.

اپل می‌تواند تا مدتی باز هم از تلویزیونش پول درآورد، یا آن را به شدت ارزان کند تا درست مانند کروم‌کست به خریدی اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده و درست مانند گوگل دامنه نفوذ و قدرت شرکتش را افزایش دهد. هنگامی که اپل حجم قابل‌ملاحظه‌ای از بازار را در اختیار گرفت، می‌تواند کاربران را از زیر سلطه هالیوود و شرکت‌های تلویزیون کابلی نجات دهد.

5- شبکه‌ای اجتماعی مانند گوگل پلاس به راه بیاندازد

نبود یک شبکه اجتماعی از جنبه‌های مختلفی به اپل زیان می‌رساند. نخست این‌که اپل نمی‌تواند از ارتباطات اجتماعی و داده‌های کاربران برای بهبود Siri استفاده کند. به این ترتیب احتمالا Siri نخواهد توانست با نسخه بعدی Google Now رقابت کند.

دوم این‌که اپل را مجبور می‌کند که با فیس‌بوک و توییتر وارد معامله شود. استفاده از فیس‌بوک و توییتر راه‌های پیش‌فرض اشتراک‌گذاری داده‌ها در محصولات اپل است. هر مشکلی در حریم شخصی کاربران، هر به‌روزرسانی که باعث زشت شدن رابط کاربری می‌شود و هر شیوه تبلیغاتی زننده‌ای که فیس‌بوک در پیش بگیرد، اپل را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اکنون زمان آن رسیده است که اپل راهش را از فیس‌بوک جدا کرده و شبکه اجتماعی خاص خودش را به راه بیاندازد.

6- قسمتی از نقدینگی شرکت را صرف پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ای ماننده Google X کند

شرکت‌هایی که در زمینه نوآوری فعالیت می‌کنند و خود را صاحب میلیاردها دلار پول نقد می‌بینند، از موقعیت منحصربفردی برخوردار هستند که به آن‌ها امکان می‌دهد دست به کارهای دیوانه‌واری بزنند که ممکن است به دنیا کمک کند. ماشین‌های بدون راننده گوگل می‌توانند زندگی میلیون‌ها نفر را نجات دهند. بالون‌های پروژه Loon می‌ةوانند دسترسی به اینترنت را به دوردست‌ترین نقاط کره زمین برسانند. Google Fiber می‌تواند زندگی افراد خوش‌شانسی را که به این سرعت بالای اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند بهبود بخشد.

زمان آن رسیده است که اپل قدم پیش گذارده و کاری پرهزینه را انجام دهد که هیچ‌کس دیگر از پس آن بر نمی‌آید.

اپل به عنوان شرکتی که از «دیوانگان» (The crazy ones) و تغییر دنیا حرف می‌زند، گاه به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی می‌خواهد تا حد ممکن پول جمع کرده و همه آن را برای خودش نگه دارد. اپل ۱۴۶ میلیارد دلار پول نقد دارد و برای تغییر باید کاری دیوانه‌وار و بزرگ انجام دهد که سود کوتاه‌مدتی برای آن در نظر گرفته نشده باشد.

منبع : cultofmac

 

The 6 Ways Apple Should Copy Google

It feels like Apple is falling way behind. But I don’t think that’s true.

I believe Apple puts enormous brain power and good judgement into envisioning the Next Big Thing. It takes them a long time to get it to market. But once it’s there, they iterate to perfect the original vision.

In the year or two after Apple launches an iPhone or an iPad, everybody falsely believes Apple can do nothing wrong.

But then, as we get further away from the last launch and closer to the next one, everybody falsely believes Apple can do nothing right.

Completely separate and unrelated to false perceptions about Apple, Google lately has been on fire. And lately they’ve been kicking butt not only in their traditional role of algorithm-based Internet services, but also in Apple’s sandboxes—namely design and hardware.

Apple has never been the kind of company that copies out of a lack of vision. Nor have they avoided copying.

What’s great about Apple is that they develop an ultra-clear vision about how to maximize the user experience, then they make that experience happen regardless of whether the solutions have to be invented, copied or—most commonly—Apple’s own unique spin on something invented elsewhere.

There are many ways in which Apple should not copy Google. But there are six ways Apple should copy Google and, in doing so, make Apple a better company with better products.

1. Make Siri on iPhone hands-free like the Moto X

Google Now was already better than Siri. But now, on the new Motorola phones—including and especially the Moto X announced this week—Google Now is hands-free. You talk and the phone responds—even when it’s in a deep, battery-preserving sleep.

Could you imagine how great it would be if Siri worked like that? A hands-free feature isn’t for the lazy. The whole point of Siri is to be a human-like entity that chit-chats, jokes around and understands regular, everyday language. You don’t have to press and hold a button to talk to your friends, do you?

Apple should just copy this.

2. Build the iPhone in the United States like the Moto X

We reported this week that Apple is being hammered yet again over labor abuses in Chinese manufacturing plants.

This is never going to end for Apple. The ugly truth is that the culture of manufacturing in China is rife with abuse, toxicity, cheating and corruption. And because Apple is a successful industry leader, Apple will always be blamed for China’s woes no matter how hard Apple works at improving conditions.

The solution is for Apple to go big—AND go home. Build iPhones in the United States.

Of course, the Moto X isn’t global, so it won’t have the numbers that iPhone has. On the other hand, those phones are custom-designed by users in a state-of-the-art Foxconn facility in Texas.

That customization suggests massively automated construction processes.

Apple needs to do something similar—re-invent the phone factory using robots and automation on an unprecedented scale.

3. Make the iPad mini Retina-quality like the Nexus 7

Obviously.

4. Make Apple TV super cheap like the Chromecast

Google did something brilliant with the Chromecast dongle—a limited-use device that enables some Internet programming to play easily on TVs.

Yes, Apple TV is more polished and has more features. But the Chromecast is so cheap that it’s a no-brainer impulse buy. The benefit for Google is rapidly growing marketshare, which can then be translated into clout over negotiated deals with content creators.

Apple can continue making a few bucks on Apple TV hardware—or, it can subsidize the hell out of the Apple TV, make that product an impulse buy as well, and grow its industry power as Google is doing.

Once Apple has massive market power, it can liberate users at last from the tyranny of Hollywood and the cable companies.

5. Launch a social network like Google+

Apple’s lack of a social network is hurting the company in multiple ways. First, Apple isn’t harvesting the social connections and user data that will enable Siri to compete against the future version of Google Now.

Second, it’s forcing Apple into a relationship with Facebook, Silicon Valley’s pop-collar douchebag. Facebook sharing, along with Twitter sharing, is the default method throughout Apple products.

Every naked privacy violation, every ugly interface upgrade, every shameless advertising scheme that Facebook rolls out taints Apple.

It’s time for Apple to part ways with Facebook. And having its own social network would help a lot.

6. Spend some of that cash on moon shots like Google X

Companies that are in the innovation business and find themselves sitting on dozens of billions of dollars in cash are in a unique position to try crazy things that might help the world.

Google’s epic self-driving car project could save millions of lives. Their Project Loon balloon initiative could bring the Internet to the remotest parts of the planet. Google’s Fiber initiative and even Google’s recently announced Starbucks takeover will seriously improve the lives of people lucky enough to get access to these ultra-fast connections.

It’s time Apple stepped forward to do something expensive that nobody else can do.

For a company that lionized “the crazy ones” and talks about “changing the world,” Apple sometimes looks a lot like a company that just wants to make as much money as possible and keep it all to themselves.

Come on, Apple. You’ve got $146 billion in cash. Do something insanely great that doesn’t bring you immediate profits for a change.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*