عرضه 5/1 میلیارد گوشی مبتنی بر سیمبین S40 نوکیا

 
شرکت نوکیا  با انتشار گزارشی اعلام کرد تا کنون بیش از 5/1 میلیارد دستگاه تلفن‌همراه مبتنی بر نسخه S40 سیستم‌عامل خود را وارد بازار کرده است.
 
نخستین گوشی مبتنی بر سیستم‌عامل S40 نوکیا در سال 1999 وارد بازار شد و نوکیا در آن سال توانست با به‌روزرسانی نرم‌افزاری، محبوبیت فراوانی نزد کاربران جهانی کسب کند.
 
"ماری  مک‌داوِل"(Mary McDowell) مدیر مرکز تلفن‌همراه نوکیا در این خصوص توضیح داد: «این مسئله غیرممکن به‌نظر می‌رسد که بتوانیم خط تولید محصولی را در نظر بگیریم که تا این اندازه بر سراسر جهان تاثیر بگذارد».
 
سیستم‌عامل  S40 هم‌اکنون برای گوشی‌های معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند ابزارهای کاربردی روزانه را در اختیار کاربران بگذارد که البته برای گوشی‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل توان و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته نشده است.
 
شرکت نوکیا  اعلام کرده است که هم اکنون بیش  از 675 میلیون دستگاه تلفن‌همراه مبتنی  بر سیستم‌عامل S40 به صورت فعال در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و در هر ثانیه 12 دستگاه تلفن‌همراه مبتنی یکی از نسخه‌های خانواده S40 به فروش می‌رسد.
 
نسخه S40 که هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد با نسخه‌ای که نخستین بار وارد بازار شد بسیار متفاوت است و هم‌اکنون برخی قابلیت‌ها را در اختیار کاربران می‌گذارد که تا چند سال قبل فقط در اختیار صاحبان گوشی‌های هوشمند قرار می‌گرفت.
 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*