جزئیات بروزرسانی های جدید سونی و مایکروسافت برای PS4 و ایکس باکس وان

مایکروسافت این ماه نیز چون ماه‌های گذشته آپدیت جدیدی برای ایکس باکس وان منتشر کرده. در کنار آن سونی نیز با آپدیت بزرگ ورژن 2.0 سیستم عامل PS4 قابلیت‌های بسیاری را به کنسول محبوب و بسیار پرفروش خود اضافه کرده است.

در حالی که مایکروسافت رویه “هر ماه یک آپدیت” را برای کنسول بازی ایکس باکس وان برگزیده، سونی مسیر متفاوتی را برای کنسول محبوب خود PS4 در پیش گرفته است. این شرکت هر چند ماه یک بار با آپدیتی بزرگ مشکلات و خطاهای بیشتری را رفع و قابلیت‌های مهمی را به کنسول خود اضافه می‌کند.

آپدیت پلی استیشن 4

این ماه به نظر کاربران کنسول PS4 خوش شانس بوده‌اند چون سونی بزرگ‌ترین این آپدیت‌ها را برای آن‌ها آورده است. آپدیت جدید که ورژن دوم سیستم عامل PS4 می‌باشد، تعدادی از مهم‌ترین درخواست‌ها و گله‌های کاربران این کنسول را مورد توجه قرار داده و همچنین در رابط کاربری و عملکردهای جدید نیز دست پر ظاهر شده است.

consol-update-1

کاربران PS4 پس از نصب این آپدیت قادر به تغییر تم و تغییر رنگ صفحه خانگی خواهند بود و همچنین پشتیبانی از یوتیوب، SharePlay و حافظه‌های خارجی جهت پخش موسیقی به هنگام بازی نیز به آن افزوده شده است.

consol-update-2

در کنار رفع خطاها و بهبود عملکرد اجزای پیشین این کنسول، سونی در آپدیت جدید تمرکز ویژه ای نیز بر رفع مشکلات صفحه خانگی داشته. Content Area حالا آخرین 15 اپلیکیشن اجرا شده را برای دسترسی بهتر به نمایش می‌گذارد، در عین حال Library نیز برای تنظیم و طبقه بندی محتوا بهتر از گذشته عمل می‌کند. اگر تعداد برنامه‌های کاربران زیاد باشد باید همچنان گشت و گذار بسیاری داشته باشند، اما این بار اسکرول در میان آن‌ها آسان تر صورت می‌گیرد.

consol-update-3

قابلیت مهم دیگری نیز مخصوص مشترکان PlayStation Plus ایجاد شده. این کاربران پس از نصب ورژن 2.0 دیگر نیازی به دانلود هر بازی رایگان ماه و اضافه شدن آن‌ها به کالکشن خود نخواهند داشت، بلکه از امروز کافی است بازی علامت گذاری شده و به شکل اتوماتیک به کالکشن آن‌ها افزوده خواهند شد.

آپدیت ایکس باکس وان

اما سونی در “بزرگ بودن” آپدیت کنسول خود تنها نبوده و مایکروسافت نیز برای آپدیت ماه اکتبر این کنسول، آپدیت قابل توجهی را منتشر کرده است.

مهم‌ترین ویژگی جدیدی که در بخش تغییرات اینترفیس مشاهده می‌شود اضافه شدن تب Friends در صفحه خانگی است که کاربران با مراجعه به آن از شرایط دوستان خود و یا آماده بودن آن‌ها برای یک بازی گروهی خبردار می‌شوند.

consol-update-4
در این ورژن همچنین با کشاندن بخش Store و تبلیغات به حاشیه، داشبورد شکل و شمایل بهتری به خود گرفته است. در آپدیت ماه اکتبر بخش Snap نیز دچار بهبودهایی شده؛ حالا گیمرها اگر بر روی دکمه Xbox کنترولر دو بار کلیک کنند به بخش Snap Center خواهند رفت.

آپدیت‌های دیگر شامل پشتیبانی از فایل‌های MKV در مدیا پلیر، افزودن 11 کشور جدید به OneGuide، بهبود در Smartglass، صفحه آپدیت شده Devices & Accessories و قابلیتی برای مخفی سازی بازی‌ها و اپلیکیشن ها در کنسول می‌باشد.

منبع : Neowin

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*