ظرفیت باتری گلکسی S9

ظرفیت باتری گلکسی S9 سامسونگ مشخص شد

ظرفیت باتری گلکسی S9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) بر اساس اخبار اخیر مشخص شده است. متاسفانه باتری گلکسی اس 9 سامسونگ ظرفیتی که انتظار داریم را نخواهد داشت.

در حالت ایده‌آل انتظار می‌رود شرکت‌های گوشی‌ساز، در هر مرتبه معرفی یک پرچمدار جدید ظرفیت باتری آن را افزایش بدهند. اگرچه ظرفیت تنها یکی از فاکتورهای موثر در میزان دوام باتری بوده و عوامل دیگری همچون بهینه‌سازی نرم افزاری نیز درگیر است، اما نمی‌توان از تاثیر بسیار زیاد افزایش و یا کاهش ظرفیت چشم‌پوشی کرد.

متاسفانه سامسونگ طی سال‌های اخیر روال کاملا رو به عقبی را طی کرده است؛ گلکسی اس 8 پلاس در مقایسه با گلکسی اس 7 اج به یک باتری دارای ظرفیت کمتر مجهز شده بود، در حالی که این گوشی موبایل از برادر بزرگتر پرچمدار سال 2016 سامسونگ 0.5 اینچ بزرگتر است. اختلاف میان میزان ظرفیت باتری گلکسی نوت 8 و گلکسی نوت 7 باز هم بیشتر شد. پرچمداران قدیمی‌تر نیز چنین روالی داشتند. گلکسی اس 5 به یک باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده بود، اما این میزان به جای افزایش، در گلکسی اس 6 به میزان 250 واحد کاهش پیدا کرد و به 2550 میلی‌آمپر ساعت رسید.

ظرفیت باتری گلکسی S9 برابر 3200 میلی‌آمپر ساعت است

در مطلب مقایسه ابعاد گلکسی S9 با گلکسی S8 سامسونگ مشخص شد ضخامت مدل‌های جدید در مقایسه با پرچمداران سال جاری دقیقا 0.4 میلی‌متر بیشتر است. نخستین حدسی که درباره دلیل این اتفاق زده شد، استفاده از یک باتری بزرگتر و در نتیجه دارای ظرفیت بیشتر در آن‌ها است. انتظار داشتیم ظرفیت باتری گلکسی اس 9 در مقایسه با قبل بسیار بیشتر شود، اما اکنون می‌بینیم ظرفیت آن در مقایسه با گلکسی اس 8 تنها 200 میلی‌آمپر ساعت تفاوت دارد.

ظرفیت باتری گلکسی S9

این گزارش توسط فردی که به نظر می‌رسد در بخش آزمایش دستگاه‌ها فعالیت دارد منتشر شده است. در این گزارش به پشتیبانی باتری گلکسی S9 از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 3.0 نیز اشاره شده است، اما امیدواریم این مورد هم تنها یک شایعه‌ای باشد، چرا که انتظار داریم تمامی پرچمداران سال 2018 به تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 4.0 مجهز شوند.

بر اساس یکی از شایعات پیشین، تکنولوژی کوئیک شارژ 4 پلاس سرعت شارژ گلکسی اس 9 را دگرگون می‌کند. این مورد با گزارش تازه منتشر شده پیرامون باتری این گوشی موبایل کاملا در تضاد است.

ظرفیت باتری گلکسی S9 در مقایسه با قبل افزایش زیادی ندارد

سامسونگ بعد از حوادثی که پیرامون عرضه گلکسی نوت 7 به وجود آمد، درباره نحوه طراحی باتری و افزایش ظرفیت آن در مدل‌های جدید شدیدا محتاط شده است. بعد از تحقیقات فراوان در نهایت مشخص شد یکی از دلایل انفجارهای پیاپی این گوشی موبایل، بزرگ بودن پک باتری ساخته شده برای آن در مقایسه با ابعاد بدنه بوده است. وجود فشار زیاد، به داغ شدن بیش از حد و انفجار باتری منجر می‌شد. احتیاط برای جلوگیری از بروز مجدد این حوادث سبب شده در سامسونگ گلکسی اس 9، ظرفیت باتری آن‌طور که باید افزایش پیدا نکند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*