کاهش سرعت آیفون های قدیمی

مشکل کاهش سرعت آیفون های قدیمی اثبات شد؛ اما راه حل چیست؟!

طی ماه‌های اخیر، برخی افراد از کاهش سرعت آیفون های قدیمی بعد از عرضه مدل‌های جدید خبر داده‌اند. اما حالا یکی از کاربران مدعی پیدا کردن راهی برای حل آن شده است.

مدتی پیش، شایعات بسیاری مبنی بر کاهش عمدی سرعت آیفون های قدیمی اپل بعد از عرضه محصولات جدیدتر منتشر شد. اما منابع مختلف از جمله “Futuremark” با انجام آزمایش‌های متعدد، این موضوع را رد کرده و آن را تلقین کاربران اعلام کردند. ولی به نظر هم‌چنان کاربران زیادی درگیر آن هستند.

کاهش سرعت آیفون های قدیمی و به صورت کلی، گوشی های هوشمند، به فاکتورهای متعددی از جمله سیستم نرم افزاری، اجزای آسیب‌دیده و موارد دیگر بستگی دارد. اما یکی از کاربران ردیت با نام “Adolf-Intel” می‌گوید با تعویض باتری، مشکل سرعت دستگاه با هزینه‌ای پایین‌تر از خرید یک گوشی هوشمند جدید برطرف می‌شود. اما چنین چیزی چگونه ممکن است؟

این کاربر، شایعات موجود را با مشکلات مربوط به باتری آیفون 6 اس که باعث خاموش شدن مداوم دستگاه می‌شد. مرتبط می‌داند. به نظر می‌رسد آپدیتی که توسط اپل منتشر شد، کلاک هسته آیفون را به تناسب با باتری، به صورت پویا کاهش می‌داد تا از انتقال بیش از حد انرژی و در نهایت خاموش شدن دستگاه جلوگیری شود. این یعنی با تضعیف باتری در طول زمان، نرم افزار نیز به صورت خودکار سرعت آیفون را برای حفظ تناسب با باتری کاهش می‌دهد که در نتیجه آن، کاربر کندی سرعت را احساس می‌کند. Adolf-Intel می‌گوید کاربران با دانلود اپلیکیشن CpuDasherX از اپ استور، می‌توانند سرعت کلاک هسته آیفون خود و اختلاف آن با میزان اصلی را بررسی کنند.

اگرچه با تعویض باتری هیچ تضمینی برای افزایش سرعت دستگاه وجود ندارد، اما احتمالا خرید یک باتری نو به جای پرداخت هزار دلار، اقتصادی‌تر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*