فضاپیمای Dream Chaser

ماموریت‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضاپیمای Dream Chaser محول می‌شود

فضاپیمای Dream Chaser توسط شرکت Sierra Nevada ساخته شده است. هدف از ساخت این فضاپیما انجام ماموریت‌ های ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

شرکت Sierra Nevada برای بر عهده گرفتن ماموریت‌های ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی، باید ابتدا توانایی این فضاپیما برای پرواز موفق را به اثبات برساند. این فضاپیما به تازگی قدمی بزرگ در راستای نمایش آمادگی خود برای پرواز به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی برداشته است.

شرکت سازنده اعلام کرد فضاپیمای Dream Chaser در روز یازدهم نوامبر (بیستم آبان ماه)، پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به پایان رساند و در انتها، در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا فرود آمده است. این نخستین پرواز تستی Dream Chaser طی چهار سال اخیر است و توانایی آن برای فرود موفق را به نمایش گذاشت. فضاپیما در سال 2013 نتوانست در انتهای پرواز تستی خود، فرود موفقی داشته باشد و به شدت با زمین برخورد کرد.

فضاپیمای Dream Chaser

فرود فضاپیمای Dream Chaser در پرواز تستی آن در سال 2013 ناموفق بود

در این پرواز آزمایشی، فضاپیمای Dream Chaser دقیقا همانند زمان انجام ماموریت به ایستگاه فضایی بین‌المللی آماده شده بود. البته این تنها پرنده‌ای نیست که می‌تواند به سلامت به فضا سفر کرده و به زمین بازگردد و دوباره برای انجام ماموریتی دیگر آماده شود. راکت فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس، معروف‌ترین نمونه از موشک‌های دارای قابلیت استفاده مجدد است و طی چند سال گذشته، چندین ماموریت ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی با استفاده از آن انجام شده است. با این حال ساخت فضاپیماهایی همچون Dream Chaser برای علم هوافضا بسیار اهمیت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*