استوری های اینستاگرام

استوری‌ های اینستاگرام را با این 6 برنامه جذاب‌تر از همیشه کنید

با ۶ برنامه‌ای که در این مقاله معرفی میکنیم میتوانید استوری های اینستاگرام را جذاب تر از همیشه بسازید و آن ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

بخش استوری‌ های اینستاگرام یکی از قابلیت‌های این شبکه احتماعی است که از همان ابتدا جایگاه خود را در میان کاربران پیدا کرد و هم‌اکنون یکی از پرطرفدارترین قابلیت‌های اینستاگرام نیز محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم تعریفی از استوری داشته باشیم باید بگوییم که یک راه ساده برای به اشتراک گذاشتن لحظات خود با فالورهایتان است که بعد از 24 ساعت پاک می‌شود.

اینستاگرام ایده اصلی استوری را از اسنپ‌چت دزدیده است و علاوه‌بر ویژگی‌هایی همچون فیلتر‌هایی برای قدیمی کردن عکس‌ و فیلم، استیکر، متن و فیلتر‌هایی برای صورت به آن چندین ویژگی دیگر اضافه کرده است.

برای برخی که می‌خواهند استوری هایی سطح بالاتر داشته باشند، این ویژگی‌ها به تنهایی کافی نیست. اگر می‌خواهید استوری‌‌هایی جذاب و خیره کننده داشته باشید باید از اپلیکیشن‌های تردپارتی استفاده کنید. حال بیایید نگاهی به 6 اپلیکیشن برتر در این زمینه بیاندازیم.

1- هایپ تایپ

هایپ‌تایپ (Hype Type) در حال حاضر فقط برای iOS منتشر شده است. با استفاده از هایپ‌تایپ می‌توانید به متن‌های خود انیمیشن اضافه کرده و پیام های خود را با طرح‌ها و سبک های مختلف با دیگران به اشتراک بگذارید.

استوری‌ های اینستاگرام

در هایپ‌تایپ علاوه‌بر دسترسی به عکس‌ها و ویدیوهای موجود بر روی گوشی می‌توانید مستقیا با دوربین عکس و ویدیو تهیه کنید. بعد از نوشتن پبام‌ خود می‌توانید به آن انیمیشن اضافه کرده، سایز، رنگ و مکان پیام خود را شخصی‌ سازی کنید. همچنین می‌توانید از میان میلیون‌ها موزیک موجود در برنامه، یکی را به عنوان موزیک پس‌زمینه انتخاب کنید و حتی سرعت ویدیو و متن‌ها را نیز تغییر دهید.

امکان استوری کردن مستقیم ویدیو‌ها با هایپ‌تایپ در اینستاگرام وجود دارد. هایپ‌تایپ‌ برای سیستم عامل iOS به صورت رایگان در دسترس است. برای حذف تبلیغات موجود در اپ باید دو دلار و همچنین برای استفاده از انیمیشن‌های بیشتر نیز 2 دلار دیگر باید پراخت کنید. در حال حاضر این اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید در دسترس نیست ولی می‌توان از اپلیکیشن لجند (Legend) که قابلیت های مشابه هایپ‌تایپ را دارد، استفاده کرد.

2- مایکروسافت هایپرلپس

با استفاده از مایکروسافت هایپرلپس (Microsoft Hyperlapse) می‌شود ویدیو‌های ثابت، بدون لرزش و صحنه آهسته، ضبط کرد و آن‌ها را در هر کجا که مایل هستید از جمله اینستاگرام منتشر کنید.

استوری‌ های اینستاگرام

یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه تا 32X آهسته کردن ویدئوهای ضبط شده‌ی قدیمی و جدید است. هایپرلپسِ مایکروسافت فقط برای سیستم عامل اندروید منتشر شده است. برای ios می‌توانید از اپلیکیشن هایپرلپس که خود اینستاگرام توسعه داده، استفاده کنید. تنها تفاوت آن با مایکروسافت هایپرلپس در این است که فقط می‌توان ویدئوها را حداکثر تا سرعت 12X آهسته کرد.

3- پیک‌پلی‌پست

اگر  می‌خواهید در استوری‌ های اینستاگرام خود بیش از یک تصویر یا ویدیو استفاده کنید حتما نگاهی به پیک‌پلی‌پست (PicPlayPost) بیاندازید. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios به صورت رایگان در دسترس است. پیکی‌پلی‌پست یک اپ عالی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیو ها به صورت یک کولاژ است.

استوری‌ های اینستاگرام

برای ساخت استوری‌ های اینستاگرام باید یک پروژه با نسبت تصویر 16 به 9 ایجاد کنید، البته از ابعاد دیگری که در اپلیکیشن هست نیز می‌‌شود استفاده کرد. برای ساخت کولاژِ عکس و ویدیو کافی است ابتدا یکی از لایه‌های موجود در اپ را انتخاب و سپس عکس‌ها و ویدیو‌ها را به آن اضافه کنید. شما می‌توانید با استفاده از این اپ به کولاژهای خود موزیک نیز اضافه کنید.

برای حذف تبلیغات لازم است 5 دلار پرداخت کرده و باید اضافه کنیم که پیک‌پلی‌پست قابلیت‌های بیشتری نیز دارد که رایگان نیستند.

4-کانوا

اگرچه در درجه اول باید گفت که کانوا (Canva) یک اپلیکیشن تحت وب است اما نسخه ios آن را می‌توان تهیه کرد. کانوا یک اپ رایگان و یک ابزار گرافیکی قدرتمند است که بدون اینکه تجربه‌ای در زمینه طراحی داشته باشید، قادر به تولید طرح‌های حرفه‌ای خواهید بود. البته باید توجه داشت که این اپ منحصرا برای کار با عکس ساخته شده است. با کانوا می‌توانید کار‌‌های گرافیکی دیگری همچون طراحی لوگو، کاور های‌ ای‌بوک و یا طراحی پوستر انجام دهید.

استوری‌ های اینستاگرام

برای ساخت استوری‌ های اینستاگرام فقط کافیست یک پروژه با سایز 1080×1920 پیکسل ایجاد و سپس تصاویر خود را در آن آپلود کنید. شما همچنین می‌توانید از کتابخانه‌های بزرگ کانوا تصاویر مورد علاقه‌تان را خریده و در استوری استفاده کنید. تمام ویرایش های ساده مانند تنظیم روشنایی، تغییر کنتراست، اضافه کردن کارت پستال، انتخاب فیلتر، چرخش، برش و تار کردن را می‌توانید در برنامه کانوا انجام دهید. همچنین می‌شود به پروژه خود شکل های مختلف، خط و پیکان اضافه کنید.

برای طرح‌های حرفه‌ای‌تر بهتر است در پروژه‌های خود از یک طرح پایه‌ استفاده کنید که می‌شود آن را خودتان طراحی کرده و یا از قالب‌های آماده کانوا استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت کانوا امکان ذخیره کردن طرح‌های خود و استفاده کردن در دیگر پروژه‌ها است. شما همچنین می‌توانید چندین عکس را به پروژه خود اضافه و در آخر همه را به عنوان یک عکس دانلود کنید. این ویژگی باعث می‌شود که به راحتی هر چه تمام تر و بدون کم‌ترین جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها، چندین استوری بسازید. تنها نکته منفی کانوا نداشتن قابلیت ویرایش ویدئوها است.

5-این‌شات

یکی از بزرگترین مشکلات استوری‌ های اینستاگرام تغییر سایز اتوماتیک ویدئو و عکس‎‌ها است که خوشبختانه این مشکل را می‌شود با استفاده از اپلیکیشن این‌شات (InShot)، که برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios به صورت رایگان منتشر شده است، حل کرد. شما می‌توانید تصاویر و ویدیو‌های خود را با هر نسبتِ ابعادی که دوست دارید استوری کنید.

استوری‌ های اینستاگرام

اساس کار این‌شات این گونه است که یک ویدئو با نسبت تصویر 16 به 9 برای استوری کردن در اینستاگرام ایجاد می‌کند و بعد شما ویدیو‌های خود را به آن اضافه می‌کنید. البته شما در انتخاب نسبت تصویر کاملا آزاد هستید. قسمت‌های اضافی را می‌توان با رنگ‌ و خط‌های مختلف پر یا آن‌ها را تار کرد.

از دیگر ویژگی‌های این‌شات می‌توان به اضافه کردن متن، موزیک، ویس، استیکر، ایموجی‌های متحرک، اعمال فیلتر و تغییر دادن سرعت ویدیو اشاره کرد. نکته جالبی که در مورد این‌شات وجود دارد این است که این اپ با اینکه قابلیت‌های ابتدایی ویرایش ویدیو رو در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، اما با این حال کارایی بیشتری نسبت به اینستاگرام دارد.

6-ادوبی اسپارک پست

ادوبی اسپارک‌ پست (Adobe Spark Post) چیری بین هایپ‌تایپ و کانوا است. شما می‌توانید از ادوبی اسپارک‌ پست برای ساخت طرح‌های آگهی‌، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، کولاژ و موارد دیگر استفاده کنید. علاوه‌بر آن می‌شود عکس‌ها و متن‌های متحرک را با هم ترکیب کرده و آن ها را مستقیما در اینستاگرام استوری کنید.

استوری‌ های اینستاگرام

برای ساخت یک استوری در ادوبی اسپارک‌ پست ابتدا باید تصویر خود را وارد کرده سپس قالب را روی استوری اینستاگرام تنظیم کنید. بعد از آن، همه چیز به سلیقه و خلاقیت شما در استفاده از متن ها، طرح‌ها و سبک‌ها بستگی دارد. برای اضافه کردن انیمیشن از قسمت effects بر روی Animations کلیک کنید. این اپ این قابلیت را به شما می‌دهد هر زمان که خواستید استوری ها قبلی خود را ویرایش کنید.

ادوبی اسپارک‌ پست به معنای واقعی کلمه یک اپ قدرتمند است که شما را قادر می‌سازد در سریعترین زمان و ساده ترین شکل ممکن تصاویر حرفه‌ای با تایپو گرافی خیره‌کننده بسازید که هر چشمی را به خود مجذوب کند.

 

فراتر از استوری‌ های اینستاگرام

با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که در بالا معرفی کرده‌ایم، شما قادر به تولبد محتوایی فراتر از استوری های ساده اینستاگرام خواهید بود. این اپلیکیشن‌ها به شما راه‌های خلاقانه‌ای برای ساخت استوری‌ نشان می‌دهند که حرفه‌ای‌تر، چشم نوازتر و متفاوت‌تر از استوری هایی که در پلتفرم‌های دیگر منتشر می‌شوند، خواهند بود.

اگر اپ‌های دیگری را در این زمینه می‌شناسید آن‌ها را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*