چیپست اسنپدراگون 636 کوالکام

کوالکام از چیپست اسنپدراگون 636 رونمایی کرد؛ تکنولوژی 14 نانومتری با 40 درصد قدرت بیشتر

شرکت کوالکام از چیپست موبایلی اسنپدراگون 636 (Snapdragon 636) پرده برداشت. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و زمان عرضه محصولات مجهز به این پردازنده آشنا شوید.

شکی نیست که کمپانی کوالکام امروزه همراه با چیپست قدرتمند اسنپدراگون 835 خود به بزرگ‌ترین شرکت چیپ ساز موبایلی در جهان تبدیل شده است. اما این تمام ماجرا نیست،‌چرا که  آن‌ها صاحب تراشه‌های متفاوتی در رنج‌های مختلف گوشی‌ها هستند و یکی از جدیدترین آن‌ها که ساعاتی پیش رسما معرفی شد نیز، یک چیپست موبایلی به نام  اسنپدراگون 636 مخصوص گوشی های میان رده بود. این چیپست مبتنی بر تکنولوژی پردازش 14 نانومتری FinFET به تولید خواهد رسید و نسبت به نسل پیشین خود، اسنپدراگون 630، ارائه کننده عملکرد 40 درصد قدرتمندتر است.

به لطف پردازنده Qualcomm Kryo 260 در این چیپست، کوالکام ادعا می‌کند که اسنپدراگون 636 ارائه کننده بهبود قابل توجهی در بخش گیمینگ همراه با نمایشگر و عملکرد کلی دیوایس است.

چیپست اسنپدراگون 636 کوالکام

این پلتفرم موبایلی جدید دارای سازگاری نرم افزاری با دو پلتفرم اسنپدراگون 630 و 660 است. این همچنین به تولیدکنندگان اجازه خواهد داد تا بتوانند با آسودگی بیشتری چیپست اسنپدراگون 636 را به گوشی های هوشمند خود اضافه کنند. از آنجایی که دو چیپست مدل 630 و 660 در ماه مه معرفی شده بودند، انتظار می‌رود فروش این چیپ جدید از ماه آینده میلادی آغاز شود. پلتفرم موبایلی جدید کوالکام به لطف یک مودم 4 جی به نام Snapdragon X12 می‌تواند ارائه کننده سرعت دانلود 600 مگابیت بر ثانیه‌ای باشد.

اسنپدراگون 636 کوالکام همچنین به پردازشگر گرافیکی آدرنو 509 تجهیز شده است که 10 درصد در گیمینگ و وب‌گردی عملکرد بهتری را ارائه می‌کند. به لطف قابلیت‌های TruPalette و EcoPix کوالکام که بخشی از ساب سیستم پردازشی Adreno Visual هستند، نمایشگر گوشی نیز بهبود پیدا کرده است. قابلیت Assertive Display بدان معناست که شما قادر به دیدن مطلوب‌تر صفحه نمایش خواهید بود و وضوح قابل پشتیبانی توسط چیپست هم +Full HD با به طور عددی 1080×2160 پیکسل است. پردازنده 8 هسته‌ای درون این چیپ سیستمی قادر به ارائه سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتزی است و یک رم تا ظرفیت 8 گیگابایت را می‌تواند در خود جای دهد. بد نیست اشاره‌ای هم به پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 4.0 در این چیپست کنیم.

تکنولوژی 14 بیتی Qualcomm Spectra 160 ISP می‌تواند با سنسورهایی تا حداکثر 24 مگاپیکسل کار کند که ارائه کننده تاخیر شاتر، زوم نرم، فوکوس خودکار و رنگ‌های زنده است. کدک صوتی Qualcomm Aqstic نیز از تکنولوژی صوتی Hi-Fi‌ پشتیبانی می‌کند. اعوجاج کم هستند و محدوده دینامیکی آن نیز بالا خواهند بود. ظاهرا برای خرید محصولاتی مجهز به تراشه اسنپدراگون 636 باید تا سال آینده میلادی منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*