بازی چالش نهنگ آبی

بازی چالش نهنگ آبی چه افرادی را به سمت خود جلب می‌کند و قربانیان بازی نهنگ آبی چه کسانی هستند؟

بازی چالش نهنگ آبی طی مدت زمان اخیر شدیدا خبرساز شده است. کنجکاوی نسبت به آن زمانی بیشتر شد که تعداد قربانیان بازی نهنگ آبی افزایش پیدا کرد.

بازی نهنگ آبی برخلاف آن چیزی که تصور می‌کردیم هنوز از تب و تاب نیفتاده است و متاسفانه با وجود اطلاع‌رسانی و توصیه برای دور ماندن از آن، همچنان افرادی پیگیر آن هستند. بازی نهنگ آبی که به صورت آنلاین اجرا می‌شود، در سال 2013 اختراع شد. با این حال نخستین قربانی خود را در سال 2015 گرفت و از همان زمان بر سر زبان‌ها افتاد.

بازی چالش نهنگ آبی

این یک بازی دارای فایل نصبی قابل اجرا بر روی کامپیوتر و همچنین گوشی موبایل یا تبلت اندرویدی و آی او اسی نیست. همانند چندین چالشی که طی سا‌ل‌های اخیر به صورت همه‌گیر در دنیای اینترنت دست به دست چرخیده‌اند، اکنون نیز با چنین مقوله‌ای رو به رو هستیم. به عنوان نمونه‌ای از معروف‌ترین این چالش‌ها می‌توان به چالش سطل آب یخ اشاره کرد! کاربری که چالش نهنگ آبی را می‌پذیرد توسط یک مدیر کنترل شده و وظایف بازی شامل 50 مرحله طی هر روز به وی محول می‌شوند.

بازی چالش نهنگ آبی

کاربران عادی فقط به خاطر کنجکاوی تلاش می‌کنند به بازی نهنگ آبی دست پیدا کنند، اما برخی افراد مستعد، بعد از ورود درون آن گیر خواهند کرد. اغلب افرادی که به دام این چالش می‌افتند دارای سنی بین 14 سال تا 20 سال بوده و معمولا از یک نوع ناراحتی روانی رنج می‌برند. این دسته از افراد با اطلاع از مراحل بازی نهنگ آبی بیش از پیش به سمت آن کشیده می‌شوند.

بازی چالش نهنگ آبی

افراد دارای بیماری مازوخیسم یا همان خودآزاری، که از آسیب رساندن به خود و درد کشیدن لذت می‌برند، جزو کسانی هستند که به سمت بازی چالش نهنگ آبی جذب می‌شوند. در مراحل این بازی وظایفی همچون خط انداختن بر روی بدن، مریض کردن خود، نقاشی با تیغ بر روی پوست و امثال این موارد وجود دارد. برای فرد مبتلا به مازوخیسم، هیچ کاری در دنیا بهتر از آسیب رساندن به خود در قالب یک چالش به ظاهر هیجان‌انگیز و بازی مانند نیست!

بعد از افراد دارای این بیماری، انسان‌های دارای افسردگی به سمت بازی چالش نهنگ آبی جذب می‌شوند. آن‌ها که در ذهن خود در زندگی به بن‌بست خورده‌اند، خیلی سریع به سمت این بازی جذب می‌شوند، چرا که باز هم به ظاهر، کسی در جایی منتظر آن‌ها است تا هر روز برگردد، با وی صحبت کند و وظیفه‌ای را به او محول کند.

بازی چالش نهنگ آبی

کسی که به هر دلیلی در ذهن خود درون زندگی به انتها رسیده است، در مرحله 50 بازی خود را بدون هیچ مقاومتی از بلندی به پایین پرتاب می‌کند. حال آنکه یک فرد عادی و سالم هیچ‌گاه به خاطر یک بازی اینترنتی جان خود را نمی‌گیرد!

کنجکاوی، عامل اصلی افتادن در دام بازی چالش نهنگ آبی

اما دسته سوم نوجوانانی هستند که فقط به خاطر کنجکاوی مقتضی سن خود، بازی چالش نهنگ آبی را آغاز کرده‌اند، اما اکنون در آن به دام افتاده‌اند و حس می‌کنند راه برگشتی برای آن‌ها وجود ندارد. به عنوان نمونه طی مراحل بازی، به منظور دادن اجازه دسترسی به سایر مراحل، با ترفندی خاص موقعیت کاربر توسط مدیر دریافت می‌شود.

بازی چالش نهنگ آبی

حال وقتی بازیکن کم سن و سال تصمیم می‌گیرد از دستورات مدیر صرف نظر کرده و دیگر بازی چالش نهنگ آبی را ادامه ندهد، از سوی او تهدید می‌شود. وقتی این ادمین نام محله محل سکونت کاربر و چند مورد از اماکن نام آشنای واقع در آنجا را ذکر می‌کند، کودک به خود می‌لرزد و تصور می‌کند آن‌ها واقعا قادر به کشتن وی هستند.

پس این بازی را ادامه داده و ناچار در مرحله 50، خود را بلندی به پایین پرتاب می‌کند. طبق آمار، هر سه گروه افراد دارای سنی کمتر از 20 سال هستند که ضرورت توجه والدین را نشان می‌دهد. آن‌ها باید فرزند دارای بیماری روحی خود را درمان کرده و به روش‌های صحیح، کنجکاوی سرکش وی برای دانستن بیشتر را فرو نشانند.

بازی چالش نهنگ آبی

همچنین لازمه آگاهی دادن به فرزند، آگاه بودن است، پس والدین باید با توجه به رشد بسیار سریع دنیای مجازی، اطلاعات خود درباره آن را بیشتر کنند. به عنوان نمونه والدینی که به خوبی از مراحل بازی چالش نهنگ آبی باخبر هستند، دلیل بیدار شدن فرزند خود در ساعت 4 صبح برای چند روز متوالی را متوجه خواهند شد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*