سوزوکی سوئیفت اسپورت

عرضه اندام اتومبیل سوزوکی سوئیفت اسپورت در نمایشگاه فرانکفورت

خودرو هاچ بک سوزوکی سوئیفت اسپورت (Suzuki Swift Sport 2017) در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد. این خودرو نسبت به نسل پیش خود قدرتمندتر، راننگی‌پذیرتر و البته زیبا‌تر شده است. مشخصات فنی، قابلیت‌ها و تصاویر آن را در ادامه مشاهده کنید.

سوزوکی با حضور در نمایشگاه خودرو فرانکفورت از جدیدترین نسل مدل اسپورت هاچ بک سوئیفت خود رونمایی کرد. این هاچ بک جذاب و مدرن دیگر صاحب یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی نیست، به جای آن خودروساز ژاپنی از یک مدل 1.4 لیتری بوسترجت استفاده کرده است که قادر به تولید 140 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر است. علاوه بر پیشرانه، سوزوکی سوئیفت اسپورت جدید نسبت به نسل پیشین خود 80 کیلوگرم سبک‌تر شده تا وزن آن به 970 کیلوگرم برسد.

سوزوکی سوئیفت اسپورت

پیشرانه مدرن استفاده شده در زیر پوست این هاچ بک به تزریق مستقیم سوخت، منیفولد ورودی کوتاه و همچنین منیفولد اگزوز یکپارچه با سرسیلندر مجهز شده است. به منظور انتقال قدرت تولیدی نیز از همان گیربکس 6 سرعته دستی نسل قبل، اما با پیکربندی تازه‌تر جهت روان‌تر شدن و افزایش استحکام آن استفاده شده است. در سیستم تعلیق قسمت جلویی این خودرو، از دمپرهای مونرو همراه با یک میله ضد رول با ضخامت بیشتر نسبت به نسل پیشین استفاده شده است. همچنین جهت استحکام بهتر نیز توپی و بلبرینگ چرخ‌ها در یک واحد یکپارچه گرد هم آمده‌اند.

در زیر سوزوکی سوئیفت اسپورت جدید تایرهای سایز 195 همراه با رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی قرار گرفته است که ظاهر جذاب‌تری را نیز به آن بخشیده است. برای جذاب‌تر کردن ظاهر قسمت جلویی خودرو از جلوپنجره لانه زنبوری و در لبه اسپویلر جلو، رکاب‌های دو طرف خودرو و  همچنین دیفیوزر نیز از تریم فیبر کربنی استفاده شده است.

سوزوکی سوئیفت اسپورت

کابینی متفاوت در سوزوکی سوئیفت اسپورت 2017

در داخل کابین نیز یک تریم قرمز همراه با صفحه کیلومتری با رنگ متفاوت و همچنین آمپرهایی جدید استفاده شده است که بوست توربو و درجه حرارت را می‌تواند به نمایش بگذارد. غربیلک فرمان D شکل، دو صندلی نسبتا گود (که تقریبا تمام بدن سرنشینان را پوشش می‌دهند) همراه با تریم کرومی پدال‌ها و دسته دنده از دیگر ویژگی‌هایی است که به هرچه جذاب‌تر شدن داخل کابین سوزوکی سوئیفت اسپورت کمک کرده است.

سوزوکی سوئیفت اسپورت

یک نمایشگر 7 اینچی لمسی برای سیستم چند رسانه‌ای این خودرو تعبیه شده که به ناوبری سه بعدی و بلوتوث نیز مجهز شده است. در کنار همه این‌ها سوزوکی از سیستم‌های ایمنی فعالی همچون سیستم تشخیص دهنده موانع جلویی، سنسورهای دوگانه ترمز، هشدار حرکت بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی نیز در این هاچ بک مدرن و جذاب استفاده کرده است.

“Masao Kobori”، مهندس ارشد پروژه سوئیفت اسپورت شرکت سوزوکی در مورد نسل جدید این خودرو می‌گوید:

سوئیفت جدید اتومبیلی سبک‌تر، چابک‌تر و البته سریع‌تر است. علاوه بر این تهاجمی‌تر و هیجان‌انگیز‌تر از گذشته شده است، اما ما در کنار این‌ها از صندلی‌ها، غربیلک فرمان و دسته دنده گیربکس جدیدی استفاده کرده‌ایم تا استفاده روزانه کاربران از خودرو را سهولت ببخشد.

در حال حاضر قیمت و زمان عرضه اتومبیل هاچ بک جدید شرکت سوزوکی اعلام نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*