دسته بازی ایکس باکس 360

دسته بازی ایکس باکس 360 به خدمت نیروی دریایی آمریکا درآمد!

نیروی دریایی آمریکا قصد دارد از دسته بازی ایکس باکس 360 (Xbox 360) برای کنترل سیستم نوین پریسکوپ زیردریایی‌های جدید خود استفاده کند.

دسته بازی ایکس باکس 360

زیردریایی‌های تهاجمی کلاس ویرجینیا (Virginia) همچون زیردریایی‌های قدیمی دیگر پریسکوپ سنتی مشابه آن‌چه که در فیلم‌ها می‌بینیم ندارند، بلکه مجهز دو برجک جمع شونده به نام تیرک فتونیک هستند که روی آن‌ها دوربین‌ و سنسورهای بسیار قوی و دقیق با وضوح بالا وجود دارند که تصویر را روی نمایشگری بزرگ و باکیفیت بسیار بالا نمایش می‌دهند. سنسور تصویرساز فروسرخ و فاصله‌یاب لیزری نیز از دیگر تجهیزات نصب شده روی تیرک فتونیک است.

دسته بازی ایکس باکس 360

دو تیرک فتونیک یک زیردریایی کلاس ویرجینا که از آب بیرون آمده‌اند.

این دوربین که برای پویش و دیدن سطح بالای آب بکار می‌رود را می‌توان با استفاده از جوی استیک کنترل کرد. اما نیروی دریایی آمریکا قصد دارد دسته بازی ایکس باکس 360 را جایگزین آن کند، زیرا نسل جدید ملوانان جوان با این دسته‌های بازی راحت‌تر و آشناتر هستند و نیاز به آموزش چندانی برای کار با آن نیست. به بیانی ساده‌تر بسیاری از ملوانان جوان با این دسته‌های بازی بزرگ شده‌اند.

دسته بازی ایکس باکس 360

دلیل دیگر نیز کاهش هزینه‌هاست. یک دسته بازی ایکس باکس 360 کمتر از 30 دلار قیمت دارد، درحالی که قیمت دسته و کنسول کنترلی دوربین و سیستم‌های تصویرساز فعلی که در زیردریایی‌های کلاس ویرجینا بکار رفته‌اند بالغ بر 38 هزار دلار قیمت دارند! دسته بازی ایکس باکس ضمن کنترل دوربین، با سیستم تصویرساز نیز یکپارچه شده و کنترل آن را برعهده می‌گیرد.

دسته بازی ایکس باکس 360

یواس‌اس کلرادو

نیروی دریایی آمریکا تقریبا دو سال است که استفاده از دسته را بررسی و سیستم یکپارچه شده با آن آزمایش کرده است. زیردریایی یواس‌اس کلورادو (USS Colorado) با شناسه SSN-788 از کلاس ویرجینیا، اولین زیردریایی‌ای خواهد بود که از دسته بازی ایکس باکس 360 استفاده خواهد کرد. این زیردریایی در ماه نوامبر سال میلادی جاری وارد خدمت خواهد شد. دیگر زیردیایی‌های این کلاس نیز در قالب بروزرسانی این قابلیت را دریافت خواهند کرد.

دسته بازی ایکس باکس 360

زیردریایی‌های کلاس ویرجینیا دارای پیشران اتمی بوده و زیردریایی اتمی بشمار می‌روند. درحال حاضر کلاس ویرجینیا ساکت‌ترین، پنهانکارترین و پیشرفته‌ترین زیردریایی‌ها در جهان هستند. وظیفه این زیردریایی‌ها، که به آن شکارچی قاتل و تهاجمی سریع نیز می‌گویند، نابودی شناورها و زیردریایی‌های دشمن با استفاده از موشک کروز ضد کشتی و اژدر سنگین، نفود به آب‌های دشمن برای انجام عملیات ویژه و جاسوسی، حمله به اهداف گوناگون با استفاده از موشک‌های کروز دوربرد تاماهاوک (Tomahawk) با برد بیش از 1700 کیلومتر،‌ عملیات مین ریزی دریایی، همراهی و محافظت از دیگر شناورهای سطحی و زیرسطحی دیگر و… هستند.

دسته بازی ایکس باکس 360

استفاده از دسته بازی ایکس باکس 360 برای کنترل ربات نظامی کوچک

البته ناگفته نماند که این بار اولی نیست که نیروی دریایی آمریکا از دسته بازی ایکس باکس استفاده می‌کند. از این وسیله برای کنترل ربات‌های کوچک و بزرگ، کنترل توپ‌های لیزری درحال توسعه، کنترل پهپادها، کنترل تیربارهای نگهبان و کنترل از راه دور و همچنین برای جنگ افزارهای آینده نیز استفاده می‌شود. طراحی ارگونومیک، پرشمار بودن کلیدها و همچنین نزدیک بودن کلیدها به یکدیگر از دیگر دلایلی هستند که دسته بازی ایکس باکس 360 را به میدان نبرد فراخوانده‌اند تا این گجت غیرنظامی نیز به نوبه خود خدمت نظامی کند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*