دوربین هواوی آنر 9

نگاهی عمیق به دوربین هواوی آنر 9 ؛ دوربین دوگانه خوش کیفیت

دوربین هواوی آنر 9 (Huawei Honor 9) یکی از مهمترین ویژگی های آن است. در این مطلب قابلیت های دوربین دوگانه هواوی آنر 9 را بررسی کرده و امکانات آن را ذکر می‌کنیم.

هواوی پرچمداران خود را تحت دو سری Mate و P و همچنین برند زیر مجموعه‌اش یعنی Honor عرضه می‌کند. حال تمامی پرچمداران این گوشی‌ساز چند سالی است به یک دوربین اصلی دوگانه مجهز می‌شوند. جدیدترین محصول بالارده شرکت هواوی آنر 9 است که حدود سه ماه از رونمایی رسمی آن می‌گذرد. یکی از نقاط قوت این گوشی موبایل دوربین آن است.

دوربین هواوی آنر 9 از نظر مشخصات و اعداد و ارقام هیچ تفاوتی با آخرین پرچمداران سری Mate و P یعنی میت 9 و همچنین پی 10 و پی 10 پلاس ندارد. تنها تفاوت آن‌ها، عدم توسعه دوربین هواوی آنر 9 در همکاری با شرکت لایکا همانند دوربین سه گوشی موبایل ذکر شده است.

دوربین هواوی آنر 9

روش هواوی برای پیاده‌سازی دوربین دوگانه، متداول‌ترین راهکار موجود است. در تمامی محصولات دارای دوربین دوگانه این گوشی‌ساز به غیر از هواوی نوا 2 و هواوی نوا 2 پلاس، شاهد ترکیب یک سنسور عادی با یک سنسور سیاه و سفید هستیم.

هواوی آنر 8، پرچمدار سال 2016 این برند، به دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده بود، اما هواوی در محصول سال جاری، با وجود حفظ وضوح تصویر سنسور اصلی، رزولوشن سنسور سیاه و سفید را به 20 مگاپیکسل افزایش داده است. اکنون دوربین هواوی آنر 9 از نظر مشخصات فنی همانند سایر پرچمداران اخیر این شرکت است. گشودگی دریچه دیافراگم هر دو سنسور f/2.2 است. در کنار این دوربین یک فلاش LED دوگانه وجود دارد.

دوربین هواوی آنر 9

عدم وجود نام لایکا در کنار دوربین هواوی آنر 9 به این معنی است که از حالت‌های فیلم برداری اختصاصی Vivid و Smooth در آن خبری نیست. متاسفانه همانند محصولات پیشین Honor، حالت سیاه و سفید دستی وجود نداشته و این حالت اکنون تنها در انحصار محصولات سری P قرار دارد.

به ظاهر سنسورهای 12 مگاپیکسلی و 20 مگاپیکسلی با یکدیگر همخوانی ندارند، اما مهندس‌های هواوی با ارائه یک راهکاری نوآورانه، سبب شدند دوربین هواوی آنر 9 در حالت هیبریدی به خوبی کار کند. وقتی به صورت عادی و رنگی عکاسی می‌کنید، این دوربین دوگانه بعد از دریافت داده‌های هر دو سنسور، برای ارائه یک نتیجه نهایی باکیفیت‌تر آن‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند.

دوربین هواوی آنر 9

سنسور سیاه و سفید 20 مگاپیکسلی توانایی بیشتری در دریافت نور و جزییات دارد و همین موضوع سبب می‌شود همکاری آن با یک سنسور رنگی عادی، به ثبت تصاویری با کیفیت‌ و جزییات بیشتر منجر شود. به این ترتیب می‌توان عکس‌های رنگی با رزولوشن 20 مگاپیکسل ثبت کرد!

اگرچه در دوربین هواوی آنر 9 خبری از سنسور تله فوتو نیست، اما به خاطر وجود امکان اعمال افکت بوکه و تار کردن پس‌زمینه، می‌توان عکس‌های پرتره حرفه‌ای با آن ثبت کرد. این افکت در دوربین محصولات بسیار بالارده‌ای همچون آیفون 7 پلاس وجود دارد.

دوربین سلفی هواوی آنر 9 نیز پیشرفت‌هایی به خود دیده است. اگرچه رزولوشن آن با دوربین 8 مگاپیکسلی آنر 8 تفاوتی ندارد، اما گشودگی دریچه دیافراگم آن از f/2.4 در مدل سال گذشته به f/2.0 افزایش پیدا کرده است که سبب ثبت عکس‌های بهتر در زمان عدم وجود نور کافی می‌شود. مهندس‌های دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا در بخش دوربین هواوی آنر 9 گل کاشته‌اند! در دوربین سلفی این گوشی موبایل خبری از سنسور دوم نیست، با این حال همچنان می‌توان در عکس‌های آن افکت بوکه را اعمال کرد.

دوربین هواوی آنر 9

Live Photos یکی دیگر از ویژگی های دوربین هواوی آنر 9 است. به لطف این قابلیت پیش از لمس دکمه شاتر، یک ویدیوی کوتاه 3 ثانیه‌ای ضبط می‌شود. برای دیدن این ویدیو کافی است در گالری، انگشت خود را چند ثانیه بر روی عکس نگه دارید.

رابط کاربری دوربین هواوی آنر 9

عادت به رابط کاربری دوربین هواوی آنر 9 کمی زمان‌بر است. دو بخش در اینجا وجود دارند و گزینه‌های آن‌ها در سمت راست و چپ منظره‌یاب قرار گرفته‌اند. در سمت چپ، انتخاب‌گر حالت عکاسی قرار دارد، در حالی که گزینه‌های سمت راست مربوط به منوی تنظیمات هستند. تنها با یک لمس ساده نمی‌توان تعداد گزینه‌های پیش‌فرض این دو قسمت را افزایش داد و باید بعد از لمس، آن‌ها را تا نیمه نمایشگر بکشید.

به عنوان نمونه اگر کاربر بخواهد از حالت عکاسی 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید به حالت 12 مگاپیکسلی رنگی جابه‌جا شود، باید ابتدا از قسمت سمت چپ وضعیت را به رنگی تغییر داده و سپس از قسمت راست، وضوح تصویر را به 12 مگاپیکسل کاهش بدهد.

دوربین هواوی آنر 9

اگرچه کاربران از اپلیکیشن دوربین هواوی آنر 9 انتظار دارند دارای یک میانبر سریع به حالت عکاسی سیاه و سفید باشد، اما متاسفانه خبری از چنین آپشنی نیست و به این منظور باید از قسمت سمت چپ منظره‌یاب استفاده کرد. به لطف تنظیمات زیادی که در این نرم افزار وجود دارد، می‌توان با تغییر میزان دریافت نور، بسته به هر شرایط تصاویری ایده‌آل ثبت کرد.

آنر 9 یکی دیگر از محصولات زیبا و خلاقانه هواوی است که با وجود تیره و تار شدن مفهوم پرچمدار 400 دلاری، همچنان این دسته‌بندی محبوب را زنده نگه داشته است. کاربرانی که حین انتخاب گوشی موبایل به قابلیت‌های دوربین آن توجه ویژه می‌کنند، باید این محصول را حتما به لیست گزینه‌های احتمالی خرید خود اضافه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*