رویداد آیفون 8 اپل - تیم کوک

همه چیز در مورد رویداد آیفون 8 اپل؛ آیفون جدید، آی او اس 11، سالن کنفرانس استیو جابز و غیره

کمپانی اپل 21 شهریور ماه میزبان یک رویداد بزرگ است که از آیفون‌های جدید خود رونمایی می‌کند. اما به جز این محصولات، در رویداد آیفون 8 اپل باید منتظر چه چیزهای دیگری باشیم؟

اپل 12 سپتامبر (21 شهریور) میزبان رویدادی است که در آن از سخت افزار جدیدی پرده برداری خواهد کرد. آن‌ها قصد دارند به مناسبت دهمین سالگرد فروش آیفون‌ها (که نخستین سال آن به ژوئن 2007 باز می‌گردد) از یک آیفون ویژه و بسیار مهم رونمایی کنند. بنابراین نباید متعجب شوید اگر هر آنچه در مورد آیفون آینده اپل شنیده‌اید، به حقیقت تبدیل شود. آیا آن حاوی یک نمایشگر OLED خواهد بود؟ آیا آن یک نسخه Pro از گوشی آیفون است؟ و چه مبلغی خواهد داشت؟

اما طی این یک دهه گذشته، علاوه بر آیفون‌ها بسیاری از محصولات دیگر کمپانی اپل نیز به بهترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار گرفتند تا اپل به با ارزش‌ترین شرکت فناوری در جهان تبدیل شود. آن‌ها اپ استور را برای عرضه اپلیکیشن‌های خود ساخته‌اند؛ مدت‌هاست تبلت‌های آیپد را می‌فروشند و همراه با اپل واچ به بازار گجت‌های پوشیدنی و ردیاب‌های تناسب اندام ورود پیدا کرده‌اند. کسب و کار سرویس‌های آن‌ها نیز به یکی از سریع‌ترین بخش‌های این شرکت تبدیل شده است.

بنابراین، رویداد آیفون 8 اپل می‌تواند به جز گوشی‌ها، محصولات و سرویس‌های دیگر این شرکت را نیز پوشش دهد. به همین مناسبت، در این مقاله قصد داریم پیشگویی از آنچه قرار است در این رویداد رخ دهد انجام دهید.

آیفون‌های جدید

رویداد آیفون 8 اپل - آیفون 8

بزرگ‌ترین بخش این رویداد، معرفی آیفون‌های جدید اپل است. ما انتظار داریم سه آیفون متفاوت را در روز 21 شهریور ماه ملاقات کنیم. اولین مدل آن می‌تواند نسخه‌ی بهبود پیدا کرده‌ی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس باشد. طبق روال چند سال اخیر (از زمان عرضه آیفون 3GS)‌، نام آن‌ها هیچ تغییر بزرگی نخواهد داشت و تنها یک پسوند “S”‌ به آن‌ها اضافه می‌شود. تمامی شایعات به این قضیه اشاره می‌کنند. مدل‌های خانواده آیفون 7 اس شامل پردازنده‌هایی سریع‌تر و دوربین‌هایی بهتر خواهند بود.

با تمام این تفاسیر ما نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که نام اعضای این خانواده نیز مثل سابق حاوی پسوند S است، چرا که احتمال دارد آن‌ها با نام آیفون 8 رونمایی شوند. اما بهترین حدس همان آیفون 7 اس و 7 اس پلاس است،‌ زیرا مدت‌هاست شایعات به مدل آیفون ویژه‌ای مخصوص دهمین سالگرد عرضه گوشی‌های اپل اشاره دارند که از این خانواده جدا بوده و با نام آیفون 8 روانه بازار خواهد شد. هرچند آن را با نام‌های دیگری نظیر آیفون ایکس، آیفون پرو و آیفون ادیشن نیز می‌شناسیم. انتظار می‌رود این مدل، پیشرفته‌تر از دو آیفون دیگر باشد. شایعات خبر از حضور یک نمایشگر لبه به لبه OLED، یک دوربین حاوی اسکنر سه بعدی چهره، پشتیبانی از شارژ بیسیم و همچنین عدم حضور کلید هوم می‌دهند.

بسیاری از قابلیت‌های آیفون‌های جدید برای اپل تازگی دارند، اما در صنعت چندان هم جدید نیستند. سایر گوشی‌های هوشمند بالارده بازار همین حالا نیز از نمایشگرهای لبه به لبه OLED، سنسورهای بیومتریک نظیر اسکنر عنبیه چشم برخوردارند و حتی برخی از آن‌ها نیز فاقد کلید فیزیکی هوم بوده که به جای آن از یک سنسور در قسمت پشتی گوشی برخوردارند. حتی شارژ‌ بیسیم برای خود اپل نیز تازگی ندارد، چرا که اپل واچ حاوی چنین قابلیتی است.

ما گزارش‌هایی را در مورد راه‌حل‌های جذاب اپل برای قفلگشایی صفحه همراه با چهره شنیده‌ایم. اگر این خبرها درست باشد، آیفون‌ها بار دیگر می‌توانند به لیدرهای بازار موبایل جهان تبدیل شوند.

اپل واچ 3 / LTE

رویداد آیفون 8 اپل - اپل واچ

کسب و کار گجت‌های پوشیدنی هم اکنون به اندازه‌ی بخش گوشی‌های هوشمند برای اپل مهم نیست، اما این باعث نشده تا ادعاهای اپل به عنوان یکی از کمپانی‌های حاضر در لیست فرچون 500 سطح پایین باشد. به نقل از اطلاعات به دست آمده از سوی شرکت IDC، اپل اینک پس از شیائومی بزرگ‌ترین فروشنده‌ی گجت‌های هوشمند در سراسر جهان است. بنابراین محصولات آن‌ها همچنان یکی از مهم‌ترین‌های این بازار به حساب می‌آیند.

معرفی نسل جدید اپل واچ در رویداد آیفون 8

به همین دلیل، تعجب آور نیست که ما یه نسخه‌ی به‌روزشده‌ی دیگر از اپل واچ همراه با یک مدل مجهز به LTE‌‌ آن را در رویداد آیفون 8 اپل ببینیم. این بدان معناست که شما می‌توانید ویژگی‌های خاصی که در حال حاضر نیازمند حضور یک گوشی هوشمند (نظیر برقراری تماس، ارسال پیام متنی، استریم موسیقی یا حتی نصب یک اپلیکیشن جدید) هستند را تنها با ساعت هوشمند خود بتوانید داشته باشید. دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند پیشتر از اپل نظیر ال جی و سامسونگ این کار را انجام داده‌اند، اما عمر باتری در این مواقع می‌تواند گریبان‌گیر شما شود. حال ظاهرا اپل واچ جدید می‌تواند علاوه بر ارائه اتصال LTE، عمر باتری 18 ساعته را نیز ارائه کند که در جای خود بی‌نظیر است.

نرم افزار جدید ساعت‌های اپل، watchOS 4 نیز احتمالات در هفته جاری عرضه خواهد شد. این نرم افزار می‌تواند شامل ویژگی‌های جدیدی نظیر واچ فیس مجهز به Siri، حالت سه مرحله‌ای اسپورت و برخی از قابلیت‌های ادغام شده با تجهیزات ورزشگاهی است.

اپل تی وی

رویداد آیفون 8 اپل - اپل تی وی

احتمالا امسال اپل قصد دارد با ارائه پشتیبانی از وضوح 4K به جنگ آمازون، روکو و کروم کست برود. به نقل از بلومبرگ که اوایل امسال گزارشی مفصل را ارائه کرده بود، نسل جدید اپل تی وی می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 4K و رنگ‌هایی زنده‌تر را استریم کند. ما امیدواریم پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision را نیز در این محصول ببینیم.

این حرکتی است که می‌تواند به فروش هرچه بیشتر این جعبه‌ی جادویی نسبت به نسل پیشین خود کمک کند، زیرا قابلیت‌های جذاب جدیدی را به همراه دارد. اما اپل تی وی همچنان گران قیمت‌تر از سایر رقبای خود است و به جای مدل‌هایی که نظیر یک تلویزیون عادی عمل می‌کنند، از رابط کاربری حاوی اپلکیشن‌ها بهره می‌برد.

اپل بر خلاف آمازون همچنان تلاش کرده است تا محتوای اختصاصی قانع کننده‌ای را به کاربران خود ارائه کند که ما نیز به این قضیه امیدواریم. اپل همچنین در کنفرانس توسعه دهندگان خود گفته است که احتمالا اپلیکیشن Amazon Prime Video نیز در موقعی از سال جاری به اپل تی وی خواهد آمد.

هوم پاد، آی مک پرو و مک پرو

رویداد آیفون 8 اپل - مک پرو

هر سه این محصولات هوم پاد، آی مک پرو و مک پرو توسط اپل رونمایی شده‌اند، اما تا به امروز فروش آن‌ها شروع نشده است، بنابراین هر کسی می‌تواند حدس بزند که رویداد آیفون 8 می‌تواند‌ سرآغاز خوبی برای ورودشان به بازار باشد.

برنامه اپل برای عرضه هوم پاد خود در ماه دسامبر است، بنابراین تا آن زمان باید برای ملاقات با یک اسپیکر باکیفیت برند اپل که از یک دستیار دیجیتالی نیز برخوردار است تا آن زمان صبر کنیم. مطمئنا اپل در رویداد آیفون 8 خود نیز به ما یادآوری می‌کند که این محصول نیز به زودی وارد بازار خواهد شد.

آی مک پرو نیز در ماه دسامبر عرضه خواهد شد، اما احتمالا نمی‌توانیم در این رویداد با آن از نزدیک ملاقات کنیم. سرانجام یک مدل بازطراحی شده از مک پرو که تا سال دیگر عرضه نخواهد شد نیز وجود دارد. شما باید برای کار با آن مدت زمان بیشتری منتظر بمانید.

آی او اس 11، ARKit و مک او اس های سیرا

رویداد آیفون 8 اپل - آی او اس 11

یک سخت افزار جدید عالی است، اما نرم افزار اپل برای مردم زیادی که قصد ندارند در امسال مک و آیفون‌های جدید را خریداری کنند بسیار جذاب است. اما امسال صاحبان آیپدها می‌توانند بهترین تجربه را با آی او اس جدید به دست آورند: آی او اس 11 می‌تواند تبلت آیپد شما را همراه با یک داک بازطراحی شده، مالتی تسکینگ پیشرفته و قابلیت‌های جدید درگ و دراپ به یک محصول با بازدهی بسیار عالی تبدیل کند. علاوه بر آیپد‌ها، آیفون‌ها نیز یک کنترل سنتر بهبود پیدا کرده و بزرگ‌تر، یک اپلیکیشن سوییچر جذاب‌تر و همچنین یک اپلیکیشن مدیریت فایل را دریافت خواهند کرد.

تمامی قابلیت‌های جدید آی او اس به کنار، اپل از یک پلتفرم برای اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده به نام ARKit رونمایی خواهد کرد. ما پیشتر مجموعه‌ای از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده نظیر بازی Pokemon Go‌ را بر روی آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی آزموده‌ایم، اما آن‌ها همگی به شکل ساده دو بعدی بوده‌اند. در دستی دیگر ARKit به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های پیشرفته سه بعدی واقعیت افزوده را بدون نیاز به ماه‌ها کار بر روی آن‌ها توسعه ببخشند. این می‌تواند بزرگترین اتفاقی باشد که همراه با آی او اس 11 در رویداد آیفون 8 اپل خواهد افتاد.

سالن کنفرانس استیو جابز

رویداد آیفون 8 اپل - مقر جدید اپل

یکی دیگر از محصولات جدید اپل که هنوز از آن معرفی نشده است، یک مجموعه بزرگ 5 میلیارد دلاری احداث شده در کوپرتینو کالیفرنیا است (در واقع بسیاری از کارمندان اپل هنوز در آنجا مستقر نشده‌اند). رویداد آیفون 8 در 21 شهریور ماه اپل، نخستین رویداد این کمپانی است که در یک تالار سخنرانی جدید واقع شده در این مجموعه به نام «استیو جابز» برگزار خواهد شد. این سالن که به نام بنیانگذار فقید کمپانی اپل درآمده است، یک سالن با مجموع 1000 صندلی است.

لازم به ذکر است گجت نیوز به صورت کامل این مراسم را تحت پوشش خبری قرار خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*