عکس گرفتن از خورشید گرفتگی

عکس گرفتن از خورشید گرفتگی بدون فیلتر مناسب چه بلایی بر سر دوربین می‌آورد؟

عکس گرفتن از خورشید گرفتگی بدون استفاده از فیلترهای خورشیدی مناسب آسیب‌هایی جدی به دوربین وارد می‌کند. در ادامه ویدیویی در این رابطه مشاهده خواهیم کرد.

تنها یک روز تا خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 زمان باقی مانده است و افراد زیادی از چند روز قبل به منظور مشاهده و ثبت این رویداد به ایالات متحده آمریکا سفر کرده‌اند. اگرچه خورشید گرفتگی روز بیست و یکم آگوست (سی‌ام مرداد) را می‌توان به صورت آنلاین نیز تماشا کرد، اما حتی افراد عادی نیز ترجیح می‌دهند آن را به صورت مستقیم تماشا کنند. هم برای مشاهده و هم برای عکس گرفتن از این رویداد باید تجهیزات مناسب به همراه داشته باشید، وگرنه چشم و دوربین عکاسی‌تان شدیدا آسیب خواهند داد.

مشاهده مستقیم به خورشید می‌تواند آسیب‌هایی جدی و همیشگی به چشم وارد کند. همچنین در صورت عدم استفاده از فیلترهای خورشیدی مناسب به منظور عکاسی از رویداد، دوربین عکاسی برای همیشه از سرویس‌دهی مرخص خواهد شد!

عکس گرفتن از خورشید گرفتگی

عکس گرفتن از خورشید گرفتگی بدون فیلتر، سنسور دوربین را ذوب می‌کند!

یکی از کارمندان وب سایت Every Photo Store چند روز پیش دست به کار شد و ویدویی کوتاه از عاقبت عکاسی از خورشید گرفتگی بدون استفاده از تجهیزات مناسب ضبط کرد. آن‌ها لنز عظیم‌الجثه کانن 400mm f/2.8 IS II را به یک دوربین DSLR متصل کرده و سرعت شاتر را بر روی 6 ثانیه قرار دادند. در همین لحظه نور خورشید اجزای درونی دوربین را ذوب کرد، به طوری که بوی پلاستیک سوخته به مشام می‌رسید!

پس باید با تحقیق یک فیلتر مناسب برای دوربین خریداری کنید. اگر تصمیم به ثبت این رویداد نداشته و فقط می‌خواهید نظاره‌گر آن باشید، باید یک عینک مخصوص تهیه کنید. با کمی حوصله حتی می‌توانید عینک مخصوص خورشید گرفتگی را در خانه و به صورت دستی نیز بسازید. اگر در خارج از ایالات متحده آمریکا قرار دارید، بهتر است از هم‌اکنون به دنبال روش‌های مشاهده آنلاین این پدیده نجومی باشید.


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*