تکنولوژی دوربین سنجش عمق

کوالکام فناوری دوربین سنجش عمق خود را معرفی کرد

تکنولوژی دوربین سنجش عمق کوالکام در آینده نزدیک در دستگاه‌های اندرویدی به کار خواهد رفت. این تکنولوژی برای گسترش برنامه Spectra Module Program شرکت عرضه شد.

اگرچه این تکنولوژی دوربین به منظور توسعه برنامه Spectra Module Program شرکت ارائه شده، اما کوالکام امیدوار است بتواند آن را در چیپست‌های موبایل خود پیاده‌سازی کند. مزیت این تکنولوژی، پیشرفت در دید کامپیوتری، بهبود کیفیت و بهینه‌سازی مصرف انرژی است. ماژول جدید دوربین کوالکام، از سه ماژول دیگر تشکیل شده است. ماژول احراز هویت از طریق عنبیه چشم، ماژول سنجش عمق منفعل و همچنین یک ماژول سنجش عمق فعال روی هم رفته ماژول جدید را تشکیل می‌دهند.

کاربرد تکنولوژی دوربین سنجش عمق کوالکام بیشتر تخصصی است

به گفته کوالکام، هدف از توسعه Spectra Mobile Program شامل شدن ماژول‌های دوربین جدید به منظور بهره بردن از احراز هویت بیومتریک، نقشه عمق متراکم و قطعه‌بندی بوده است. پردازش سیگنال تصویر یک دوربین دارای مصرف بهینه انرژی، در عکاسی محاسباتی، فیلم برداری و همچنین برنامه‌های کاربردی دیداری کامپیوتری که نیازمند ردیابی حرکت دقیق هستند، مفید خواهد بود. به نظر می‌رسد کاربرد تکنولوژی دوربین سنجش عمق کوالکام کمی تخصصی بوده و کاربران عادی کمتر قادر به بهره بردن از ویژگی‌های آن خواهند بود. از آنجایی که این تکنولوژی به تازگی پا به عرصه وجود گذاشته، باید برای کسب اطلاعات تکمیلی کمی منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*