تکنولوژی حسگر اثر انگشت روی نمایشگر

کوالکام رسما فعالیت بر روی تکنولوژی حسگر اثر انگشت روی نمایشگر را آغاز کرد

کوالکام اعلام کرد ساخت نخستین نمونه‌های دارای تکنولوژی حسگر اثر انگشت روی نمایشگر را آغاز کرده است. انتظار داریم اولین دستگاه‌های مجهز به تکنولوژی حسگر اثر انگشت نوری کوالکام را در 3 ماهه نخست سال 2018 مشاهده کنیم.

تاکنون شایعات زیادی درباره تکنولوژی جدید جاسازی حسگر انگشت در زیر نمایشگر شنیده‌ایم. گلکسی نوت 8 و مخصوصا آیفون 8 دو گوشی موبایلی هستند که بر اساس بیشتر شایعات، برای اولین بار به این تکنولوژی مجهز خواهند شد. بعدها اخبار منتشر شده از کشور چین به این موضوع اشاره کردند که نخستین گوشی دارای حسگر اثر انگشت نوری توسط کمپانی گوشی‌ساز ویوو عرضه خواهد شد.

تاکنون هیچ شرکتی به صورت مستقیم درباره این تکنولوژی و استفاده از آن اظهار نظری نکرده است، اما کوالکام به تازگی به صورت رسمی اعلام کرده در حال توسعه نخستین نمونه‌های مجهز به آن است. اسکنر التراسونیک را می‌توان در زیر هر سطح گوشی موبایل همچون پنل OLED و یا پنل‌های شیشه‌ای و فلزی جاسازی کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده توسط کوالکام، اکنون می‌دانیم نخستین دستگاه‌های دارای تکنولوژی حسگر اثر انگشت روی نمایشگر در ابتدای سال آینده میلادی عرضه شده و با تمامی چیپست‌های اسنپدراگون این شرکت و همچنین دیگر پلتفرم‌ها سازگاری خواهند داشت.

تکنولوژی حسگر اثر انگشت روی نمایشگر

دقت بالای تکنولوژی حسگر اثر انگشت روی نمایشگر

طبق گفته‌های کوالکام، تکنولوژی حسگر اثر انگشت نوری، ضربان قلب و همچنین فشار خون را تشخیص داده و شیوه احراز هویت در دستگاه‌های هوشمند را متحول خواهد کرد. در حسگرهای اثر انگشت کنونی که در گوشی های موبایل و تبلت ها به کار می‌روند، تنها تا 400 میکرومتر از سطح اسکن می‌شود، در حالی که تکنولوژی در دست توسعه کوالکام می‌تواند از طریق یک پنل نمایشگر OLED، تا 1200 میکرومتر و از طریق پنل‌های شیشه‌ای و فلزی تا 800 میکرومتر را اسکن کند. با استفاده از محافظ نمایشگر از نوع گلس، این میزان به 650 میکرومتر کاهش پیدا می‌کند که همچنان از عملکرد حسگرهای اثر انگشت کنونی به مراتب بهتر است.

تکنولوژی حسگر اثر انگشت روی نمایشگر

به گفته این شرکت، گوشی‌سازان در همین ماه باید نمونه‌های شیشه‌ای و فلزی سنسور را دریافت کنند، اما مشاهده نخستین محصولات دارای این تکنولوژی در قفسه مغازه‌ها، حداقل 6 ماه و تا رسیدن به سال 2018 زمان خواهد برد.

کوالکام و ویوو برای ساخت نخستین گوشی موبایل دارای این ویژگی مشغول همکاری با یکدیگر هستند. با توجه به این موضوع، باور ویدیوی نخستین گوشی حاوی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر دارای برند ویوو راحت‌تر می‌شود. از آنجایی که تا معرفی گلکسی نوت 8 کمتر از دو ماه و تا معرفی آیفون 8 کمتر از سه ماه زمان باقی مانده، می‌توان حدس زد شایعات پیشین درباره استفاده از این تکنولوژی در دو گوشی موبایل مذکور، به واقعیت تبدیل نخواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*