نخستین ویدیوهای معرفی قابلیت واقعیت افزوده iOS 11

نخستین ویدیوهای معرفی قابلیت واقعیت افزوده iOS 11 منتشر شد؛ حیرت انگیز و دقیق

پس از معرفی قابلیت واقعیت افزوده iOS 11 در WWDC 2017، نخستین باریست که ویدیوهای معرفی آن منتشر شده است. در این ویدیوها می‌توانید عملکرد یک اپلیکیشن اندازه گیری واقعیت افزوده را توسط آیفون اپل مشاهده کنید.

همراه با دومین نسخه پیشنمایش توسعه دهندگان آی او اس 11 که در دست تولید است، کدنویسان سراسر جهان بسیار هیجان زده هستند تا از ساختار نرم افزاری با مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدیدی که در کنفرانس توسعه دهندگان امسال اپل (WWDC 2017) رونمایی شد، از نزدیک ملاقات کنند. دارندگان حساب کاربری توسعه دهندگان اپل تنها سه هفته است که نسخه پیشنمایش این سیستم عامل را دریافت کرده‌اند، اما در حال حاضر ما با برخی از ویژگی‌های واقعیت افزوده‌ای که همراه با ARKit به ارمغان می‌آیند کنجکا هستیم.

دو پست جدیدی که در توییتر منتشر شده‌اند، حاوی ویدیوهایی از یک اپلیکیشن اندازه گیری واقعیت افزوده iOS 11 هستند که می‌توانند تعجب شما را به همراه داشته باشند. حداقل حالا که شما نمی‌توانید آن را تجربه کنید ما به شما می‌گوییم که این تکنولوژی بدون وجود هرگونه سخت افزار خارجی کاملا عالی و پایدار عمل می‌کند. یکی از ویدیوها این را نشان می‌دهد که چگونه شما می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود تنها با کشیدن پین‌ها بر روی یک سطح طول آن را اندازه گیری کنید. این ویدیو همچنین دقت اندازه گیری نرم افزاری را نیز همراه با یک هولوگرام شناور به نمایش می‌گذارد.

 

بدون شک این یکی از بهترین تجربیاتیست که تا به حال فکرش را می‌کردید. اپلیکیشن اندازه گیری واقعیت افزوده iOS 11 همچنین هیچ مشکلی با زاویه‌ها و یا فاصله با اشیایی که اندازه گیری می‌کنید ندارد و ظاهرا خودش را با آنچه که در قاب دوربین قابل مشاهده است تطبیق می‌دهد.

دومین ویدیو حتی جذاب‌تر از ویدیو نخست است. این ویدیو نشان می‌دهد که چگونه شما می‌توانید یک نقطه آغاز را برای اندازه گیری تعیین کنید و سپس گوشیتان را تا امتداد سطحی که قصد اندازه گیریش را دارید بکشید. این اپلیکیشن یک هولوگرام اندازه گیری را بر روی صفحه به نمایش می‌گذارد که همراه با حرکت در یک خط برداری بر روی سطح مربوطه به حرکت درمی‌آید تا شمارش دقیق طول آن را بسنجید.

 

با توجه به شعار اپل مبنی بر این که «گوشی برای همیشه تغییر پیدا کرد»، این سوال پیش خواهد آمد که آیا چنین برنامه‌های واقعیت افزوده‌ای (نظیر برنامه‌ای برای اندازه گیری یک سطح) می‌توانند عرصه جدیدی را به وجود آورند؟!

پروژه گوگل تانگو که اساسا یک پلتفرم واقعیت افزوده است و از سخت افزار خاص گجت‌ها برای به ارمغان آوردن بازخورد دقیق مبتنی بر AR بر روی تلفن هوشمند شما استفاده می‌کند، پتانسیل زیادی در این زمینه دارد. تانگو اندازه گیری‌های واقعی در زندگی شما را به دست می‌آورد و به شما امکان می‌دهد با استفاده از نمایش اشیا مجازی در یک زمینه واقعی بصری همراه با دوربین گوشی، به آن‌ها وجود خارجی ببخشید. با این حال این تکنولوژی به اندازه کافی با اپلیکیشن های زیادی سازگار نیست.

در این راستا، آنچه که ما در گوشه‌ای از آی او اس و در همین حین عدم نیاز به هرگونه سخت افزاری دیده‌ایم، ما را کنجکاو می‌کند تا ببینیم آیا ARKit اپل می‌تواند بزرگترین دستاورد بعدی اپل برای مشتریان باشد یا خیر! هرچند ما باید ماه‌ها در انتظار عرضه نسخه نهایی آی او اس 11 باشیم، اما قابلیت‌های نسخه پیشنمایش آن همین حالا هم می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*