راکت فالکون

اسپیس ایکس دو فرود موفقیت آمیز با راکت فالکون 9 در یک هفته داشته است

کمپانی اسپیس ایکس موفق شده تا دومین راکت فالکون 9 را طی بازه زمانی 48 ساعته به فضا پرتاب کرده و سپس با موفقیت فرود آورد. این شرکت توانسته در همین هفته، 2 فرود موفقیت آمیز با راکت‌های فالکون 9 داشته باشد.

دومین راکت فالکون 9 اسپیس ایکس امروز از پایگاه فضایی واندنبرگ کالیفرنیا رأس ساعت 4:25 دقیقه (به وقت محلی) به فضا پرتاب شد و توانست با موفقیت ماموریت قرار دادن 10 ماهواره مخابراتی شرکت Iridium در مدار را به انجام برساند. این نهمین پرتاب شرکت در سال 2017 بود و در طول شش ماه اخیر، اسپیس ایکس توانسته بیش‌ترین پرتاب‌های موفقیت‌های آمیز خود را در یک سال داشته باشد.

راکت فالکون
راکت 230 فوتی و 9 موتوره این شرکت که امروز از پایگاه هوایی واندنبرگ پرتاب شد، بر روی کشتی به نام Just Read the Instructions در اقیانوس آرام فرود آمد. ماموریت موفقیت آمیز فالکون 9 در شرایطی اتفاق افتاده که پیش از آن ایلان ماسک هشدار داده بود به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی ممکن است فرود چندان آسانی نباشد.

تحت هر شرایط، راکت اسپیس ایکس پرتاب شد و سپس با موفقیت فرود آمد تا این کمپانی مجموع پرتاب‌های راکت موفقیت آمیزش به رقم 13 برسد و هشتمین ماموریتی باشد که با فرود بر دریا خاتمه میابد. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که اسپیس ایکس از اوایل تابستان سال پیش، عملیات ناموفقی نداشته است.

این مسئله برای اسپیس ایکس، بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که با فرود موفقیت آمیز راکت‌ها، می‌توان مجددا آن را در ماموریت دیگری استفاده است. بی‌شک تعمیر و مرمت راکت‌ها، هزینه‌ی کم‌تری نسبت به ساخت مجدد آن‌ها در پی خواهد داشت.

راکت فالکون

راکت فالکون 9 که امروز به فضا پرتاب شد، از جدیدترین باله‌های تیتانیومی هایپرسونیک بهره می‌برد که در قیاس با به نمونه‌ی قبلی‌اش از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار بود. ایلان ماسک نیز در این خصوص با پستی توییتری اعلام کرده که باله‌های تیتانیومی جدید، عملکردی فراتر از حد انتظار داشته‌اند و بدون نیاز به سرویس می‌توانند در پروازهای نامحدود دیگر استفاده شوند.

اسپیس ایکس ظاهرا هفته‌ی بسیار پرکاری را پشت سر گذاشته و با دو فرود موفقیت‌آمیز رکورد موفقیت‌های خود را حفظ کرده است. این شرکت ضمن پیروزی‌های اخیر، تلاش زیادی برای کاهش هزینه‌ها داشته که تا حدی نیز موفقیت آمیز بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*