دانگل جدید مایکروسافت

دانگل جدید مایکروسافت برای محصولات سری سرفیس عرضه می‌شود

دانگل جدید مایکروسافت قرار است در آینده، پشتیبانی از یو اس بی نوع C را به محصولات سری سرفیس اضافه کند.

عدم تجهیز گجت های جدید مایکروسافت یعنی سرفیس لپ تاپ و سرفیس پرو جدید به پورت یو اس بی نوع C سبب شد تا این کمپانی بزرگ آمریکایی مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار گیرد. به دنبال همین موضوع، رییس بخش سرفیس مایکروسافت، پانوس پانای (Panos Panay) در مصاحبه‌ای اختصاصی با وب‌سایت “The Verge” با اشاره به علاقه و باور خود به این رابط‌های پرسرعت، از آماده نبودن آنها برای استفاده در محصولات سری سرفیس خبر داد. او با لحنی طنز آلود استفاده از دانگل‌ها را راه حلی مناسب می‌داند:

اگر شما عاشق یو اس بی نوع C هستید، پس دانگل‌ها را نیز دوست دارید. ما می‌خواهیم به تمام افرادی که به دانگل‌ها علاقه‌مند هستند، یک دانگل بدهیم.

دانگل جدید مایکروسافت که در آینده عرضه خواهد شد، پشتیبانی از یو اس بی نوع C را به سرفیس پرو جدید و سرفیس لپ تاپ اضافه خواهد کرد. عملکرد این دانگل تفاوتی با دیگر محصولات مشابه نداشته و کافی‌ست کاربران آن را به پورت اصلی متصل کنند. به گفته پانای، کاربران به کمک این دانگل قادر به ارسال اطلاعات و یا شارژ دستگاه به کمک شارژر یو اس بی نوع C خواهند بود.

در حالی که این مدیر ارشد با شوخ طبعی در رابطه با یو اس بی نوع C سخن می‌گوید، دلایل محکمی برای عدم استفاده مایکروسافت از این پورت برای محصولات جدید خود دارد. پانای معتقد است با استفاده از رابطی خاص، نباید برای کاربران محدودیت ایجاد کرد و این دانگل جدید برای ایجاد تعادلی مناسب توسعه پیدا کرده است.

دانگل جدید مایکروسافت

پیش از این نیز مایکروسافت کارهای دیگری را برای تسهیل در استفاده از شارژرها انجام داده بود که از جمله آنها می‌توان به جایگزین کردن شارژر یو اس بی 2.0 با کانکتور سرفیس در تبلت سرفیس 3 و فراهم کردن امکان شارژ آن با شارژر گوشی های موبایل اشاره کرد. هرچند، پانای یک درس بزرگ از انجام چنین کاری گرفته است:

موضوع دردآوری که ما در زمانی کوتاه متوجه شدیم، چیزی بود که پیش‌تر حدس می‌زدیم. کاربران می‌توانستند تبلت خود را با شارژرهای موبایل شارژ کنند، اما این کار به خاطر اختلاف ولتاژ، 10 تا 12 ساعت طول می‌کشید.

وی در ادامه می‌گوید:

چالش اصلی زمانی بود که مشتریان در تماس خود از کار نکردن دستگاه‌شان شکایت می‌کردند.

هنوز قیمت دانگل جدید مایکروسافت مشخص نشده است

برخی معتقدند مایکروسافت می‌توانست با حذف “mini DisplayPort”، از یو اس بی نوع C استفاده کند. اما به عقیده پانای، نتیجه این کار حذف پورت مهم دیگری بود که در صورت انجام آن، کاربران نسبت به اتخاذ چنین تصمیمی اعتراض می‌کردند.

شاید دانگل جدید مایکروسافت برای افرادی که در حال حاضر به یو اس بی نوع C نیاز دارند، کافی باشد. اما دستگاه‌های سرفیس آینده همراه با این تکنولوژی محبوب عرضه خواهند شد.

با اینکه هنوز قیمت و زمان عرضه دقیق این دانگل جدید مشخص نشده است، اما احتمالا تا پایان سال جاری میلادی شاهد عرضه این وسیله جانبی کاربردی خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*