مقایسه قابلیت های HTC U 11 با HTC U Ultra ؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

در این مقاله به مقایسه قابلیت های HTC U 11 با HTC U Ultra ، دو پرچمدار سال 2017 اچ تی سی خواهیم پرداخت. هر دو این گوشی ها از طراحی شگفت انگیزی برخوردارند و با بسیاری از بزرگان بازار قادر به رقابت هستند. در ادامه با ما همراه باشید.

اوایل سال جاری میلادی، اچ تی سی از یک گوشی بالارده به نام اچ تی سی یو اولترا رونمایی کرد. این گوشی در زمانی عجیب و غریب روانه بازار شد، اچ تی سی آن را درست پس از فصل تعطیلات سال نو میلادی به فروش رساند و این به بدان معنا بود که مردم قطعا خرید‌های خود را کرده بودند و آن‌هایی که خرید نکرده بودند نیز منتظر عرضه گوشی های مجهز به چیپست بالارده اسنپدراگون 835 بودند. بنابراین، HTC U Ultra یک گوشی سال 2017 میلادی با سخت افزاری بالارده متعلق به سال گذشته است.

واضح بود که یو اولترا نمی‌توانست پرچمدار امسال اچ تی سی باشد، اما یک گوشی مفهومی فوق‌العاده چندین ماه بود که به طرفداران و علاقه‌مندان این شرکت وعده داده شده بود. آیا سرانجام این شرکت برای تولید آن دست به کار شد؟ بله، اچ تی سی یو 11 که چند روز پیش معرفی شد، همان گوشی مفهومی است. به نظر می‌رسد پرچمدار جدید تایوانی‌ها پدیده‌ی خانواده U است که کمی دیرتر از محصولات فرعی این خانواده به عرصه آمده است. به همین خاطر، ما در این مقاله به مقایسه قابلیت های HTC U 11 با HTC U Ultra ، دو عضو خانواده جدید گوشی های اچ تی سی خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه قابلیت های HTC U 11 با HTC U Ultra

U 11 بسیار جمع و جورتر است

مقایسه قابلیت های HTC U 11 با HTC U Ultra

اچ تی سی یو اولترا از یک نمایشگر بزرگ 5.7 اینچی همراه با یک نمایشگر اضافی 2 اینچی در بالای آن و یک قاب ضخیم در اطرافش برخوردار بود که قطعا گوشی بسیار بزرگی را می‌سازد تا شما به سختی آن را در دست بگیرید. خوشبختانه اچ تی سی یو 11 از سایز کمتری بهره می‌برد. هرچند همراه با یک نمایشگر 5.5 اینچی، آن همچنان در کلاس فبلت ها قرار خواهد گرفت.

سیستم حساس به فشار

HTC U 11

یکی از مهم‌ترین موارد در مقایسه قابلیت های HTC U 11 با HTC U Ultra ، سیستم حساس به فشار آن است. با تغییر مانور تبلیغاتی اصلی این کمپانی، شاید HTC U 11 از یک نمایشگر کمکی برخوردار نباشد، اما از سیستمی حساس به فشار بهره می‌برد که می‌تواند توسط کاربر سفارشی شود. آیا این قابلیت واجب است؟ ما مطمئن نیستیم، اما قطعا منحصر به فرد است.

یک چیپست قدرتمندتر

چیپست اسنپدراگون 835

اچ تی سی U 11 از یک چیپست مدرنتر اسنپدراگون 835 برخوردار است، درحالی که یو اولترا به چیپست قدیمی‌تر و البته ضعیف‌تر اسنپدراگون 821 مجهز است. به جز این، هر دو گوشی از یک رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی و یک باتری با ظرفیت 3.000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برند.

دوربینی کمی متفاوت

اچ تی سی U 11

هر دو گوشی از سنسورهای دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، اما دوربین یو 11 از گشودگی بیشتر f/1.7 در مقایسه با گشودگی دوربین f/1.8 دوربین یو اولترا برخوردار است. با این حال، پیکسلها به صورت فردی در سنسور U Ultra بزرگتر هستند. در حالی که اندازه پیکسل‌ها در یو اولترا 1.55 میکرون پیکسل است، این اندازه در یو 11 حدود 1.4 میکرون پیکسل است. ما انتظار داریم دوربین هر دو گوشی عملکرد قابل قبولی را ارائه کنند.

یو 11 ضد آب است

قابلیت ضد آب اچ تی سی یو 11

بالاخره اچ تی سی قانع شد تا قابلیت مقاومت در برابر آب را به گوشی های بالارده خود بیاورد. این امر در ابتدا با گوشی مختص شبکه مخابراتی اسپرینت به نام HTC Bolt آغاز شد که قرار است با نام بین‌المللی HTC 10 Evo به فروش برسد. در حالی که اچ تی سی یو اولترا در برابر پاشش آب کمی مقاوم بود اما به معنای واقعی نمی‌توانست در عمق زیادی از آب مقاومت کند.

اینک اچ تی سی U 11 به لطف تاییدیه IP67 می‌تواند تا عمق 1 متری و تا 30 دقیقه از نفوذ آب به داخل بدنه جلوگیری کند.

ضبط صوتی 360 درجه‌ای ، ضبط صوتی متمرکز

اچ تی سی یو 11

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در مقایسه قابلیت های HTC U 11 با HTC U Ultra به آن اشاره کرد، مجهز بودن گوشی جدید تایوانی‌ها به 4 میکروفون است که قابلیت ضبط کامل 360 درجه‌ای را به ارمغان آورده است. چیز جذاب دیگری که وجود دارد، ضبط صوتی متمرکز است. به طور مثال اگر در حین فیلمبرداری بر روی یک سوژه‌ی سخنگو زوم کنید، صدای اطراف کمتر شده و صدای او بیشتر از بقیه به گوش می‌رسد.

U Ultra، نسخه یاقوت کبود

اچ تی سی یو اولترا یاقوت کبود

شاید HTC U 11 پرچمدار جدید این کمپانی باشد، اما یو اولترا از یک نسخه یاقوت کبود بسیار با کیفیت بهره می‌برد. این گوشی توسط پنل های یاقوت کبود ضد خراش بر روی دو سمت پشتی و جلویی برخوردار است که از آن محافظت می‌کنند.

یک کیف پر از دستیاران هوشمند

دستیاران صوتی اچ تی سی یو 11

اچ تی سی یو 11 همراه با دستیار گوگل، دستیار آمازون الکسا و همچنین دستیار خود اچ تی سی به نام Sense Companion عرضه خواهد شد. شما می‌توانید با گوشی خود از هر سه این دستیاران صوتی بهره‌مند شوید که به طبع امتیاز بسیار خوبی برای گوشی جدید اچ تی سی تلقی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*