چتر بازی با پهپاد

چتر بازی با پهپاد ؛ آینده پرش از ارتفاع دگرگون خواهد شد + ویدیو

جویندگان هیجان و علاقه‌مندان به پرش از ارتفاع خوب توجه کنند، چرا که ورزش جدیدی با نام چتر بازی با پهپاد (Drone Skydiving) به دسته‌ی ورزش‌های مخاطره‌آمیز افزوده شد.

پهپادهای چند موتوره یا همان مولتیکوپترها روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شوند؛ به تازگی هم یک کمپانی لتونیایی با نام اِرونز (Aerones) که در زمینه ساخت پهپادهای صنعتی، با حداکثر قابلیتِ حمل بار 100 کیلوگرم، فعالیت می‌کند، برای نمایش ظرفیت و توان محصولاتش ایدهی‌ نوآورانه چتر بازی با پهپاد را عملی کرده است. در این اقدام جالب و هیجان‌انگیز، یک چترباز حرفه‌ای با استفاده از یکی از هواپیماهای بدون سرنشین کمپانی اِرونز به ارتفاع مشخصی رفته، خود را رها کرده و با چتر نجات به زمین فرود می‌آید.

البته این اولین باری نیست که چنین اتفاقی می‌افتد؛ در گذاشته هم ایده‌های جالبی در مورد استفاده از پهپادها و ملتیکوپترها برای فعالیت‌های هیجان‌انگیز و سرشار از آدرنالین، مطرح شده بود. برای مثال حدودا یک سال پیش بود که کمپانی آمریکایی فریفلای (Freefly) ایده موج‌سواری با پهپاد را با استفاده از «مولتیکوپتر آلتا 8» عملی کرد. از آن هم جالب‌تر، یوتیوبر معروف کیسی نییستات (Casey Neistat) مدتی پیش در لباس بابانوئل، با استفاده از یک پهپاد سفارشی 16 موتوره در برف‌های فنلاند اسنوبرد سواری کرد.

چتر بازی با پهپاد

اِرونز هم بدلکاری‌های مشابه ای را با استفاده از پهپادهای قدرتمندش عملی کرده است، اما چتر بازی با پهپاد که جدیدترین اقدام تبلیغاتی این کمپانی بوده، در نوع خود منحصربه‌فرد است.

هواپیمای بدون سرنشین استفاده‌شده در طرح چتر بازی با پهپاد ، چترباز ماهر اینگوس آگستلنز (Ingus Augstkalns) را از بالای یک ایستگاه رادیویی بلند کرده و به ارتفاع 330 متری زمین می‌برد؛ آگستلنز در آن ارتفاع خود را رها کرده و پس از چند ثانیه چتر نجاتش را باز می‌کند. این اقدام کمپانی اِرونز ممکن است آینده ورزش پرش از ارتفاع را دگرگون کند؛ علاقه‌مندان به چتر بازی از این طریق می‌توانند با دردسرهای پرش از ساختمان‌های بلند و صخره‌ها خداحافظی کرده و نیاز خود به آدرنالین را راحت‌تر ارضا کنند.

ویدیوی چتر بازی با پهپاد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*