کتابخانه چندرسانه‌ای وردپرس

آموزش جامع وردپرس قسمت بیست و سوم؛ کتابخانه چندرسانه‌ای وردپرس

در این آموزش به کتابخانه چندرسانه‌ای وردپرس پرداخته و نحوه عملکرد، کاربرد و چگونگی کار با آن را شرح می‌دهیم. کتابخانه چندرسانه‌ای وردپرس یکی از بخش‌های پرکاربرد این سیستم مدیریت محتوا است.

کتابخانه چندرسانه‌ای وردپرس

کتابخانه چندرسانه‌ای وردپرس جایی است که تمامی فایل‌های آپلودی در آنجا مستقر هستند. به بیانی دیگر کتابخانه پرونده‌های چندرسانه‌ای وردپرس به منزله بایگانی و انبار فایل‌های چندرسانه‌ای وردپرس است. یکی از مزیت‌های آن صرفه‌جویی در فضای هاست سایت و جلوگیری از آپلود فایل‌های چندرسانه‌ای تکراری است. به‌ عنوان مثال شما می‌توانید یک تصویر را در کتابخانه پرونده‌های چندرسانه‌ای آپلود کرده و آن را چندین بار در چندین پست یا برگه استفاده کنید، بدون آن که فضای هاست به‌ خاطر فایل‌های تکراری اشغال شود.

برای انجام این کار و جلوگیری از تکرار فایل‌های آپلودی، فایل چندرسانه‌ای خود را یکبار در کتابخانه پرونده‌های چندرسانه‌ای وردپرس آپلود کرده و هر زمان که به آن نیاز داشتید، آن را در یک پست یا برگه‌ درج کنید.

برای دسترسی به کتابخانه پرونده‌های چندرسانه‌ای می‌بایست از طریق زیرمنوی «رسانه» واقع در منوی ناوبری سمت راست پیشخوان اقدام کنید. در ادامه با صفحه مربوط به کتابخانه چندرسانه‌ای و فایل‌های موجود در آن مواجه خواهید شد.

کتابخانه چندرسانه‌ای وردپرس

برای افزودن یک فایل جدید به کتابخانه بر روی لینک «افزودن» کلیک کنید.

کتابخانه چندرسانه‌ای وردپرسویرایش تصاویر در کتابخانه

یکی از مهمترین ویژگی‌های کتابخانه پرونده‌های چندرسانه‌ای وردپرس امکان ویرایش تصاویر است. در این بخش با کلیک بر روی یک تصویر پنجره‌ای گشوده می‌شود که با فشردن دکمه «ویرایش تصاویر» به امکاناتی چون بریدن تصویر، دوران تصویر و معکوس کردن تصویر دست خواهید یافت. با فشردن دکمه «ذخیره» می‌توانید نتیجه مطلوب خود را ذخیره کنید.

کتابخانه چندرسانه‌ای وردپرس

آپلود چندین فایل در کتابخانه

اگر تمایل دارید تا چندین فایل را در کتابخانه آپلود کنید، مطمئنا آپلود تک به تک فایل‌ها کار بسیار زمان‌بر و حوصله‌بری خواهد بود. برای راحتی کار می‌توان از طریق ماوس فایل‌های مورد نظر را با استفاده از خاصیت Drag and Drop به کتابخانه وردپرس اضافه کرد.

کتابخانه چندرسانه‌ای وردپرس

برای دسترسی به فهرست این دوره شامل لینک به تمامی مطالب منتشر شده، می‌توانید به مطلب آموزش جامع وردپرس مراجعه کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*