دامنه ir

صفر تا صد ثبت دامنه ir و خرید دامین برای سایت

ثبت دامنه ir به نسبت دامنه com ممکن است برای برخی از کاربران پیچیده‌تر بنظر برسد و انجام مراحل ثبت دامنه را به درستی انجام ندهند. ما در این مطلب سعی داریم به صورت گام به گام به بررسی ثبت دامنه IR بپردازیم و شما را با شرایط مختلف آن آشنا کنیم. پس اگر قصد خرید دامین برای سایت دارید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

دامنه ir بهتر است یا دامنه‌ی com؟

این سوال بسیاری از افراد است که در هنگام ثبت دامنه با آن رو به رو می‌شوند و می‌خواهند بدانند برای برند خود و ایجاد سایت موفق؛ کدام یک مناسب‌تر است؟ برای پاسخ به این سوال مزایا و معایب دامنه آی آر را ذکر می‌کنیم تا خودتان انتخاب کنید:

مزایای دامنه ir

  1. قیمت ارزان‌تر
  2. احتمال بیشتر آزاد بودن دامنه
  3. اعتماد بیشتر نسبت به سایر پسوندها

معایب دامنه ir

  1. عدم قرار گرفتن در تبلیغات گوگل به دلیل تحریم ایران
  2. تاخیر تایید دامنه به دلیل بررسی اطلاعات کاربر در ساعت‌های کاری
  3. اخذ هزینه تغییر مالکیت به دلیل انتقال دامنه تلقی کردن این فرآیند

مراحل ثبت دامنه آی آر

بعد از آن که دامنه‌ی متناسب با هدف خود را انتخاب کردید؛ ابتدا لازم است بررسی کنید این دامنه آزاد است یا نه؟ برای این کار می‌بایست از طریق whois آزاد بودن دامنه را بررسی کرده و در صورت آزاد بودن وارد مرحله بعدی شوید. ممکن است خطایی پیش آمده و آن را اشتباها آزاد نشان ندهد که در این صورت در مراحل بعد ثبت دامین به شما اعلام می‌شود تا به دنبال دامنه‌ی جایگزین باشید.

برای ثبت دامنه IR چگونه شناسه ایرنیک ایجاد کنیم؟

برای ثبت دامنه IR شما نیاز به شناسه ایرنیک دارید تا موقع ثبت دامنه آی آر  وارد نمایید. برای این کار وارد سایت https://www.nic.ir شوید. بر اساس دسته بندی انجام شده، فرم متناسب با دامنه خود را کامل و اطلاعات لازم را به درستی درج نمایید. مرحله آخر، اطلاعات به شما نمایش داده می‌شود تا تایید نمایید.

دقت کنید که ایمیل، نام و نام خانوادگی به صورت کامل، کد ملی و سایر مشخصات درست باشد. در نهایت شناسه کاربری برای شما ساخته شده و به همراه رمز عبور به ایمیلی که در هنگام تکمیل فرم وارد کرده‌اید ارسال می‌گردد که لازم است بعد از ورود پسورد را حتما تغییر دهید.

چه مدارکی برای ثبت دامنه ir به ایرنیک ارسال می‌شود؟

مدارکی که در هنگام ثبت دامنه IR باید ارسال کنید بسته به نوع پسوند دامنه که در ادامه به معرفی شان می‌پردازیم؛ عبارتند از:

اشخاص حقیقی:

  • اسکن کد ملی
  • شناسنامه
  • تعهدنامه

اشخاص حقوقی:

  • تعهد نامه در سربرگ شرکت
  • تصویر روزنامه رسمی شرکت

معرفی انواع پسوندهای دامنه IR

دامنه ir

پسوند ir:

ثبت این دامنه بدون نیاز به مدرک ( در صورت خاص نبودن و ملی نبودن دامنه ) انجام می‌شود. دامنه آی آر می‌تواند توسط گروه‌های زیر مورد ثبت قرار بگیرد:

  1. اشخاص
  2. شرکت‌ها
  3. سازمان‌ها
  4. وزارت خانه‌ها
  5. مراکز آموزشی

پسوند co.ir:

برای ثبت این پسوند دامنه آی آر، پس از ساخت شناسه کاربری، یک برگه کپی از آگهی رسمی شرکت به ایمیل ایرنیک ارسال می‌کنید. در صورت عدم ارسال، دامنه تایید نشده و آن را از دست خواهید داد. این دامنه توسط گروه‌های زیر قابلیت ثبت را داراست:

  1. شرکت‌ها
  2. موسسه‌ها
  3. نهادهای غیر دولتی
  4. وزارتخانه‌ها / سازمان‌ها / شرکت‌های دولتی

پسوند ac.ir:

برای ثبت این دامنه نیاز است پس از ساخت هندل یا شناسه کاربری خود در ایرنیک؛ از مجوزتان کپی تهیه کرده و اسکن کنید. سپس از طریق ایمیل برای ایرنیک ارسال کنید. در صورت عدم ارسال مدارک، دامنه را از دست می‌دهید. این دامنه برای گروه‌های زیر ثبت می‌شود:

  1. سازمان‌ها
  2. مراکز تحقیقاتی
  3. مراکز آموزشی، دانشگاهی و مدرسه
  4. اشخاص حقوقی

پسوند org.ir:

اگر تصمیم به ثبت این دامنه گرفته‌اید نیاز است کپی مدارک معتبر جهت اثبات نوع فعالیت یا اساسنامه را توسط فکس یا ایمیل به ایرنیک ارسال نمایید. این دامنه صرفا از طریق گروه‌های زیر قابل است:

  1. شرکت‌ها و انجمن‌های غیر انتفاعی
  2. سازمان بین المللی

 پسوند gov.ir:

برای ثبت این دامنه نیاز به نامه از طریق مقام مسئول سازمان در سربرگ رسمی می‌باشد که از طریق فکس یا ایمیل برای ایرنیک ارسال می‌گردد. این پسوند مخصوص این گروه‌هاست:

  1. سازمان‌ها
  2. وزارت خانه‌ها
  3. موسسات وابسته به قوه قضاییه؛ قوه مجریه و مقننه

پسوند sch.ir:

در هنگام ثبت این دامنه نیاز است که مجوز را اسکن کرده و آن را ایمیل کنید. در صورت عدم ارسال، دامنه ثبت نمی‌گردد. این دامنه برای گروه‌های زیر قابلیت ثبت و ارائه دارد:

  1. سازمان‌ها
  2. مراکز تحقیقاتی
  3. آموزشی
  4. دانشگاهی
  5. مدارس
  6. اشخاص

پسوند net.ir:

پس از ساخت شناسه کاربری خود لازم است یک برگه از روزنامه رسمی شرکت را به ایمیل ایرنیک ارسال نمایید. اگر یکی از گروه‌های زیر هستید؛ می‌توانید این دامنه را ثبت کنید:

  1. شرکت‌ها
  2. موسسات
  3. انجمن‌ها

شرایط لازم برای ثبت دامنه IR

  • هر دامنه بین 2 تا 5 سال قابلیت ثبت دارد.
  • داشتن شناسه کاربری الزامی است.
  • استفاده از حروف لاتین ( a – z) و اعداد ( 0-9 ) و علامت ( – )
  • حساس نبودن دامنه به کوچک یا بزرگی
  • امکان قرار گرفتن فاصله بین کاراکترها نیست.
  • (-) نمی‌تواند بعنوان حرف اول یا آخر استفاده شود.
  • کمترین تعداد کاراکتر 3 و بیش ترین کاراکتر 63 است.
  • ثبت دامین با نام استان ، شهرستان ، شهر ممنوع است.
  • ثبت دامنه برای مشاهیر ، اماکن عمومی و … در صورت ارائه مجوز درست است.

قیمت ثبت دامنه ir

یکی از موارد مهم در زمان ثبت دامنه، قیمت برای ثبت شناسه کاربری در سایت ایرنیک شما هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و صرفا هزینه بابت ثبت دامنه ir را پرداخت می‌کنید. اما قیمت ثبت ir دامنه در سایت ایرنیک بالاتر از سایت‌های دیگر نظیر سرورپارس است و شما می‌توانید با قیمت ارزان تر اقدام به خرید دامین برای سایت خود در سرور پارس کنید.

پیشنهاد شگفت انگیز طراحی سایت

بعد از ثبت دامنه ir  شما به میزبانی هاست حرفه ای  نیاز دارید تا از این طریق اقدام به راه اندازی سایت خود کرده و یا اقدام به ساخت ایمیل اختصاصی برند تجاری تان کنید. برای این منظور می‌توانید از پلن‌های فروش هاست سرور پارس با قیمت ارزان و کیفیت عالی استفاده کنید.

همچنین اگر دانش فنی در این زمینه ندارید و به دنبال ساخت سایت ارزان هستید، پیشنهاد ما استفاده از سایت سازهای سرور پارس با قالب‌های متنوع و حرفه‌ای است.

بهترین شرکت خرید دامنه ir کجاست؟

سرور پارس با ارائه خدمات ثبت انواع دامنه و فروش میزبانی سرور در کنار شما عزیزان است تا بتوانید با قیمت مناسب اقدام به ثبت دامنه نمایید. برای ثبت دامنه رایگان ir  ، می‌توانید با خرید سرویس‌های یکساله هاستینگ اقدام به ثبت دامنه رایگان نمایید. علاوه بر آن، شرکت سرورپارس از معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای دیجیتال شما باشد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.