سرعت آیپد های قدیمی اپل

سرعت آیپدهای قدیمی اپل همانند گوشی های آیفون کاهش پیدا نمی‌کند

بعد از کاهش سرعت پردازنده گوشی های آیفون، حالا برخی کاربران در رابطه با کاهش سرعت آیپدهای قدیمی اپل صحبت می‌کنند. اما آیا این موضوع صحت دارد؟

بعد از انتشار گزارش‌های مختلف از کاهش سرعت برخی گوشی های آیفون، چند هفته پیش بود که سرانجام اپل اعلام کرد سرعت پردازنده آیفون هایی که به باتری‌های قدیمی و ضعیف‌تر مجهز شده‌اند را کاهش می‌دهد. اگرچه برخی نظریه‌پردازان توطئه معتقدند اپل این کار را برای تشویق کاربران به خرید یک گوشی جدید انجام می‌دهد، اما مدیران پاسخ کاملا متفاوتی برای آن داشتند. به هر صورت، تب این داستان حالا با عذرخواهی و برنامه‌ای جامع برای تعویض باتری‌ها معیوب فروکش کرده است. در همین حال، برخی کاربران مشغول مطرح کردن موضوع کم شدن سرعت آیپدهای قدیمی هستند. ولی خوشبختانه این موضوع در دنیای تبلت های اپل وجود ندارد.

یک باتری که ظرفیت آن به صورت طبیعی کاهش پیدا کرده است، نمی‌تواند نیروی مورد نیاز دستگاه را با سرعتی بالا در اختیار آن قرار دهد. در نتیجه، زمانی که پردازنده زیر بار پردازش سنگین بوده و باتری نتواند به موقع نیروی مورد نیاز را در اختیار آن قرار دهد، عملکرد آن مختل شده و در نهایت به خاموش شدن تصادفی دستگاه منتهی می‌شود.

سرعت آیپدهای قدیمی

اپل با ارائه یک آپدیت جدید، این امکان را برای iOS فراهم کرد تا سیستم عامل بتواند اوج عملکرد پردازنده در گوشی های قدیمی‌تر را مدیریت کند. در نتیجه، پردازنده گوشی تضعیف شد تا به دلیل ناتوانی باتری، کاربران شاهد خاموش شدن تصادفی دستگاه حین انجام کارهای سنگین نباشند.

اپل این کار را بدون اطلاع کاربران و روشن کردن این موضوع که گوشی آنها در طول زمان ضعیف می‌شود، انجام داد. به همین جهت، از کاربران عذرخواهی کرد و حالا با تخفیفی 50 دلاری، باتری های معیوب را با هزینه 29 دلار در مراکز مجاز خود تعمیر می‌کند.

خوشبختانه این سناریو در مورد سرعت آیپدهای قدیمی وجود ندارد. اخیرا نیز اپل با انتشار اطلاعاتی جدید در رابطه با آیفون و تاثیر ضعیف شدن باتری بر آن، گفته است “این ویژگی مدیریت برق تنها مختص آیفون بوده و برای هیچ‌کدام از محصولات دیگر اپل استفاده نمی‌شود.” در این صورت با ضعیف شدن باتری، خبری از کاهش سرعت آیپدهای قدیمی یا دیگر محصولات این کمپانی آمریکایی نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. من که باور نمیکنم هرچیزی از اپل برمیاد

  2. اره ایپد ایر من مثل روزه اول ریعو بی نقصه