عملکرد آیفون 8 و آیفون 7 پس از پچ های Spectre و Meltdown

عملکرد آیفون 8 و آیفون 7 پس از پچ های Spectre و Meltdown چگونه خواهد بود؟

آیا آپدیت iOS 11.2.2 که پچ های امنیتی Spectre و Meltdown را به همراه دارد، عملکرد آیفون 8 و آیفون 7 اپل را هم نظیر آیفون 6 کاهش می‌دهد؟ ما در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

روزنه‌های امنیتی Spectre و Meltdown که به تازگی کشف شده‌اند، به شدت صنعت تکنولوژی را شوکه کرده‌اند. این دو اجازه می‌دهند کدهای مخرب خیلی بی سر و صدا اطلاعات محافظت شده را اشغال کنند. این دو کار خود را با بهره‌گیری از ویژگی‌های پردازنده به منظور سرعت بخشیدن در انجام امورشان پیش می‌برند. راه حل این مشکلات ساده، اما ناخوشایند است؛ توسعه دهندگان باید این قابلیت‌های پردازشگرها را گیر بی‌اندازند!

ما امروز در گزارشی عملکرد یک دستگاه آیفون 6 را قبل و بعد از دریافت آپدیت جدید iOS 11.2.2 زیر ذره‌بین قرار دادیم تا با دقت بتوانیم تاثیرات از بین بردن این روزنه‌ها بر روی عملکرد دیوایس مدنظر را بررسی کنیم. متاسفانه عملکرد آیفون 6 پس از دریافت به روزرسانی، با افول شدیدی همراه می‌شود.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا این بار گوشی های جدیدتر اپل را مورد بررسی قرار دهیم. در این مقاله ما عملکرد آیفون 8 و آیفون 7 اپل را قبل و بعد از دریافت آپدیت iOS 11.2.2 از طریق وب‌سایت بنچمارک گیری Geekbench مقایسه خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

تاثیر کم پچ های Spectre و Meltdown بر عملکرد آیفون 8

همانطور که در بنچمارک‌های بالا مشاهده می‌کنید، این دو پچ امنیتی تغییرات کمی را بر روی عملکرد آیفون 8 گذاشته‌اند. در سمت چپ تصویری از بنچمارک گیک بنج آیفون 8 پلاس پیش از دریافت پچ و در سمت راست نیز بنچمارک این دیوایس پس از آپدیت نمایان هستند. میزان کمی از عملکرد پردازنده از دست رفته است، به قدری که قابل ذکر نیست. سرعت رم هم به نظر نمی‌رسد تاثیر زیادی را از این دو گرفته باشند؛‌ هر دو پچ Spectre و  Meltdwn از کش پردازنده استفاده می‌کنند و کاهش سرعت دسترسی به رم می‌تواند یکی از مشکلات احتمالی در هنگام لود کردن باشد. در زیر می‌توانید نمرات دریافتی گوشی آیفون 8 را قبل و بعد از پچ در بنچمارک‌های آنتوتو و گیک بنچ 4 مشاهده کنید.

عملکرد آیفون 8 و آیفون 7 پس از iOS 11.2.2

ما همچنین بنچمارک آنتوتو یک دستگاه آیفون 7 که همچنان از آی او اس 11.1.2 استفاده می‌کرد را گرفتیم. پس از آپدیت به آی او اس 11.2.2 هیچ تغییر چشمگیری را در عملکرد دیوایس مشاهده نکردیم. در واقع پس از آپدیت امتیاز به دست آمده حدود 3 درصد کمتر شده بود، اما در عمل این میزان نمی‌تواند در عملکرد دستگاه تاثیرگذار باشد.

ما هنوز آیفون 6 اس را قبل و بعد از این به‌روزرسانی مورد آزمایش قرار نداده‌ایم، بنابراین مطمئن نیستیم که پچ‌های Spectre و Meltdown آیا بر روی این گوشی نیز تاثیرگذار خواهند بود یا خیر!