گوشی هواوی میت 9 ؛ شایعات آغاز شد

گوشی هواوی میت 9 احتمالا با یک دوربین دوگانه‌ی 20 مگاپیکسلی خودنمایی خواهد کرد. در سال های گذشته؛ اما نه در گذشته‌ای دور، کمپانی هواوی سرمایه گذاری زیادی در بخش گوشی‌های هوشمند خود انجام داد. برنامه ریزی صحیح و مدیریت درست، این کمپانی را تا جایی پیش برد که در سال 2015 منجر به فروش بیش از 100 میلیون واحد از گوشی‌های هوشمند این کمپانی شد و هواوی را از یک تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند چینی به غول تکنولوژی جهانی تبدیل کرد.

رتبه‌ی سوم فروش جهانی این کمپانی در سال گذشته، خود گویای این واقعیت است. هواوی (Huawei) امسال دو دستگاه جدید عرضه کرد. یکی پرچم‌دار بالا رده‌ی این کمپانی به نام هواوی P9 و دیگری گوشی میان رده‌ی مقرون به صرفه‌ی هواوی 5 سی (Huawei 5C) بود؛ اما گوشی‌های دیگر این کمپانی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت، دستگاه‌هایی مانند هواوی آنر وی 8 (Huawei Honor V8) و حتی احتمالا هواوی میت 9 (Mate 9)؛ گوشی هوشمندی که با وجود عرضه‌ی تازه‌ی نسل قبلی خود، هواوی میت 8 (Mate 8)، شایعات پیرامون آن در حال شکل گیری بوده و آسیاب شایعات مشغول خرد کردن شایعات ریز و درشت درباره‌ی این گوشی است.

شایعات درباره‌ی گوشی هواوی میت 9 آغاز شد

دیروز Pan Jiutang، تحلیلگر چینی، مشخصات احتمالی تراشه‌ی هواوی کرین 960 را نشان داد و در کنار این اطلاعات اضافه کرد که پرچم‌دار آینده‌ی هواوی، میت 9، این پردازنده را در دل خود جای خواهد داد و به احتمال زیاد با این گوشی، اولین ورود این پردازنده به بازار گوشی‌های هوشمند نیز شکل خواهد گرفت. تراشه‌ی آینده‌ی کرین 960 انتظار می‌رود که بهتر از کرین 950 عمل کند (البته کاملا طبیعی است)؛ این پردازنده شامل هسته‌های آرتمیس (Artemis ) بوده و با معماری 8 هسته‌ای ساخته شده است.

به همراه این اطلاعات، او مشخصات دیگری از این گوشی را نیز اعلام کرد. به گفته‌ی این تحلیلگر چینی گوشی هواوی میت 9 می‌تواند با دوربین‌های 20 مگاپیکسلی دوگانه‌ای در پشت ظاهر شود، همانطور که می‌دانید این کمپانی طراح دوربین‌های دوگانه نبوده است؛ اما پرچم‌دار اخیرش، هواوی P9؛ با دوربین دوگانه‌ی 12 مگاپیکسلی با سنسور Leica، به مرحله‌ی تولید رسید. این منبع نشان نداد که آیا دوربین‌ دوگانه‌ی هواوی میت 9 نیز از تکنولوژی Leica سهمی برده است یا خیر؛ اما چیزی که مسلم است، این کمپانی زیرک‌ تر از آن به نظر می‌رسد که به جای صرف هزینه‌های گزاف برای پیدا کردن یک همکار جدید قدرتمند، نخواهد با سازنده‌ی لنز‌های افسانه‌ای Leica ادامه‌ی همکاری دهد. انتظار می‌رود که در کنار این تراشه‌ی قدرتمند، پردازنده‌ی گرافیکی ارتقا یافته‌ای نیز بنشیند که قطعا باعث افزایش عملکرد گرافیکی این تراشه نیز خواهد شد.

بنابراین به نظر می‌رسد که گوشی هواوی میت 9، می‌رود که یک پرچم‌دار قدرتمند شود. تاریخ عرضه‌ی این دستگاه هنوز مشخص نیست اما طبق روال معمول این شرکت، احتمالا گوشی Mate 9 را می‌باید در اواخر سال 2016 جستجو کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*