سود عملیاتی

تاثیر مثبت گلکسی S7 و S7 edge در سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه اول 2016

کمپانی سامسونگ شب گذشته گزارش درآمد و سود عملیاتی خود را در فضای وب منتشر کرد و ما نیز در این مطلب بر روی اعداد و ارقام بخش IM – که مربوط به بخش ارتباطات موبایلی و تجارت شبکه سامسونگ است – تمرکز خواهیم کرد.

طبق گزارش رسمی منتشر شده، سود سامسونگ از بخش موبایل در سه‌ماهه اول سال 2016 حدود 24.2 میلیارد دلار بوده است. بدین ترتیب روند رو به رشد 6.6 درصدی همچنان ادامه داشته است.

سود عملیاتی سامسونگ در بخش موبایل 3.39 میلیارد دلار ذکر شده است و این میزان به نسبت سال گذشته و در همان بازه زمانی، حدود 42 درصد رشد داشته است. در گزارش منتشر شده، سامسونگ دلیل اصلی این رشد درآمد را تقاضای زیاد کاربران برای گلکسی S7 و S7 edge عنوان کرد. این دو پرچم‌دار اواخر سال میلادی قبل رونمایی شدند. از جمله مشخصات کلیدی آن‌ها نیز می‌توان به ضد آب بودن (بدون نیاز به پوشش درگاه‌ها با کاور) و همچنین درگاه حافظه میکرو اس‌دی اشاره کرد.

با اینکه تلفن‌های عرضه شده توسط سامسونگ به نسبت کمپانی اپل در سه ماه اول سال حدود 60 درصد بیشتر است، اما میزان سود عملیاتی ثبت شده در این گزارش تنها 24 درصد از میزان ذکر شده در گزارش اپل محسوب می‌شود. در مجموع این کمپانی کره‌ای از ماه ژانویه تا مارس بیش از 81.9 میلیون دستگاه را عرضه کرده است.

سود عملیاتی

سامسونگ همچنین در گزارش خود، کاهش میزان رشد سالانه بازار تلفن‌های هوشمند را نیز پیش‌بینی کرده است. با توجه به وضع کنونی بازار تبلت‌ها، سامسونگ روند کاهش تقاضای سال به سال را محتمل می‌داند. با هم بخشی از اطلاعیه سامسونگ را مرور می‌کنیم:

در سه‌ماهه دوم سال 2016 تقاضای خریداران برای تلفن و تبلت‌های هوشمند به خاطر ادامه روند ضعف فصلی، ثابت و بدون رشد خواهد بود. فروش محصولات میان رده‌ای همچون گلکسی A و سری J می‌تواند به ما در کسب سود بیشتر کمک شایانی کند. سامسونگ همچنین برای سال آینده، تقاضای کمتر کاربران به تلفن‌های هوشمند و رشد منفی بازار تبلت‌ها را پیش‌بینی می‌کند. در این میان، ما سعی می‌کنیم رهبری خود بر بازار پرچم‌داران را به کمک گلکسی S7 و S7 edge و نسل هشتم تقویت کنیم. همچنین سود بازار میان رده‌ها نیز از اهمیت بالایی برایمان برخوردار است. علاوه بر این سامسونگ سعی می‌کند سرویس پرداخت سامسونگ را به بازار‌های جهانی فرستاده و به دنبال فرصت‌های جدید تجارتی بگردد – سامسونگ

بازار تلفن‌های هوشمند در سال‌های آینده

همان‌طور که مشخص است، سامسونگ به بازار تلفن‌‌های هوشمند و تبلت‌ها در آینده آن‌چنان امیدوار نیست و قصد دارد میزان سود عملیاتی خود را در بخش‌های دیگری نظیر سرویس پرداخت (Samsung Pay) بالا ببرد. نظرات خود پیرامون این پیش‌بینی‌های سامسونگ را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اوایل سال جاری میلادی معرفی شدند