شرکت بلک بری

بلک بری تمرکز بیشتری بر روی سرمایه گذاری‌های نرم افزاری خواهد گذاشت

کمپانی بلک بری که طی سالیان گذشته با شکست‌های زیادی مواجه بود توانست با عرضه نخستین محصول اندرویدی خود سود خوبی را به دست آورد. با این حال بر اساس مصاحبه‌ی رئیس بخش فروش جهانی محصولات بلک بری، تحلیلگران معتقدند این کمپانی قصد دارد از تولید سخت‌افزاری فاصله گرفته و تمرکز اصلی خود را بر روی نرم‌افزار قرار دهد.

کارل وایز رئیس بخش فروش جهانی محصولات بلک بری معتقد است با توجه به مشکلات سر راه تولید لوازم مصرفی الکترونیکی، این کمپانی قصد دارد در آینده تمرکز بیشتری را بر روی بخش نرم‌افزاری گذاشته و احتمالاً شاهد کنار رفتن این کمپانی از تجارت گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

بلک بری به‌سوی توسعه نرم افزاری گام می‌دارد

کار وایز در یک مصاحبه اعلام کرده که با توجه به روند رو به جلوی تکنولوژی در بخش نرم‌افزاری، این کمپانی سال گذشته 425 میلیون دلار در این بخش سرمایه‌گذاری‌ کرده است. به نظر می‌رسد که تمرکز بر روی بخش نرم‌افزاری، استراتژی اصلی این کمپانی در سال گذشته بوده است و به نظر می‌رسد که می‌تواند هدف خوبی برای 2.6 میلیارد دلار ذخایر نقدی این کمپانی باشد.

وی همچنین توضیح می‌دهد که هدف کوتاه مدت بلک بری یکپارچه سازی سرویس‌های خود با تکنولوژی‌های روز بوده که به وسیله یک شبکه کاملاً قدرتمند به سمت توسعه نرم‌افزاری گام خواهیم برداشت. از مهم‌ترین قسمت‌های این برنامه‌ریزی تمرکز بیشتر بر روی سرمایه‌گذاری‌های توسعه نرم‌افزاری موجود بر روی کیت توسعه SDK خواهد بود. این برنامه‌ریزی به‌تدریج در حال عملی شدن است که از آن‌ها می‌توان به سیستم امن اسناد WatchDox و همچنین مدیریت بحران AtHoc اشاره کرد که به‌عنوان بسته‌های خدماتی جامع قابل تنظیم در هر سطحی از کسب و کار هستند.

در حالی که وایز به‌صورت واضح کنار کشیدن بلک بری از تجارت سخت‌افزاری در آینده‌ی نزدیک را اعلام نمی‌کند، اما از سخنان آن می‌توان چنین منظوری را برداشت کرد. یکی از تحلیلگران به نام دنیل چان ادعا می‌کند که بلک بری به‌زودی کاملاً از تجارت سخت‌افزاری فاصله خواهد گرفت. این در حالی است که آخرین پرچم‌دار این کمپانی به نام Priv که البته نخستین گوشی اندرویدی آن‌ها نیز به‌حساب آمده بود توانست در سه ماهه سوم سال گذشته 548 میلیون دلار به خزانه بلک بری اضافه کند و آن‌ها را پس از مدت‌ها رکود با سود خوبی مواجه سازد. با این حال می‌توان گفت که شاید تا چند سال آینده دیگر گوشی‌های هوشمندی با برند بلک بری به بازار عرضه نشوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*