Autopilot اتومبیل تسلا

کاهش 50 درصدی تصادف خودروهای تسلا به لطف ویژگی Autopilot

یکی از ویژگی‌های جذاب خودروهای شرکت تسلا قابلیت Autopilot یا همان رانندگی خودکار است. ایلان ماسک مدیرعامل این کمپانی طی یک مصاحبه اشاره کرده که وجود چنین قابلیتی می‌تواند حدود 50 درصد احتمال تصادفات را کاهش دهد.

وقتی که کمپانی تسلا از ویژگی Autopilot (رانندگی خودکار) خودروهای خود رونمایی کرد، بسیاری از خودروسازان مطرح سطح جهان نسبت به آن بدبینی‌هایی را داشته و آن را عملی غیرکارشناسی شده خواندند. اما حالا به نظر می‌رسد که این ویژگی جز سود چیزی را برای مصرف کنندگان نداشته است. ویژگی Autopilot چگونه باعث کاهش تصادفات خواهد شد؟

ویژگی Autopilot خودروهای تسلا

ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی تسلا توضیحات بیشتری را در این رابطه خواهد داد.به عقیده وی ویژگی رانندگی خودکار که پیش از این در هواپیما شاهد استفاده از آن بوده‌ایم موجب آن می‌شود که احتمال تصادفات رانندگی تا 50 درصد کاهش یابد. این در حالیست که حتی شما از نمونه‌های نخستین ویژگی Autopilot استفاده کنید، به امنیت خوبی دسترسی پیدا خواهید کرد. ایلان ماسک این صحبت‌ها را طی یک مصاحبه‌ی مشترک همراه با وزیر حمل و نقل کشور نروژ انجام داده است.

Autopilot اتومبیل تسلا

برای کسانی که با این ویژگی آشنا نیستند باید بگوییم که حالت Autopilot یا همان رانندگی خودکار خودروهای تسلا دارای عملکردی بین مدیریت یک اتومبیل خودران و همچنین سیستم کروز کنترل است. به وسیله این قابلیت خودرو شما طی مسافتی مشخص کنترل اتومبیل را به دست می‌گیرد در عین حالی که این کنترل به صورت کلی انجام نمی‌گیرد.

نخستین باری که از ویژگی رانندگی خودکار رونمایی شد، دارای هوش پایینی جهت رانندگی بود که کمپانی تسلا طی گذر زمان به آن بهبود بخشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*