تلگرام قطع شد

باز هم تلگرام قطع شد : ماجرا چیست ؟!

باز هم تلگرام قطع شد ! همانطور که می دانید طی روز های اخیر اپلیکیشن پیام رسان تلگرام (Telegram) دچار اختلالات شدیدی بوده است.از دقایقی پیش دوباره تلگرام در کشورمان قطع شده و امکان دسترسی به این اپلیکیشن وجود ندارد.

بروزرسانی : 9 فروردین 97

تلگرام قطع شد؛ اختلال یا فیلترینگ؟ (9 فروردین 97)

داستان اختلالات اخیر تلگرام از 26 فروردین امسال شروع شد.در آن رو این اپلیکیشن برای ساعاتی در خاورمیانه، شمال آفریقا و اورپا دچار اختلال شده بود و پس از آن هم یکبار دیگر در 31 فروردین شاهد اختلالی چند ساعته در این پیام رسان موبایلی محبوب بودیم.

حالا از دقایقی پیش ، باز هم تلگرام قطع شد و ظاهرا همچون دفعات قبل ، دست کم در ایران امکان دسترسی به آن وجود ندارد.اما ماجرا چیست ؟!

در پی اختلالت چند روز پیش تلگرام ، مسئولین این شرکت،مشکل را به سرورهای این اپلیکیشن نسبت داده و هرگونه سناریوی دیگری را رد کردند.همانطور که میدانید مدت زیادی است که زمزمه های فیلتر تلگرام در کشورمان به گوش می رسد اما هنوز هیچ تصمیم نهایی برای فیلتر یا عدم فیلتر این اپلیکیشن گرفته نشده است.با این حال آنطور که از شواهد پیداست ، این اختلالات مربوط به مسائل فنی در خود این اپلیکیشن بوده و ارتباطی با فیلتر آن در ایران ندارد.

با نگاهی به اختلالات چند روز گذشته در این اپلیکیشن ، می توان پیش بینی کرد که مشکل امروز نیز مربوط به مسائل فنی بوده و احتمالا طی ساعات آینده برطرف خواهد شد.

بروزرسانی : 14 بهمن 95

تلگرام قطع شد؛ اختلال سراسری در اپلیکیشن تلگرام (14 بهمن 95)