شرکت های آسیایی نمایشگر 4 اینچی آیفون 5 را تولید می کند

 

 

پیش از این، شایعات مختلفی مبنی بر تصمیم اپل بر استفاده از نمایشگر ۴ اینچی و یا بزرگتر برای آیفون ۵ مطرح شده بود. اما حال براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، تولیدکنندگان آسیایی اپل، سفارش‌های سنگین نمایشگر بزرگتر را از اپل دریافت کرده‌اند. شواهد بدست آمده از سه شرکت تولید کننده نمایشگر آیفون، نشان‌ می‌دهد که آیفون جدید با نمایشگر ۴ اینچی عرضه خواهد شد. شرح گزارش وال‌استریت‌‌ژورنال را در ادامه مشاهده کنید.

تولید نمایشگرهای ۴ اینچی از ماه آینده در کارخانه‌های آسیایی آغاز خواهد شد. اگر این موضوع به حقیقت بپیوندد این اولین آیفون با نمایشگر بزرگتر از ۳.۵ اینچ خواهد بود. تولیدکنندگانی که قرار است نمایشگر ۴ اینچی آیفون جدید را تامین کنند شامل شرکت کره‌ای ال‌جی و دو شرکت ژاپنی شارپ و Japan Display خواهند بود. شرکت Japan Display ماه پیش توسط سه شرکت ژاپنی و دولت این کشور تاسیس شده است.
تحلیل‌گران دلیل تصمیم اپل مبنی بر بزرگ‌تر کردن سایز نمایشگر آیفون را رقابت شدید این شرکت با سامسونگ مطرح کرده‌اند که طی ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. سامسونگ که در حال حاضر بزرگترین تولید کننده تلفن در دنیاست، تلفن جدید خود، Galaxy S III را با نمایشگر ۴.۸ اینچی معرفی کرده است.
آیفون از سال ۲۰۰۷ تا به امروز با نمایشگر ۳.۵ اینچی عرضه شده است. اپل همچنین علاوه بر آیفون، تبلت خود، آیپد را نیز تنها در یک سایز ۹.۷ اینچی عرضه کرده است. براساس تحقیقات به عمل آمده توسط Strategy Analytics هرچند اپل، تلفن‌های هوشمند با ساختار امروزی را تعریف کرده است و هنوز هم با فروش ۳۵.۱ میلیون آیفون در سه ماه اول سال، سهم ۲۴.۱٪ از بازار را در دست دارد اما به دلیل تنوع و رنج وسیع ابزارهای اندرویدی سامسونگ، این شرکت کره‌ای با فروش ۴۴.۵ میلیون دستگاه، سهم بیشتری از بازار یعنی ۳۰.۶ درصد را از آن خود کرده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ در سال جاری فروش تلفن‌های هوشمند خود را تا حدود ۲ برابر افزایش دهد. البته مطمئنا با عرضه آیفون بعدی فروش تلفن‌هوشمند اپل نیز افزایش چشم‌گیری خواهد کرد.
تلفن ۴.۸ اینچی Galaxy S III سامسونگ تا یک ماه دیگر وارد بازار اروپا و در تابستان وارد بازار امریکا خواهد شد.


 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*