استیو وزنیاک

استیو وزنیاک: اپل واچ ارزش خریدن ندارد

علاقه‌مندان به کمپانی اپل و محصولات آن، استیو وزنیاک – Steve Wozniak – را به صداقت و روراستی می‌شناسند. بیش از 40 سال پیش وی و استیو جابز اپل را تاسیس کردند، با این حال وزنیاک در اظهار نظرات خود حتی این شرکت را نیز هدف قرار می‌دهد.

او که طی سال‌های گذشته به یک قهرمان بدل شده، علاقه زیادی به گجت‌های مختلف دارد، اما به نظر می‌رسد محصولات پوشیدنی بازار، حتی اپل واچ، آن‌چنان مورد توجه او قرار نگرفته‌اند. وی روز گذشته طی مصاحبه‌ای در سیدنی، از سیستم محاسبه‌ای کوتاهی که در اپل واچ مورداستفاده قرار گرفته، گلایه کرد. وابستگی ساعت‌های هوشمند به تلفن‌ها جهت اتصال نیز جنبه دیگری از انتقادات وی به شمار می‌رود.

نظرات استیو وزنیاک در مورد اپل واچ

از نظر استیو وزنیاک، وابستگی این گجت‌ها، بزرگ‌ترین ایراد آن‌ها است، چرا که بارها آیفون خود را در خانه جای گذشته و تا زمان پرداخت از طریق اپل واچ، متوجه این موضوع نشده است. متاسفانه تا زمانی که تلفن هوشمند همراه فرد نباشد، امکان آنلاین شدن و اتمام مراحل پرداخت وجود ندارد. به همین خاطر است که موسس این کمپانی بزرگ می‌گوید:

اگر برند اپل را بر روی هر چیز قرار دهید، مردم برای خرید آن صف می‌کشند؛ اما به نظر من ساعت‌های کنونی این شرکت هنوز هم ارزش خرید را ندارند.

طبق شایعات منتشر شده، اپل در حال ساخت نسخه‌ای مستقل از اپل واچ با پشتیبانی از سیم‌کارت است که بدون نیاز به تلفن همراه به اینترنت متصل می‌شود. آیا این مهم در نسل دوم اپل واچ رخ خواهد داد؟ باید صبور باشیم.

در حال حاضر استیو وزنیاک اپل واچ را با عبارت «هزینه‌ای که چند قابلیت جدید به زندگی وی افزوده است» توصیف می‌کند. این شاید منتقدانه‌ترین وصفی باشد که تاکنون از اپل واچ شنیده باشید، آن‌هم از زبان فردی که نامش هم‌رده برند اپل قرار دارد. وی می‌افزاید، همان‌طور که هدست های بلوتوث، ظاهری احمقانه به افراد القا می‌کنند، ساعت‌های هوشمند نیز هم‌اکنون چنین وضعیتی دارد. او نام اپل واچ را نیز هم‌رده ساعت‌هایی که «ارزش خرید بالایی ندارند» قرار می‌دهد.

شما نیز با نظر آقای استیو وزنیاک موافق هستید؟ آیا رفع وابستگی ساعت‌های هوشمند می‌تواند توجه کاربران بیشتری را به این پوشیدنی‌های نسبتا جدید جلب کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*