فیش موبایل 201 هزاردلاری تنها برای ارسال چند ویدیو و پیامک

فیش موبایل 201 هزار دلاری تنها برای ارسال چند ویدیو و پیامک

آیا تا به‌ حال در آخر ماه فیش موبایل عجیبی را با مبلغ قابل پرداخت زیاد دریافت کرده‌اید که شما را شوکه کرده باشد؟ تفاوتی نمی‌کند که چقدر در آن لحظه به شما شوک وارد شده باشد، باید به عرضتان برسانم که هرگز به‌ اندازه‌ی خانم سلینا آرونز (Celina Aarons) مات و مبهوت نشده‌اید و دهانتان از تعجب باز نمانده است.

خانم آرونز اهل فلوریدای جنوبی است و باید او را ملکه‌ی شوکه شدن بنامیم زمانی که با فیش موبایل 201 هزار دلاری (مبلغی حدود 703 میلیون تومان) مواجه شده است. ماجرا از آنجا بدتر می‌شود که معلوم شد اپراتور T-Mobile برای دریافت این مبلغ بسیار جدی بوده و کاملاً انتظار داشت که این خانم باید مبلغ این فیش را به‌طور تمام و کمال پرداخت کند.

شاید برایتان این سؤال پیش‌آمده باشد که چگونه این اتفاق افتاده است و داستان از چه قرار بوده؟ خانم آرونز 2 برادر دارد که هر دو ناشنوا هستند و به‌ هیچ‌ وجه قادر به ارتباط کلامی نیستند. برادر جوان‌تر شَمیر (Shamir) نام دارد و در زمان این اتفاق بیکار بوده و در دانشگاه به تحصیل مشغول بوده است. شمیر ارتباط نزدیکی با خواهر خود دارد و آن دو به‌طور مرتب از طریق پیامک با یکدیگر در ارتباط هستند.

خانم آرونز به‌طور میانگین ماهیانه 175 دلار برایش فیش موبایل صادر می‌شود که یک مقدار معمولی به‌حساب می‌آید. داستان از آنجایی شروع می‌شود که شمیر برای گذراندن تعطیلات، به مدت دو هفته به کانادا سفر می‌کند و هرگز فکرش را نمی‌کرده که پیام‌هایی که بین او و خواهرش جابه‌جا می‌شود قرار است برایشان 201 هزار دلار آب بخورد. در طول این دو هفته آنها چند ویدیو و حدود 2000 هزار پیامک را برای یکدیگر ارسال کردند. شمیر می‌دانست که دانلود هر مگابایت در کشور خود (آمریکا) برایش 10 دلار هزینه برمی‌دارد، اما از این موضوع آگاه نبود که این مقدار در یک کشور دیگر 2000 دلار برای هر مگابایت است.

لازم به گفتن نیست که سلینا از این اتفاق بسیار ناراحت بود و آن را ناعادلانه می‌دانست. او دراین‌باره گفت که:

در آن زمان با این مقدار پول می‌توانستید یک‌خانه‌ی زیبا و شیک خریداری کنید.

او همچنین اعتقاد داشت که اپراتور T-Mobile به‌درستی این افزایش نجومی مقدار پرداختی فیش موبایل را اطلاع نداده است. اگرچه این اپراتور در جواب گفته که در طول آن دو هفته، 5 پیام را برای شمیر ارسال کرده و او را از این افزایش مبلغ قابل پرداخت آگاه ساخته است. البته این اپراتور ارغوانی (اشاره به رنگ نشان تجاری این اپراتور) مقدار 195 هزار و 500 دلار را از مبلغ قابل پرداخت کم کرد و به سلینا 6 ماه فرصت داد که بدهی 2 هزار و 500 دلاری (مبلغی نزدیک به 9 میلیون) فیش موبایل خود را پرداخت کند. این اتفاق در سال 2011 رخ داد و کل صنعت مخابراتی را شگفت‌زده کرد؛ چراکه تا آن زمان چنین اتفاقی هرگز رخ نداده بود.

اگر شما جای خانم آرونز بودید چه واکنشی نشان می‌دادید؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. باو مگه خوله پرداخت کنه من بودم سیمکارتو میسوزندم پولشم نمیدادم اییران فک کنم این کار شدنیه!