نوبیا Z11 Mini

نگاهی نزدیک به طراحی نوبیا Z11 Mini ؛ الگوبرداری از آیفون‌های اپل؟

تولیدکننده چینی زد تی ای یکی از محصولات نوبیا را روز گذشته رونمایی کرد تا بار دیگر اعلام کند در حال برند سازی نام نوبیا خواهد بود. این محصول که نوبیا Z11 Mini نام دارد محصول میان رده با سخت افزاری متناسب است که البته طراحی بسیار مشابهی با آیفون 6 اپل دارد.

زد تی ای گوشی‌های اندرویدی فراوانی را به بازار عرضه کرده است. از سری محصولات محبوب این کمپانی می‌توان به گوشی‌های خانواده نوبیا، آکسون و بلید اشاره کرد که همگی حاوی چندین عوض مختلف هستند. در این بین پرطرفدارترین محصولات این کمپانی را گوشی‌های سری نوبیا تشکیل داده اند که فروش بسیار بهتری را نسبت به سایر محصولات داشته اند.

این کمپانی قصد دارد تا محصولات نوبیا خود را گسترش دهد و با تبدیل کردن نوبیا به یک برند جهانی، این محصولات را به بازارهای بین المللی عرضه کند. به تازگی این کمپانی وب‌سایت رسمی nubia.com را نیز به نام خود ثبت کرده است تا دیگر از برند شدن این نام مطمئن باشیم.

ماه مه سال گذشته میلادی شاهد عرضه سه گوشی هوشمند نوبیا زد 9، زد 9 مینی و زد 9 ماکس بودیم. روز گذشته نیز شاهد نخستین رونمایی از نوبیا زد11 مینی بودیم. این خبری بود که خیلی وقت منتظر آن بودیم و البته با توجه به پیشینه محصولات نوبیا، این امکان وجود دارد در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی از دو مدل دیگر این خانواده به نام‌های نوبیا زد 11 و نوبیا زد 11 مکس نیز باشیم.

طراحی نوبیا Z11 Mini

نوبیا زد11 مینی

اگر به تصاویر زیر دقت کنید متوجه جنس بدنه فلزی باکیفیت این محصول خواهید شد که می‌تواند نخستین گام مفید سازندگانش باشد. در زیر صفحه نمایش این محصول ما شاهد یک کلید فیزیکی هوم هستیم که سعی شده خلاقانه طراحی شود. کلید‌های فیزیکی پاور/قفل و تنظیمات ولوم صدا در قسمت راست این محصول جای داده شده‌اند. جایی که شاهد یک طراحی مینیمالیستی و لبه‌هایی گرد درست همانند آیفون 6 اپل هستیم. نوبیا تلاش کرده حاشیه‌ها را تا حد ممکن بکاهد و محصولی مشابه پرچم‌دار اپل ارائه کند.

به جرئت می‌توان گفت که نوبیا زد 11 مینی (Nubia Z11 Mini) شباهت بسیار زیادی را با خانواده 6 و 6 اس اپل دارد. شما از هر زاویه‌ای که به این گوشی نگاه کنید محصولی کاملاً شبیه با آیفون مشاهده خواهید کرد. کلیدهای فیزیکی، شیارهای مربوط به بلندگو، خط آنتن، حاشیه‌ها و غیره تماماً از آیفون 6 اپل الگو برداری شده است.

تنها تفاوتی که این دو محصول را با یکدیگر متمایز می‌کند طراحی قسمت پشتی آن‌ها و البته اندازه صفحه نمایش است. نوبیا در قسمت پشتی محصول تازه وارد خود یک اسکنر اثر انگشت قرار داده است. با توجه به آن که نوبیا Z11 Mini دارای یک کلید فیزیکی هوم است شاید قرار ندادن این اسکنر در زیر آن به نوعی برای آن‌ها کار اضافی محسوب شود.

مشخصات نوبیا Z11 Mini

ZTE-Nubia-Z11-Mini-hands-on-China_12

نوبیا این محصول را به یک صفحه نمایش 5 اینچی فول اچ دی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل مجهز کرده است. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند باید به سه گیگابایت رم، پشتیبانی از دو سیم کارت، 64 گیگابایت حافظه داخلی، تراشه هشت هسته‌ای 64 بیتی اسنپدراگون 617 و باتری 2,800 میلی‌آمپری اشاره کرد.

نوبیا Z11 Mini همچنین به دو دوربین 16 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی در دو قسمت پشتی و جلویی مجهز است. اندروید 5.1.1 آب‌نبات چوبی نیز همراه با رابط کاربری Nubia UI 3.9 میزبان کاربران خواهد بود.

لازم به ذکر است که این محصول سه رنگ مشکی، سفید و طلایی با قیمت 232 دلار از هفته آینده قابل عرضه خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. الان هست واسه خرید اگه باشه من می خوام یکی بگیرم

  2. این گوشی وارد ایران میشه؟