اطلاعات حساب کاربری

اپل و قرار دادن اطلاعات حساب کاربری 4411 کاربر در اختیار مقامات آمریکا

اپل دیروز گزارشی را منتشر کرده است که در آن درخواست‌های دولت آمریکا در مورد اطلاعات حساب کاربری کاربران و یا اطلاعات موجود در دیوایس‌های این کمپانی از ماه جولای تا دسامبر سال 2015 ذکر شده است.

در اطلاعات منتشر شده می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مقامات و مسئولین از اپل اطلاعات موجود در 5,192 حساب کاربری را درخواست کرده‌اند که اپل اطلاعات 4,411 عدد از آن‌ها را به مقامات ارائه کرده است.

در 509 مورد تنها اطلاعاتی مانند نام، ایمیل، مشخصات وارد شده و دیگر اطلاعات شخص خواسته شده و در 322 مورد نیز خود حساب کاربری و محتوای درون آن به مقامات ارائه شده است. اپل 116 عدد از این درخواست‌ها را نیز کاملا رد کرده است. مسئولین در 4000 درخواستی که داشته‌اند اطلاعات 16,112 دستگاه را خواسته‌اند که اپل نزدیک به 80 درصد آن‌ها را قبول کرده و اطلاعات را به مقامات داده است.

در خارج از خاک کشور آمریکا، این مقامات کشور چین هستند که درخواست اطلاعات حساب کاربری را افزایش داده‌اند. مقامات چین در نیمه‌ی اول سال 2015 از اپل 24 بار درخواست کرده‌اند که در کل اطلاعات 85 حساب کاربری خواسته شده اما در نیمه دوم این تعداد درخواست به 32 بار رسیده که البته افزایش اصلی در میزان درخواست اطلاعات حساب کاربری است که به درخواست 6,724 حساب کاربری رسیده است.

اطلاعات موجود در یک حساب کاربری اصولا آن چیزی است که کاربر در iTunes یا iCloud وارد می‌کند که شامل نام و نام خانوادگی، آدرس محل سکونت، عکس، ایمیل، فایل پشتیبانی دیوایس iOS، پرونده‌ها، محتویات مختلف و بوک مارک‌ها می‌شود. تمام این‌ها، اطلاعاتی هستند که در هر بار درخواست مقامات باید اپل در اختیار آن‌ها قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*