دوربین جدید سامسونگ

دوربین جدید سامسونگ از سنسور 1/1.7 اینچی و روزنه f/1.4 بهره خواهد برد

طبق شایعاتی که به تازگی منتشر شده کمپانی سامسونگ در حال کار بر روی یک دوربین جدید برای گوشی‌های آینده‌ی خود است. دوربین جدید سامسونگ قرار است از سنسوری به اندازه‌ی 1/1.7 اینچی و روزنه‌ی f/1.4 بهره ببرد.

در حالی که گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج تفاوت اندکی با اجداد خود دارند دوربین این گوشی‌ها شاهد تغییرات شگرفی بود و توانست نظر منتقدین را به خود جلب کند.

هرچند سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده شده در نسل قبلی گوشی‌های این کمپانی با یک سنسور 12 مگاپیکسلی تعویض شد اما دوربین جدید از پیکسل‌های بزرگ‌تری بهره می‌برد و همین امر سبب گشت تا این دوربین بتواند عملکرد بهتری در محیط‌های کم نور داشته باشد.

جدا از این موضوع، سرعت عکس‌برداری نیز سریع‌تر گشت و اضافه شدن فوکوس خودکار پیکسل دوگانه علت اصلی برتری دوربین استفاده شده در گلکسی اس 7 و مدل اج آن نسبت به پرچم‌داران قبلی کمپانی سامسونگ شد.

طبق شایعات، سامسونگ به شدت در حال کار بر روی یک سنسور جدید است. دوربین جدید سامسونگ دارای سنسور 1/1.7 اینچی بوده که نسبت به سنسور 1/1.25 اینچی استفاده شده در گلکسی اس 7 و اس 7 اج یک پیشرفت خوب محسوب می‌گردد البته اطلاعات کاملی هنوز در مورد این دوربین منتشر نشده است.

هرچند طبق شایعات انتظار می‌رود که از این دوربین در فبلت گلکسی نوت 6 (Galaxy Note 6) استفاده گردد. سال گذشته دو گوشی گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5 دارای مشخصات تقریبا مشابهی بودند و حتی از دوربین مشابهی نیز استفاده می‌کردند اما امسال گویا سامسونگ می‌خواهد این رویه را تغییر داده و با استفاده از دوربین جدید سامسونگ در نوت 6 یک محصول سرآمد را عرضه کند.

اطلاعات دیگری که در مورد دوربین جدید سامسونگ وجود دارد داشتن روزنه‌ی f/1.4 است و این یعنی نور بیشتری توسط این دوربین جذب خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید اچ تی سی 10 با کسب بیشترین امتیاز توسط DxOmark توانسته در جایگاه نخست قرار گیرد و احتمالا سامسونگ می‌خواهد با ساخت چنین سنسور قدرتمندی جایگاه اچ تی سی 10 را از چنگ آن درآورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سلام
    دوربین گوشی سامسونگ S7 قبل از اچ تی سی 10 در رده بالا قرار داشت.
    خوب دوربین وبا سنسوری که سامسونگ روی گوشی S7 بکار برده همونو اچ تی سی اومده رو مدل جدیدی که تازه معرفی کرده گذاشته باید هم امتیازش با S7 یکی باشه.
    من طرفداری هیچ کدوم از برندها رو نمی کنم و گوشی خودم نوت 4 هستش.
    روز به روز تکنولوژی جدیدی میاد و شرکت های بزرگ استفاده می کنن.
    اگر الان آیفون چنین چیزی زده بود و سامسونگ کپی میزد می گفتن که سامسونگ کپی آیفون زده.
    الان اچ تی سی از سنسور و دوربینی استفاده که روی S7 گذاشته شده. و این یک چیز عادیه بین شرکت های تولید کننده و مصرف کننده.
    موفق باشی سامی

  2. نویسنده ی عزیز…دوربین اچ تی سی و اس 7 هر دو نمره ی 88 رو گرفتن و دوتایی با هم برترین دوربین حال حاضر دنیان…با تشکر

    • سلام
      اتفاقا منظور بنده هم همین هستش.
      قبل از عرضه‌ی گلکسی اس 7 اج، جایگاه نخست به‌صورت مشترک به گلکسی اس 6 اج پلاس و پرچم‌دار سونی، اکسپریا زد 5 پریمیوم تعلق داشتش. بعد که اس 7 اج عرضه شد و نتیجه تست‌های DxOmark منتشر شدش پرچم‌دار سامسونگ تونست با 88 امتیاز جایگاه اول رو بگیره و یکه‌تازی کنه اما اچ تی سی 10 با کسب 88 امتیاز اومد جایگاهی رو که به سامسونگ متعلق بود را ازش گرفت و مشترک در جایگاه نخست قرار گرفتن. سامسونگ هم با این سنسور به فکره اینه هر چه زودتر بتونه دوباره جایگاه اول رو برای خودش کنه البته بازهم به‌صورت انحصاری و نه به صورت مشترک

  3. من دو چیز سامی رو دوست دارم و گوشی بد بزنه یا خوب به خاطر این دوتا مقوله، سامی رو تحسین میکنم و براش احترام قائلم.
    اول صفحه نمایششه.
    دوم اعتقاد و التزامش به پیشرفت با سرمایه گذاری روی
    تحقیق و توسعه.
    موفق باشی سامی. یخورده هم تو طراحی کار کن بابا! نترس و ابتکار بخرج بده.

    • احسنت دوست من به ۲ نکته اصلی اشاره کردی و در کنارش قابلیته و امکانات خوب.. و اون دوستمون که میگه اچ تی سی عمرا اچ تی سی تو خواب بتونه به سامسونگ برسه تازه هواوی نسبت به اچ تی سی برتری داره