بیل کمپل bill campbell

گزیده جملات قصار بیل کمپل ؛ به بهانه درگذشت مرد بزرگ سیلیکون ولی

سیلیکون ولی صبح امروز اتفاق تلخی را به خود دید. بیل کمپل یکی از بزرگان تکنولوژی که سالیان سال به عنوان عضو هیئت مدیره اپل و مشاور افراد بزرگی مانند استیو جابز، لری پیج و غیره در این صنعت درخشیده است در سن 76 سالگی درگذشت.

بیل کمپل (Bill Campbell) یکی از بزرگان دنیای تکنولوژی و سیلیکون ولی که به «مربی» مشهور بود صبح امروز پس از گذراندن یک مبارزه طولانی با سرطان، در سن 76 سالگی دار فانی را وداع گفت.

بیل کمپل bill campbellوی قبل از ورود به صنعت تکنولوژی به عنوان یک مربی فوتبال در دانشگاه کلمبیا مشغول به کار بوده است. به همین جهت لقب مربی را با خود به دنیای تکنولوژی نیز آورد. از مهم‌ترین افتخارات دوران حضور وی در این صنعت می‌توان به مدیریت اجرایی و عضویت در هیئت مدیره اپل، بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی Intuit اشاره کرد.

بیل کمپل نه تنها به عنوان یک مشاور، بلکه یکی از نزدیک‌ترین دوستان مدیرعامل شرکت اپل استیو جابز بود. علاوه بر آن «مربی» یکی از مشاوران همیشگی لری پیج و سرگئی برین دو بنیان‌گذار اصلی گوگل و همچنین جک دورسی مدیرعامل توییتر بوده است. بیل کمپل شخصیت بسیار آرام و دوست داشتنی داشت و هیچگاه علاقه‌ای به کسب محبوبیت نداشت. به مناسبت درگذشت این مرد بزرگ تکنولوژی تصمیم داریم تا جملات آموزنده و قصاری که از گزیده‌ی سخنان وی جمع‌آوری شده است را با هم بخوانیم:

جملات قصار بیل کمپل

همیشه بهترین محصولات موفق هستند و مورد حمایت واقع می‌شوند

وی معتقد بود در صورتی که تبلیغات گسترده بر روی یک محصول از همه لحاظ عالی انجام نشود، آن محصول موفق نخواهد شد. بنابر این بیل کمپل یکی از حامیان سرسخت دادن آزادی بیشتر به مهندسان جهت رسیدن به اوج خلاقیت آن‌ها بود.

به مدیران خود اعتماد کنید و مطمئن باشید که آن‌ها نیز به زیردستان خود اطمینان دارند

در شرکت‌هایی که کمپل در آن‌ها به فعالیت می‌پرداخت، از مهم‌ترین اهداف وی از بین بردن تنش‌های موجود بین مدیران و مهندسین یک پروژه جهت ارائه یک فرهنگ اعتماد بوده است. جایی که مدیران بر این باور باشند که مهندسین آن پروژه بهترین گزینه برای آن پست هستند و جایی که مهندسین نیز چنین حس متقابلی را نسبت به مدیران خود داشته باشند.

تجربه کنید؛ اما سرمایه مورد نیاز کسب و کارتان را از دست ندهید

بیل کمپل یکی از دوستان نزدیک ران جانسون مدیر اجرایی اپل بود. جانسون طی معرفی یک شرکت تازه تأسیس با شکست بزرگی روبه‌رو شد. کمپل معتقد بود که جانسون قصد دارد تا بنا را تخریب کرده و از ابتدا بسازد که چنین چیزی کاملاً اشتباه است.

تمام طول روز را به انجام کارها بپردازید نه به برنامه ریزی

نوشتن لیستی از کارها و چک کردن آن‌ها در تمام طول روز سودی برای شما نخواهد داشت. بهتر است حداکثر 10 دقیقه از وقتتان را در طول روز برای انجام این کار اختصاص دهید. اکثریت قریب به اتفاق روز شما باید با کار کردن کنار تیمتان طی شود.

شرکت شما باید اصول مشخصی از کالا‌ها را دنبال کند

حتی اگر در حال ایجاد تحول در شرکتتان هستید، باید مطمئن باشید که هویت محصولات قابل ارائه شرکت شما کاملاً مشخص باشد. این دقیقاً چیزی است که اپل با مقید بودن به آن موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است.

مجادلات داخلی شرکتتان را قبل از آن که دیر شود حل و فصل کنید

کمپل می‌گوید که مجادلات داخلی شرکت شما را به زانو در می‌آورد و باید مدیرعامل شرکت خیلی زود به تنش‌ها پایان دهد. وی می‌گوید یکی از خصوصیات بارز استیو جابز نیز همین بوده است. مشکلات داخلی شرکت‌ها خیلی سریع و در داخل خود اعضا باید حل شوند. حال اگر این تنش‌ها در سطح مدیران ارشد باشد خطرناک‌تر است و می‌تواند پایه‌های شرکت را سست کند.

وی می‌گوید مدیرعامل باید سریعاً دو طرف ماجدله را به اتاق خود برده برای آن‌ها اولتیماتومی جهت اتمام بحث تعیین کند.

از همان ابتدا ارزش‌های فرهنگی شرکت را به یک مدل واحد تبدیل کنید

وجود چنین ارزش‌هایی موجب می‌شود کارمندان شرکت ارتباط متقابلی با یکدیگر داشته باشند و مدیرعامل نیز به عنوان فرد نخست شرکت به این فرهنگ‌ وفادار باشد. در غیر این صورت هیچ کس برای این فرهنگ‌ ساخته شده ارزشی قائل نخواهد بود.

مدیران زیربط را توسط کارمندانشان ارزیابی کنید

با ارزیابی مدیران به وسیله کارمندان زیردست آن‌ها، می‌توانید وضعیت فرهنگ انتشار یافته به وسیله مدیرانتان را ارزیابی کنید.

حفظ احترام را به یک فرهنگ تبدیل کنید

کمپل مهمترین رکن یک شرکت را حفظ احترام می‌داند. به عنوان مثال وی می‌گفت که لری پیج در برابر تمامی کار‌هایی که می‌کند متواضع بوده و قلب مهربانی دارد. اگر کسی به طور مداوم احترام همکاران خود را حفظ کند، این احترام مقابل موجب جلو افتادن کارهای شرکت خواهد شد.

با تیم خود صادق باشید

یکی از دلایلی که علاوه بر درون سیلیکون ولی بلکه در میان تمامی اشخاص بیل کمپل را به عنوان شخصیتی محبوب تبدیل کرده بود، خصوصیات اخلاقی وی بود. او ساعت‌های زیادی را صرف ساخت یک رابطه دوستانه با همکاران خود می‌کرد.

به عقیده وی بهترین رهبران کسانی هستند که نقدپذیر بوده و هیچ گاه از روی توهم خودشان را بزرگ جلوه نمی‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*