پلی استور گوگل

ثبت 11.1 میلیارد بار دانلود از پلی استور گوگل در سه ماهه نخست سال 2016

پلی استور گوگل درواقع بزرگترین مرجع دانلود اپلیکیشن‌های مخصوص پلتفرم اندروید است که توسط خود کمپانی گوگل توسعه یافته است. این فروشگاه که چندین سال است به فعالیت می‌پردازد، توانسته با رشد قابل توجهی که داشته در سه ماهه نخست سال جاری 11.1 میلیارد بار دانلود اپلیکیشن را از طریق خود به ثبت برساند.

در حال حاضر فروشگاه اپلیکیشن پلی استور گوگل میزبان بیش از 2 میلیون اپلیکیشن است و انتظار می‌کشند تا توسط شما دانلود شده و بر روی دستگاه اندرویدیتان نصب شوند. اپلیکیشن‌هایی که در گروه بندی‌های مختلفی قرار گرفته اند. پیام رسان‌ها، ویرایشگران صوتی و تصویری، اپلیکیشن‌های محاسباتی و غیره همگی خیلی مرتب و بر اساس آنچه که شما بخواهید برایتان نمایان خواهند شد. این یکی از خصوصیات عالی پلی استور گوگل است.

حتی تصورش هم سخت است که پلی استور گوگل 6 سال پیش تنها 30 هزار اپلیکیشن‌ را در خود جای داده بود. فروشگاهی که طی این چند سال توانسته به خوبی توسعه یابد و رشد فوق العاده‌ای داشته باشد. اگر می‌خواهید اهمیت وجود این فروشگاه را درک کنید نگاهی به برنامه‌هایی بی اندازید که حتی چند ساعت هم نمی‌توانید از آن‌ها دور باشید. اپلیکیشن‌هایی که با ریتم زندگی ما عجین شده‌اند و به نوعی سهم زیادی از زندگی روزمره ما را به خود اختصاص داده‌‌اند.

Google-Play-Store-DSC00328

حال که در ارتباط با نصب اپلیکیشن‌ها صحبت می‌کنیم بد نیست بگوییم که روز گذشته یک شرکت بهینه سازی به نام Sensor Tower ادعا می‌کند که تنها در سه ماهه نخست سال جاری 11.1 میلیارد دانلود از پلی استور گوگل صورت گرفته است. آماری که عظمت سیستم عامل موبایلی گوگل و محبوبیت روز افزون آن را به رخ می‌کشد. این میزان دانلود به معنی رشد 6.7 درصدی دانلود‌ها نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته است.

در حال حاضر تعداد بازی‌های موجود در پلی استور گوگل چیزی حدود پنج برابر اپلیکیشن‌های کاربردی است که بر این اساس باید گفت اپلیکیشن‌های سرگرمی در این سه ماهه رشد 1 درصدی را در پی داشته اند.

محبوب‌ترین دسته بندی اپلیکیشن‌های پلی استور گوگل

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بیشترین دانلود در کدام دسته رخ داده است! بنا بر گزارش این شرکت بیشترین دانلودهای انجام شده از پلی استور گوگل مربوط به دسته اپلیکیشن‌های عکاسی بوده است. نسبت به گذشته دانلود این دسته از اپلیکیشن‌ها با افزایش 20 درصدی همراه بوده است که نشان از علاقه‌مندی مصرف کنندگان به عکاسی با گوشی‌های هوشمند دارد. از سویی دیگر اپلیکیشن‌های سرگرمی و بازی‌ها نیز توانسته‌اند در نبرد با اپلیکیشن‌های کاربردی پیروزی بزرگی را به دست آورند. نسبت نصب این دو گروه 4 به 1 است. یعنی پس از دانلود هر 4 بازی از طریق پلی استور گوگل، یک اپلیکیشن کاربردی نصب می‌شود.

11.1 میلیارد دانلود از پلی استور گوگل

20 اپلیکیشن برتر پلی استور گوگل

در ادامه گزارش Sensor Tower لیستی از 20 اپلیکیشن برتر این فروشگاه آمده است که جالب است بدانید سه اپلیکیشن نخست آن مربوط به شبکه‌های اجتماعی است. با توجه به این لیست مسنجر فیس بوک، شبکه اجتماعی فیس بوک و اسنپ چت توانسته اند رتبه‌های اول تا سوم را به دست آورند. در زیر می‌توانید این لیست 20 تایی را مشاهده کنید.

20 اپلیکیشن برتر پلی استور گوگل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*