زلزله بزرگ ژاپن

زلزله بزرگ ژاپن تولیدات سونی و خودروسازان ژاپنی را تعطیل کرد

طی چند روز گذشته زلزله بزرگ ژاپن حوادث بسیاری را آفریده و مهم‌تر از همه، تولیدات کمپانی‌های بزرگ این کشور را متوقف کرده است. در حال حاضر سونی و چند شرکت خودروسازی معتبر ژاپنی به انتظار نشسته‌اند تا وضعیت جوی آرام شود اما بدون شک اقتصاد ژاپن با بحران جدی روبه‌رو خواهد شد.

زلزله بزرگ ژاپن که در جنوب این کشور و طی چند روز گذشته 2 بار اتفاق افتاده حوادث متعددی را همراه داشته و صنعت فناوری این کشور نیز از این قاعده مستثنا نبوده است.

زلزله بزرگ ژاپن صدمات جدی را به اقتصاد این کشور وارد کرده است

کمپانی سونی پس از وقوع زلزله بزرگ ژاپن به‌صورت موقت تولیدات حس‌گر دوربین‌های گوشی هوشمند که در دو شهر کوماموتو و ناکازاکی مستقر بودند را متوقف کرده است تا به منابع این کمپانی خسارتی وارد نشود. این کمپانی همچنان امیدوار است به‌زودی شرایط جوی به حالت عادی خود بازگردد اما با توجه به پیش‌بینی‌ها وضعیت فعلی تا فردا 30 ام فروردین‌ماه پایدار خواهد بود.

پایدار بودن چنین وضعیتی به توقف طولانی‌مدت تولیدات سونی منجر خواهد شد و به‌طورکلی صنعت تلفن همراه جهان را تحت شعاع قرار خواهد داد. چراکه برخی از بزرگ‌ترین سازندگان تلفن همراه (مانند اپل) از حس‌گرهای دوربین سونی بهره می‌برند و این قضیه می‌تواند به‌طور مستقیم بر روی عملکرد این تولیدکنندگان تأثیرگذار باشد.

نه‌تنها سونی بلکه دیگر شرکت‌های الکترونیکی و خودروسازان ژاپنی نیز پس از زلزله بزرگ ژاپن مجبور به توقف تولیداتشان کرده‌اند. در حال حاضر صنعت خودروسازی ژاپن با وجود برندهای معتبر بین‌المللی مانند هوندا، میتسوبیشی، نیسان و تویوتا نقش مهمی را در این صنعت جهانی ایفا می‌کند و وقوع چنین حادثه‌ای می‌تواند ژاپن را با خطر جدی روبه‌رو کند.

زلزله بزرگ ژاپن

زلزله بزرگ ژاپن نه‌تنها شهرهای این کشور بلکه اقتصاد آن‌ها را نیز به لرزه درآورده است. ژاپن در حال حاضر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی جهان نقش مهمی را در تولیدات محصولات مختلف ایفا می‌کند و بسیاری از کمپانی‌های اروپایی و آسیایی بر روی صنعت این کشور تکیه کرده‌اند. باید دید در ادامه ژاپن چگونه با این بحران برخورد خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*