ویندوز 10 موبایل 64 بیتی توسط مایکروسافت تایید شد

مایکروسافت تأیید کرد که در حال ساخت ویندوز 10 موبایل 64 بیتی خود است. انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده ویندوز 10 موبایل، یک به‌روزرسانی بزرگ را دریافت کند و این فرصت مغتنمی برای مایکروسافت و دیگر کمپانی‌هایی است که بتوانند دستگاه‌هایی مبتنی بر این سیستم‌عامل به‌خصوص را عرضه کنند.

این غول نرم‌افزاری ردموند در حال کار بر روی ویندوز 10 موبایل 64 بیتی است که می‌تواند توسط گوشی‌های توسعه‌یافته این کمپانی مانند سرفیس فون اجرا گردد. بدون در نظر گرفتن مدل‌های لومیا که برای راه‌اندازی در سال جاری برنامه‌‌ریزی شده‌اند، این کمپانی خود را آماده کرده تا از این سیستم‌عامل به‌طور انحصاری بر روی گوشی‌های سرفیس فون خود در سال 2017 استفاده کند، دیدن نسخه 64 بیتی ویندوز 10 موبایل حس خوبی خواهد داشت چراکه این نرم‌افزار به قطعات سخت‌افزاری اجازه خواهد داد که عملکرد بهتر و قدرتمندتری داشته باشند.

ویندوز 10 موبایل 64 بیتی بر روی گوشی‌های سرفیس‌فون خواهد نشست

بر اساس وب‌سایت WindowsCentral، یکی از مدیران ارشد کمپانی مایکروسافت به نام دیو کاتلر تأیید کرده است که یک نسخه 64 بیتی از ویندوز 10 موبایل در حال ساخت است. دیو کاتلر (Dave Cutler) کسی است که توانست در مارس 2005 یکی از لذت‌بخش‌ترین قطعات کاری را در مایکروسافت با همکاری کمپانی AMD تکمیل کند.

او به توسعه معماری AMD64 کمک شایانی کرد و تلاش‌های او منجر به عرضه سیستم‌ عامل‌های ویندوز 64 بیتی شد. در همان زمان این سؤال مطرح شد که چرا مایکروسافت سیستم 64 بیتی خود را گسترش نمی‌دهد. امروزه بسیاری از کامپیوترها، سیستم‌های 64 بیتی دارند و حتی به‌زودی گوشی‌هایمان نیز سیستم‌عامل 64 بیتی را در اختیار خواهند داشت.

به‌طور خاص یک نسخه 64 بیتی از سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل اجازه خواهد داد که دستگاه‌ها بتوانند به بیش از 4 گیگابایت رم مجهز شده و از تکنولوژی‌های جدید پشتیبانی کنند (لازم به ذکر است که در حال حاضر سیستم‌عامل‌های جدید ساخته‌شده، 32 بیتی هستند).

اما مزیت واقعی، امکان افزایش کارایی دستگاه‌ها به لطف استفاده از رم بیشتر خواهد بود که این موضوع درنهایت سرمایه‌گذاری بر روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل را جذاب‌تر خواهد کرد و این احتمالا همان چیزی خواهد بود که مایکروسافت برای برنامه بلندمدت خود در نظر دارد. به‌هرحال این غول تکنولوژی همچنان مشغول کار بر روی سیستم‌عامل ویندوز 10 خود است و مسلما این سیستم‌عامل جدید را بر روی سرفیس‌فون های خود قرار خواهد داد. شایعات نشان می‌دهند که سه مدل مختلف از سرفیس‌فون در راه هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*