کشف حقایقی جدید درباره‌ی ذرات پیرامون زحل

کشف حقایقی جدید درباره‌ی ذرات پیرامون زحل

به‌تازگی گروهی از دانشمندان ناسا و به کمک فضاپیمای کاسینی اطلاعاتی تازه از ذرات اطراف زحل جمع‌آوری کرده‌اند که نشان می‌دهد این ذرات از جایی خارج از منظومه‌ی شمسی آمده‌اند. با گجت نیوز همراه باشید.

بر اساس آخرین تحقیقات به‌عمل‌آمده درباره‌ی ذرات اطراف زحل، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از این ذرات از جایی دیگر و خارج از منظومه‌ی شمسی آمده‌اند. تا پیش‌ از این دانشمندان اعتقاد داشتند که بسیاری از این ذرات از سطح یکی از قمرهای این سیاره یعنی انسلادوس به وجود آمده‌اند. ناسا به کمک ذراتی که توسط فضاپیمای کاسینی (Cassini) جمع‌آوری‌شده، توانسته به این موضوع پی ببرد که منشأ برخی از این ذرات قمر انسلادوس نبوده بلکه جایی خارج از منظومه‌ی شمسی است.

دانشمندان عقیده دارند که این ذرات غیرمعمول از فضای بین‌ستاره‌ای و از میان یک مسیر بسیار باریک در یک سامانه‌ی ستاره‌ای آمده‌اند. برخلاف بسیاری از ذرات پیرامون زحل که از جنس یخ هستند، فضاپیمای کاسینی ذراتی را جمع‌آوری کرده است که از جنس سیلیکون، کلسیم و آهن است.

عجیب‌تر اینکه این دانشمندان تاکنون مشابه برخی از این ذرات را در هیچ‌یک از شهاب‌سنگ‌ها یا قمرهای اطراف زحل پیدا نکرده‌اند و این بدان معناست که آن‌ها نیز از جایی دیگر آمده‌اند. این ذرات با سرعت 45 هزار مایل بر ساعت در مسیری متفاوت از سایر ذرات پیرامون زحل در حال حرکت می‌باشند.

البته کشفیات مشابهی نیز درگذشته درباره‌ی ذرات بین‌ستاره‌ای انجام شده بود. پیش‌تر فضاپیمای گالیله اولین سفینه‌ای بود که ذرات بیگانه‌ای را کشف کرد که درنهایت معلوم شد از محلی پر از حباب‌های گاز و گردوغبار آمده‌‌اند که منظومه‌ی شمسی درون آن در حال حرکت است. نام این محل ابرهای بین‌ستاره‌ای ‌است.

نظر شما کاربران فهیم گجت نیوز درباره‌ی این کشفیات چیست؟ دیدگاه ارزشمند خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مرسی مطلب جالبی بود اما ویرایشتون جای بازبینی داره.‌2 پاراگرافه اول رو بخونید، متوجه اشتباهتون میشید.

  2. مطلب جالبی بود ممنون .