آخرین مطالب
0
امروز
تمرینات سبک یوگای کامپیوتر

آموزش تمرینات سبک یوگای کامپیوتر (مخصوص افراد پشت میز نشین)

بسیاری از افراد پشت‌میزنشین به دلیل تحرک کمی که دارند خسته و بی‌رمق می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا با معرفی تمرینات یوگای کامپیوتر شما را برای همیشه از شر این بی‌حوصلگی و خستگی بی‌پایان خلاص کنیم. این تمرینات تنها نیازمند چند دقیقه در روز انجام است که به‌صورت نشسته انجام می‌شود.

چقدر عضلات شما سلامت است؟ حالا وقتش است کمی استراحت کنید و تمرینات سبک یوگای کامپیوتر مخصوص افراد پشت‌میزنشین را انجام دهید. این کارها بسیار سبک هستند و تنها در عرض چند دقیقه موجب آرامش شما خواهند شد.

این تمرینات یوگای کامپیوتر به شما کمک خواهد کرد تا به تنش احساسات در بدنتان پایان دهید. آن ذهن شما را از طریق مراقبه آرام خواهد کرد. تمرینات یوگا بیشتر مخصوص افراد پشت‌میزنشین و مشاغلی با این عملکرد است. ازاین‌دست افراد می‌تواند به کارمندان، نویسندگان و طراحان اشاره کرد که در طول روز ساعات زیادی را پشت میز کاریشان می‌گذرانند. در حالت ایده آل انجام روزانه تمرینات یوگای کامپیوتر به شما کمک می‌کند تا در سراسر زندگی‌تان (چه شخصی و چه‌کاری) همواره مثبت باقی‌مانده و با انرژی به جلو پیش روید. قبل از هر چیز باید با تمام وجودتان به آرامشی که قرار است با این تمرینات به دست آید باور داشته باشید و سپس تمرینات را آغاز کنید.

تمرینات یوگای کامپیوتر

1 – سرتان را از گردن ابتدا به سمت چپ، سپس به سمت راست، جلو و درنهایت عقب کم کنید. هم‌زمان که این کار را به‌آرامی انجام می‌دهید عبارت ” Om” را در ذهن خود تکرار کنید.

تمرینات سبک یوگای کامپیوتر

2 – شانه‌های خود را به‌طوری‌که در تمامی نواحی آن فشار کمی وارد شود به سمت بالا ببرید. چند ثانیه شانه‌ها را در همان حالت نگه‌داشته و سپس به حالت اول بازگردید. در هر بار تکرار این عمل تا زمان برگشتن حالت شانه‌ها به حالت اولیه عبارت “Om” را در ذهن خود به کار ببرید.

تمرینات سبک یوگای کامپیوتر

3 – دست‌ها را باز کنید و سپس کف دستانتان را بر روی سرشانه‌ها قرار دهید. سپس باید از ستون فقرات به سمت راست و چپ حرکت کنید. در هر بار حرکت به هر سمتی باید عبارت “Om” را نیز در ذهن خود به کار ببرید.

تمرینات سبک یوگای کامپیوتر

4 – کف پاهایتان به‌طور کامل بر روی زمین باشد. سپس پاشنه پای خود را به‌آرامی به سمت بالا هدایت کنید. در همین هنگان عبارت “Om” را نیز بگوید. تمام تمرکزتان را بر روی این قضیه قرار دهید که نه‌تنها با زبان بلکه با پاها و با حس خود نیز این کلمه را بگویید. سپس تمام تمرکزتان را بر روی زمین قرار داده و عبارت “Earth” (اِرث) را با ذهنتان بگویید.

تمرینات سبک یوگای کامپیوتر

5 – از طریق سر خود می‌توانید تمام نقاط بدنتان را ماساژ دهید. دست خود را مطابق شکل زیر بر روی سر خود گذاشته و تجسم کنید که از بالای سر شما و از آسمان عبارت “Heaven” (هِوِن) به معنی بهشت به‌سوی شما ارجاع داده می‌شود. همچنین باید حس کنید که نوری از بالا به سمت سر شما در حال تابیدن است. سعی کنید آن نور را با ذهن به داخل صورت، چشمان، گوش‌ها و تمامی قسمت‌های بدن خود وارد کنید. برای این کار کافی است آن نور را در ذهن تصور کنید و عبارت “Light” (لایت) به معنی نور را چندین بار پشت سر هم با ذهنتان ادا کنید. باید این نور را به‌تمامی قسمت‌های بدنتان منتقل کنید.

تمرینات سبک یوگای کامپیوتر

6 – سپس به‌آرامی دست خود را از روی سر برداشته و سعی کنید نور را به‌تمامی مردم و همه‌ی کسانی که دوستشان دارید منتقل کنید. به‌طور مثال: ” من نور را به مادرم ارسال می‌کنم. با این نور تمامی مردم خوشحال خواهند شد. با این نور تمامی جهان خوشنود خواهد شد.”

تمرینات سبک یوگای کامپیوتر

7 – کف دستانتان را به یکدیگر بمالید. در ذهن خود بگویید که “از تمامی اساتید می‌خواهم که من را در این راه کمک کنند”. سپس از خود یک سؤال بپرسید. درباره زندگی‌تان تفکر کنید. هدفتان چیست؟ راهتان چیست؟ مطمئناً جوابی را از درون ذهنتان دریافت خواهید کرد.

تمرینات سبک یوگای کامپیوتر

8 – دستان خود را بر روی پاها و یا شکم خود قرار دهید. به هیچ‌چیز فکر نکنید و عبارت “Om” را با ذهن، شکم، پاها و در تمام این کیهان حس کنید. به‌آرامی در ذهنتان این عبارات را بیان کنید: “اوم…اوم…اوم…شانتی…اوم…پیس…اوممم…پیس…اوم…شانتی..”

تمرینات سبک یوگای کامپیوتر

9 – حال تنها برای یک دقیقه به هیچ‌چیز فکر نکنید. خیلی ساده مطابق تصویر سرتان را بر روی میز بگذارید. چه چیزی را از این زندگی می‌خواهید؟ به دستش آورید!

جمله مثبتی که می‌توانید حالا بیان کنید چه خواهد بود؟ حتماً آن جمله مثبت را بیان کنید.

به‌عنوان‌مثال جمله مثبت من این است: “من خوش‌بین هستم و راه خودم را در زندگی با خوش‌بینی ادامه خواهم داد”.

تمرینات سبک یوگای کامپیوتر

کار تمام است و شما تمرینات یوگای کامپیوتر را به‌خوبی پشت سر گذاشتید. از ادامه روزتان لذت ببرید.

۲ دیدگاه

  1. سلام می تونم بگم که هرکی این کارارو نکنه ضرر کرده عالی بود خیلی بعدش احساس آرامش میکنم مرسی از این مطلب بسیار خوبتون

    (1)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*