واقعیت مجازی

اندروید N تمرکز بیشتری بر واقعیت مجازی خواهد داشت

واقعیت مجازی یا همان Virtual Reality به یکی از موضوعات داغ وب‌سایت‌های فناوری بدل گردیده است و کاربران زیادی (به‌خصوص گیمر ها) خبرهای آن را دنبال می‌کنند. به نظر می‌رسد گوگل نیز نقشه‌هایی را در سر دارد.

اندروید یک سیستم‌عامل حرفه‌ای و گسترده برای بیشتر تلفن‌های هوشمند به‌حساب می‌آید. کمپانی گوگل سعی می‌کند در هر نسخه جدید از این سیستم‌عامل، قابلیت‌های جدید و منحصربه‌فردی را طراحی کرده و در دسترس کاربران قرار دهید. بااین‌حال به‌روزرسانی‌های اندروید همیشه به نسبت نسخه قبلی تفاوت‌های بسیار زیادی را شامل نمی‌شوند.

به نظر می‌رسد اندروید N نیز هم‌اکنون چنین شرایطی داشته باشد. البته این بدان معنا نیست که خبری از تغییرات کاربردی و جدید نخواهد بود، بلکه دو نسخه پیش‌نمایشی که تاکنون از آن منتشرشده‌اند، توجه کاربران را به سمت خود جلب کرده‌اند.

در نسخه دوم از پیش‌نمایش اندروید N که به‌تازگی منتشر شده است رد پای قابلیت‌های جدید و احتمالی نسخه نهایی دیده می‌شود. قابلیت‌هایی نظیر پوشه‌های اندروید N و یا کنترل حرفه‌ای در بخش نوتیفیکیشن ها. بااینکه ممکن است بسیاری از این موارد در نسخه نهایی اندروید قرار نگیرند، اما قرار گرفتن بخش‌های جدید با عبارات “VR Helper Services” و “VR Listener Services” توجه ما به این بخش جلب شد. بااین‌حال هنوز نمی‌دانیم هدف از قرار گرفتن این کدهای جدید چیست.

2016-04-15-15.50.53-710x1262

یک پیش‌بینی ما این است که کمپانی گوگل در حال آماده‌سازی سیستم‌عامل خود به‌عنوان یک پلتفرم متمرکز بر روی فناوری واقعیت مجازی (VR) است، چراکه این روزها کمپانی‌های مختلفی در حال کار بر روی این بخش هستند؛ از اچ تی سی و عرضه هدست Vive گرفته تا Oculus Rift فیس بوک، هدست های جدید هواوی و…

بااینکه هنوز مشخص نشده است که گوگل چگونه این بخش‌های نرم‌افزار را باهم تداخل می‌دهد، گفته می‌شود کاربران در این بخش اپلیکیشن‌هایی که با API مربوطه تعامل دارند را شناسایی خواهند کرد. یک رفرنس جدید هم در نرم‌افزار سیستمی اندروید با نام VR Mode قرار داده شده است که احتمالاً به‌محض اتصال لوازم و هدست های واقعیت مجازی به تلفن فعال می‌شود. همچنین برخی شایعات از تلاش‌های گوگل جهت ارائه هدست واقعیت مجازی حرف می‌زنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*