هدست واقعیت مجازی هواوی

هدست واقعیت مجازی هواوی به زودی رونمایی خواهد شد

به نظر می‌رسد دوران کوتاه پادشاهی سامسونگ در بخش واقعیت مجازی تلفن‌های هوشمند به پایان رسیده و حالا با رونمایی هدست واقعیت مجازی هواوی قرار است رقیب جدی برای Gear VR پیدا شود. این هدست جدید از هر سه پرچم‌دار جدید کمپانی چینی پشتیبانی کامل دارد.

بازار مربوط به فناوری واقعیت مجازی – Virtual Reality – هم‌اکنون حول دو بخش می‌چرخد: هدست‌های واقعیت مجازی قدرتمند برای کاربران رایانه‌ها نظیر هدست‌های HTC Vive و Oculus Rift (از فیس بوک)، و واقعیت مجازی بخش تلفن‌های همراه که هم‌اکنون Gear VR سامسونگ در آن یکه‌تازی می‌کند.

قیمت و زمان عرضه در گزارش هواوی ذکر نشده‌اند، اما این کمپانی اطلاعات نسبتاً کافی در رابطه با هدست واقعیت مجازی هواوی منتشر کرده است و تقریباً تصویری ذهنی ازآنچه به دستمان خواهد رسید را در اختیارداریم.

برخلاف هدست قدرتمند HTC Vive و همچنین Oculus Rift که تنها با رایانه‌های قدرتمند سازگاری دارند، هدست Gear VR سامسونگ و دیگر هدست های واقعیت مجازی مربوط به پلتفرم موبایل، از صفحه‌نمایش و پردازنده تلفن‌های هوشمند بهره می‌گیرند. بااین‌حال به نظر می‌رسد اوضاع برای هدست جدید هواوی که نام آن هنوز مشخص نیست، فرق می‌کند؛ فعلاً نام این محصول را Huawei VR در نظر می‌گیریم. این هدست جدید چینی عملکرد مشابه با رقیب سامسونگی خود دارد. این هدست شامل یک کاور رویی جداشدنی و همچنین جایگاه اختصاصی است که تلفن به‌صورت امن در آن جای گرفته و به‌عنوان یک صفحه دوگانه فعالیت می‌کند.

این هدست جدید احتمالاً با پرچم‌داران هواوی که اخیراً معرفی‌شده‌اند – نظیر Huawei P9 و P9 Plus – سازگاری داشته و احتمالاً تلفن 6 اینچی و بزرگ‌تری نظیر هواوی Mate 8 را نیز پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال شایان‌ذکر است که تمامی این محصولات جدید با صفحه‌نمایش فول اچ‌دی و رزولوشن 1080 در 1920 همراه هستند، بدین معنا که قدرت بسیار بالایی در ارائه تجربه فوق حرفه‌ای واقعیت مجازی را ندارند.

هدست واقعیت مجازی هواوی شامل لنزهای قابل تغییر، فیلتر ضد رنگ آبی، پنل لمسی، دکمه پشتی و یک دکمه ولوم در سمت راست می‌شود. با زاویه 95 درجه‌ای، این هدست یک درجه کمتر از Gear VR سامسونگ فضای دید ارائه می‌کند. گفته می‌شود این محصول اولین هدست واقعیت مجازی با قابلیت پخش صدای 360 درجه خواهد بود. در زمان رونمایی، کمپانی هواوی ادعا کرده است که این هدست از بیش از 4 هزار فیلم، 40 بازی، 150 تور پانورمایی و وسیع و درنهایت بیش از 150 تصویر پانورما به‌صورت رایگان پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال هواوی هنوز هیچ اطلاعاتی پیرامون قیمت و دسترسی محصول منتشر نکرده است، بنابراین تا عرضه نهایی محصول و رسیدن آن به قفسه فروشگاه‌ها باید کمی صبر کنیم.

در ادامه توجه شما را به گالری تصاویر این هدست واقعیت مجازی جدید جلب می‌کنیم. ضمن تماشای تصاویر، نظرات خود را پیرامون فناوری واقعیت مجازی و سیاست هواوی در آن با ما به اشتراک بگذارید.

گالری تصاویر هدست واقعیت مجازی هواوی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*