اندروید N

لمس سه بعدی در اندروید N ؛ آمادگی گوگل برای تقلب از اپل

مدتی از انتشار اولین نسخه پیش‌نمایش نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید می‌گذرد و تاکنون توسعه‌دهندگان بسیاری آن را مورداستفاده قرار داده‌اند. نسخه پیش‌نمایش دوم از اندروید N به‌تازگی توسط گوگل منتشرشده و لمس حساس به فشار یکی از مشخصه‌های اصلی آن به‌حساب می‌آید.

از جمله قابلیت‌هایی که در نسخه اول مشاهده می‌شود می‌توان به تغییرات گسترده بخش اعلانات و گروه‌بندی شدن آن‌ها، حالت شب، منوی تنظیمات سریع متفاوت، نصب سریع برنامه‌ها و… اشاره کرد. در این مقاله می‌خواهیم به قابلیت جدید و کلیدی نسخه دوم اندروید N بپردازیم.

وب سایت Phandroid با بررسی‌های مختلف خود از این نسخه جدید، متوجه شده است که اندروید N (شاید اندروید 7) می‌تواند میزبان صفحات نمایش حساس به فشار باشد. در توضیحات این به‌روزرسانی عبارت “Dynamic Shortcuts” به معنای میانبرهای پویا ذکرشده است که به نظر می‌رسد بر پایه جسچر‌های صفحه باشد.

علاوه بر این، کوین بری – توسعه‌دهنده لانچر محبوب نوا (Nova) – در مصاحبه با Phandroid تائید کرد که خبرهایی در پشت این نسخه نهفته شده است اما نمی‌تواند بر روی سخت‌افزار فعلی خود کار خاصی را صورت دهد. بااین‌حال احتمال دارد گوگل، در سال جاری قابلیت جدیدی را با تلفن هوشمند جدیدش معرفی کند.

شایعات اخیر از همکاری دو کمپانی گوگل و HTC بر روی قابلیت جدیدی به نام “لمس حساس به فشار ” هستند که قرار است در تلفن جدید نکسوس معرفی شود. با این تفاسیر احتمالاً تلفن‌های نکسوس کمپانی گوگل در سال جاری با همکاری کمپانی تایوانی HTC ساخته خواهند شد. پس از مشخص شدن نام “Huawei 7P” در لیست معاملات و حذف پیشوند نکسوس از آن، این شایعه بیشتر قوت می‌گیرد. بااین‌حال هنوز دراین‌باره اطمینان بالایی نداریم.

اگر شایعات حقیقت داشته باشند، احتمالاً گوگل پاسخ محکمی به قابلیت لمس سه‌بعدی اپل (3D Touch) که سال قبل در آیفون 6S معرفی شد، خواهد داد. علاوه بر این سایر سازندگان تلفن‌های اندرویدی نیز قادر هستند بدون نیاز به طراحی این تکنولوژی، فقط به کمک سیستم‌عامل اندروید لمس حساس را به محصولات خود بیاورند.

لمس سه‌بعدی یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های پرچم‌داران فعلی کمپانی اپل به شمار می‌رود که این کمپانی آن‌ها را در کمال تعجب در آیفون SE قرار نداده است. قطعاً حضور چنین قابلیتی در سیستم‌عامل اندروید و تلفن‌های اندرویدی می‌تواند سطح جدیدی از رقابت را بین این دو سیستم‌عامل محبوب و قدرتمند پایه‌ریزی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*