موبایل گلکسی نوت 6

موبایل گلکسی نوت 6 سامسونگ و تمامی شایعات مربوط به آن

موبایل گلکسی نوت 6 سامسونگ چگونه خواهد بود؟ می گویند گوشی گلکسی نوت 5 آمار فروش خوبی در بازار گوشی‌های هوشمند به دست آورد به‌خصوص در بازار خاصِ گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ؛ این گفته می‌تواند کاملا درست باشد و این داستان احتمالا تاکنون نیز، ادامه دارد. مگر آنکه موبایل گلکسی نوت 6 بخواهد آن را تحت تاثیر خود قرار دهد. شنیده‌‌ها حاکی از آن است که گلکسی نوت 6، با دست پر و پیمانی وارد بازار خواهد شد. با گجت نیوز همراه باشید تا شایعات پیرامون یکی از خبر سازترین گوشی‌های 2016 را با هم مرور کنیم.

به طور خلاصه صحبت درباره موبایل گلکسی نوت 6 را می‌توان به بخش های زیر دسته بندی کرد.

  • طراحی : فرض بر این است که طراحی آن شبیه به گلکسی نوت 5 باشد با کد حفاظتی IP68 در برابر آب و نفوذ جسم خارجی و یک کارت حافظه میکرو اس دی
  • سخت افزار : پردازنده اسنپدراگون 823 کوالکام می‌تواند درون این دستگاه فرمانروایی کند و در کنار آن یک رم 6 یا 8 گیگابایتی قرار گیرد.
  • صفحه نمایش : نمایشگر 5.8 اینچی با رزولوشن کواد اچ دی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) احتمالا جلوه خاصی به این دستگاه خواهد داد.
  • دوربین : احتمالا پشت گلکسی نوت 6 به یک دوربین 12 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.7، مجهز خواهد شد.
  • تاریخ انتشار : می‌تواند به عنوان اولین عرضه به بازار، در جولای 2016 عرض اندام کند.

گوشی گلکسی نوت 6

طراحی موبایل گلکسی نوت 6

تاکنون خبری راجع به این که سامسونگ قصد دارد باز طراحی دوباره‌ای برای این گوشی انجام دهد شنیده نشده بلکه کاملا برعکس، انتظار می‌رود گلکسی نوت 6، طراحی ظاهری، شبیه به گلکسی نوت 5 سال گذشته‌ی این کمپانی داشته باشد. فقط با تغییرات کوچکی که مسلما بهتر خواهد بود. با در نظر گرفتن رویکرد سامسونگ در بخش طراحی، باید انتظار یک گوشی ساخته شده از فلز و شیشه را داشت. با توجه به اینکه گلکسی S7، شیب پشتی لبه های نوت 5 را به ارث برده است، انتظار داشتن چنین فرم طراحی در موبایل گلکسی نوت 6 نیز چندان دور از ذهن نخواهد بود.

با در نظر گرفتن گوشی گلکسی S7 که اثبات می‌کند سامسونگ در حال حاضر قادر به ساخت دستگاه‌های ضد آب بدون تکیه بر فلپ های محافظ است، می‌توان حدس زد که احتمالا گلکسی نوت 6 هم یک گوشی ضد آب خواهد بود. آسیاب شایعات خبر از یک گوشی با کد حفاظتی IP68 می‌دهند. اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ تاکنون یک دستگاه گلکسی نوت ضد آب تولید نکرده است. شاید این کمپانی قصد دارد که چنین ویژگی را فقط مخصوص سری گلکسی S خود حفظ کند. امیدواریم که سامسونگ چنین نگاهی نداشته باشد.

یکی از جالب ترین شایعاتی که درباره گلکسی نوت 6 شنیده می‌شود، وجود اسکنر عنبیه برای امن‌تر کردن این دستگاه است. وجود ماژول‌های سخت افزاری به نام IRIS CAM به این شایعات دامن زده و به نظر می‌رسد که این کمپانی دیگر با اسکنرهای اثر انگشت کاری ندارد و کد‌های امنیتی‌اش را به سمت چشم کاربران خود، هدف گرفته است.

گوشی گلکسی نوت 6

پردازنده موبایل گلکسی نوت 6

اکنون نوبت به قطعات سخت افزاری این گوشی رسیده است. اطلاعات جالبی در این باره شنیده شده، اولین و مهمترینِ آن، همان چیزی است که در گلکسی S7 دیده شد؛ وجود دو تراشه مختلف از دو کمپانی بزرگ این عرصه: اسنپدراگون کوالکام و اکسینوس سامسونگ. فقط آنکه ممکن است اسنپدراگون 820 جای خود را با پردازنده اسنپدراگون 823 عوض کند. جزئیات کمی در این باره شنیده شده است. اسنپدراگون 823 می‌تواند با سرعت پردازش بالاتری در این دستگاه به کار گرفته شود، سرعت پردازشی تا 3 گیگاهرتز که نسبت به سرعت پردازشیِ 2.2 گیگاهرتز در اسنپدراگون 820، بهبود قابل توجه‌ای یافته است.

موبایل گلکسی نوت 6 سامسونگ احتمالا به پردازنده مرموز اسنپدراگون 823 مجهز خواهد شد

در عین حال، نمی‌توان احتمال وجود پردازنده 8 هسته‌ای اکسینوس 8890 را در آن دست کم گرفت. گوشی‌های گلکسی S6 و S6 اج با تراشه اکسینوس 7420 راه اندازی شدند و به دنبال آن ها گلکسی نوت 5 نیز از آن بهره مند شد. این احتمال درباره موبایل گلکسی نوت 6 نیز داده می‌شود که به دنبال عرضه گلکسی S7 و S7 اج با تراشه اکسینوس 8890، نوت 6 نیز از همین پردازنده برخوردار شود. هرچند که شاید سامسونگ بخواهد با تراشه اکسینوس قدرتمند‌تری ما را شوکه کند اما تاکنون چنین خبری شنیده نشده است. فرض بر این است که صرف نظر از مدل تراشه داخل آن، سامسونگ این گوشی را نیز به سیستم خنک کننده خود، مفتخر کند.

رم و حافظه در گلکسی نوت 6

تا آن جا که به بخش حافظه این گوشی مربوط می‌شود، همه چیز کمی جالب تر جلوه می‌کند. در واقع یکی از جالب‌ترین شایعاتی که درباره این گوشی شنیده می‌شود وجود رم 6 گیگابایتی در درون آن است. شایعات حاکی از آنند که تراشه مرموز اسنپدراگون 823، قادر خواهد بود تا از رم 8 گیگابایتی نیز پشتیبانی کند و وجود این تراشه پر رمز و راز، قابلیت دریافت چنین ظرفیت رم عجیبی را به گلکسی نوت 6 خواهد داد.

در مقابل چنین رم عجیبی، حافظه ذخیره سازی این دستگاه کسی را شگفت زده نخواهد کرد. برای نوت 6، احتمال حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی می‌رود و با نگاهی خوشبینانه شاید سامسونگ بتواند تا 128 گیگابایت برای این گوشی ولخرجی کند.

صفحه نمایش گوشی گلکسی نوت 6

هیچ کس انتظار تغییرات اساسی و عمده ای در بخش صفحه نمایش این گوشی ندارد. هیچ خبر خاصی در این باره شنیده نشده و تا زمانی که اطلاعات جدیدی از راه برسد، وجود نمایشگر 5.7 اینچی با کیفیت تصویری کواد اچ دی و از نوع سوپر آمولد، بیشترین احتمال خواهد بود. برخی از شایعات ادعا می کنند که اندازه 5.7 اینچی می‌تواند برای محصولات سامسونگ کمی قدیمی بوده و ممکن است که سامسونگ برای گلکسی نوت 6 خود، نمایشگر 5.8 اینچی در نظر گرفته باشد.

همیشه این احتمال وجود دارد که محصولی از سامسونگ با نمایشگر 4K از راه برسد، اما درباره نوت 6 به سختی می‌توان چنین نظری داد. به هر حال این هم احتمالی است که داده می‌شود و تنها غیر ممکن، غیر ممکن خواهد بود.

دوربین گوشی گلکسی نوت 6

گوشی‌های گلکسی S7 و S7 اج در حال حاضر یکی از بهترین دوربین‌ها را در اختیار دارند که در اکثر شرایط نوری و حالت های مختلف کارایی خوبی از خود نشان می‌دهند. ما در حال صحبت درباره یک دوربین 12 مگاپیکسلی خوب با دهانه دیافراگم f/1.7 هستیم به علاوه فن آوری Dual Pixel  که همه پیکسل ها را قادر به شرکت در فوکوس خودکار می‌کند. به همین دلیل هیچ جای تعجب نخواهد بود که گلکسی نوت 6 چنین دوربینی را برای خود برگزیند.

گوشی گلکسی نوت 6

قلم S Pen

اگر بخواهیم به راحتی درباره یکی از جنبه‌های خوب سری نوت گلکسی سخنی بگوئیم بدون شک باید به قلم استایلوس (S Pen) اشاره کنیم. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ای که تقریبا با هر نسل، بهبود یافته است.

پتنت جدید پیشنهادی برای گلکسی نوت 6 یک قلم S Pen تاشو را نشان می‌دهد. قلمی که از آن به عنوان یک پایه برای این دستگاه نیز می‌توان استفاده کرد. در حال حاضر جزئیات بیشتری درباره این قلم وجود ندارد و باید تا زمان اعلام رسمی آن توسط کمپانی سامسونگ صبر کرد.

گوشی گلکسی نوت 6

تاریخ عرضه گوشی گلکسی نوت 6

دیگر به پایان داستان نوت 6 نزدیک شدیم. سال گذشته سامسونگ با اعلام خبر انتشار نوت 5 در 13 اوت 2015 همه را شگفت زده کرد. اما درباره نوت 6 می‌توان حدس زد که اوت 2016 زمان مناسبی برای خودنمایی این گوشی به‌صورت رسمی، توسط این کمپانی باشد. دراین باره هیچ کس نمی‌تواند با اطمینان سخن بگوید. حتی برخی از منابع ادعا کرده‌اند که گلکسی نوت 6 در اوایل جولای 2016 و با سیستم عامل اندروید N وارد بازار خواهد شد. در هر صورت آسیاب شایعات به شدت در حال گردش است. اینکه چه چیزی پیش خواهد آمد فقط به مرور زمان بستگی دارد. برای دانستن آن‌ها بد نیست که روزانه گجت نیوز را ورق بزنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اشتباه میکنه…
    داره خیلی شبیه سری اس میشه.
    سامسونگ باید تفاوت و تمایز این دو رو مشخص کنه. فعلا وجه تمایز این دو سری فقط قلم اس پن هست.
    حداقل میتونه از یه طراحی ظاهری متفاوت انتخاب کنه. زبان طراحی متفاوت که واقعا نیازه. خصوصا با این انتقاد بجا که چرا گوشی ها و سری متفاوت سامی طراحی تقریبا یکسان دارن.

  2. مرسی واسه اطلاعات … اما این بیاد بازار قیمتش فک نکنم مث این گلکسی اس 7 باشه …. مخصوصا نسخه 64 فک کنم به مرز 4 و خورده ای برسه قیمتش