HTC Vive Oculus Rift

عناوین انحصاری هدست Oculus Rift بر روی هدست HTC Vive اجرا می‌شوند!

بله تیتر خبر را درست خواندید، شما می‌توانید بازی‌های انحصاری Oculus Rift را با یکسری ترفند ساده در HTC Vive اجرا کنید.

یک برنامه‌نویس که با نام مستعار CrossVR در Reddit شناخته می‌شود، به‌تازگی مدرکی از یک نرم‌افزار مفهومی را منتشر کرده که ثابت می‌کند کاربران HTC Vive می‌توانند عناوین انحصاری Oculus Rift را تجربه کنند.

نسخه اولیه این نرم‌افزار که به‌صورت پچ منتشر شده است، هنگامی‌که بر روی بازی‌های انحصاری Oculus Rift اعمال شود می‌توانند آن‌ها را در HTC Vive اجرا کند.

CrossVR تاکنون موفق به اجرا دو عنوان Lucky’s Tale و Oculus Dreamdeck بر روی HTC Vive شده است. بااین‌حال در حال حاضر فقط می‌توان از کنترلر اکس باکس وان برای تجربه آن‌ها استفاده کرد.

این توسعه دهنده در GitHub گفته است:

با استفاده از پیاده‌سازی مجدد توابع در هنگام اجرای Oculus و ترجمه آن‌ها در سلول‌های OpenVR می‌توان این کار را انجام داد.

وی افزود:

متأسفانه، Oculus نشان کدها را مجدداً در DLL های هنگام اجرا پیدا سازی می‌کند، بنابراین DLL های احیا شده غیرقابل استفاده می‌شوند، مگر آنکه نرم‌افزارها پچ شوند.

CrossVR موفق شده این بررسی نشان‌های کد را دور بزند، اما طبق گفته این توسعه‌دهنده، پچ کردن هر یک از این بازی‌ها نیاز به انجام این عملیات ویرایشی دارد.

قدم‌های موردنیاز جهت اجرای این نرم‌افزار در Github بسیار سرراست و واضح بوده و پس از دانلود و نصب پچ می‌توانید به‌راحتی بازی‌های ذکر شده را در HTC Vive تجربه کنید.

CrossVR قصد دارد بازی‌های بیشتری را به فهرست اضافه کرده و قابلیت پشتیبانی از DirectX 12 و OpenGL را در آن‌ها پیاده سازی کند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا در صورت موفقیت CrossVR هدست Oculus یکی از برتری‌های خود را از دست خواهد داد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*